خدا همیشه هست

1) سلام دوست عزیز
این پاکی ارزشمند رو به شما تبریک میگم.
لطفا خودتون رو معرفی کنید. میتونید سن، و مدت ابتلاتون رو هم بگید.

باسلام
نرگس هستم،متاسفانه من از سنین خیلی کم به این گناه مبتلا بودم و حتی نمیدونستم اسم این کار چیه یا این که این کار گناهه..

 

2) مطالب سایت تا چه اندازه برای شما مفید بودن؟ و بیشتر از چه مطالبی استفاده کردید؟

مطالب سایت خیلی خیلی به من کمک کرد،من از اون زمانی که فهمیدم این کار گناهه به فکره ترکش بودم و خیلی ام تلاش میکردم اما متاسفانه شکست میخوردم..

 

3) پاک شدن از گناه چه حسی داره؟ این حس رو با چه چیزی حاضرید عوض کنید؟

چه سواله قشنگی.. 
حسی که پاک شدن از گناه داره اصلا قابل بیان نیست.یه احساسه افتخار،روسفیدی...نمیدونم!
اینکه جلوی امام زمانت باافتخار سرتو بالابگیری بگی آقاجونم دیدی تونستم!!

 

با ادامه مطلب همراه باشید

 

4) از قبل فکر میکردین که بتونین اینقدر موفق عمل کنین و این دوره پاکی رو پشت سر بذارین؟ آیا قبلا هم چنین موفقیتی داشتید؟

نه واقعا فکر نمیکردم بتونم چون همونطوری که گفتم من قبلا با مطالب و پیشنهاد و راهکار های مختلفی تلاش به ترک کرده بودم ولی متاسفانه همش شکست خوردم...

 

5) دوره ی فعلی که پشت سر گذاشتید رو چطور ارزیابی میکنید؟ یا بهتره بگم به کیفیت عملکرد خودتون چه نمره ای میدید؟

دوره رو خوب پشت سر گذاشتم.فکر نمیکردم بتونم انقدر با اراده و قاطع عمل کنم اما با کمک خدا عالی بودم.

 

6) اگر در دوره 40 روزه نیز شکست داشته اید به چه دلیل بوده؟ و با انجام چه کاری یا در نظر گرفتن چه نکته ای دیگر به شیوه قبل شکست نخوردید و موفق شدید؟

خداروشکر در دوره ی ۴۰ روزم شکست نداشتم و توی همون اولین بار تونستم ادامه بدم.

 

7) مهم ترین انگیزه ای که باعث شد تا این اندازه مصمم عمل کنید، چه چیزی بود؟

من واقعا از وقتی که فهمیدم این کار گناهه،حسه عذاب وجدان وحشتناکی داشتم و حتی اکثرا بعداز انجام این گناه گریه میکردم‌. 

 

8) مورد خاصی بوده که در دوره ترکتون، به شما کمک کرده باشه، بطوری که اون رو موثر در ترک بدونید؟ (از جمله شخص خاصی، کتاب خاصی، و یا فعالیتی خاص)

این که هرروز پاکیم رو اعلام میکردم خیلییی موثر بود.
و همچنین فعالیتی که خیلی به من کمک کرد و پیشنهاد میکنم دوستان هم انجامش بدن،این بود که هروقت فکرم منحرف میشد یا وسوسه میشدم،۳ مرتبه سوره ی ناس رو میخوندم.
به کسانی که درحال ترک هستند پیشنهاد میکنم حتمااا این کار رو هنگام وسوسه انجام بدن،معجزه میکنه!!!
همچنین این جمله ی "الم بان الله یری"...که خدا سر من ونفسم داد میزد و میگفت بابا مگه نمیدونی دارم میبینمت!!

الم یعلم بان الله یری

 

9) اولین جمله ای که با شنیدن کلمات زیر به ذهنتون میاد رو بهمون بگید.
خودارضایی         کثیف ترین کار،بدترین حس

عوارض           ناراحت کننده ترین چیز و باعث سرزنش ..

مرکز نزدیکی به خدا         دریچه ای برای نجاتم.

پاکی           احساس غرور و خوشحالی،حس کردنه کمکه خدا!

نماز           کلیده موفقیت.

چهل          عدد مقدسی که واقعا بهم کمک کرد.

 

10) آیا قول و قراری با خودتون گذاشته بودین که اگر ترک کنید به آن قول و قرار عمل کنید؟

بله قرار گذاشته بودم وقتی که ترک کردم از جان و دل یه نماز توبه بخونم.

 

11) بخشش و رحمت خدا رو تا چه حد دیدید یا احساس کردید؟ چه قبل از زمان ترکتون، و چه بعد از اون.
و آیا این دید تغییری داشته؟

قبل از ترکم بعضی وقت ها واقعا ناامید میشدم،از خودم،از خدا..
ولی خب ته دلم ایمان داشتم‌به بخشش خدا.
ولی از بعد از ترکم واقعا با پوست و گوشتم بخشش خدا رو حس کردم.
اصلا احساس میکنم که خدا یه جور دیگه روم حساب باز کرده..
و اینکه یه اتفاقیم برام‌ افتاد که شاید گفتنش خالی از لطف نباشه،
من امسال توی اعتکاف هنوز چله ام کامل نشده بود.
توی اون مسجد،یکی از اون سه روز(مشخص نبود کدوم روز به دست چه کسی میرسه) به طور اتفاقی،یه نامه به دسته یکی میرسید که توی اون نامه ها حدیث یا آیه ای از قرآن بود.
یه شب من خیلی باخدا دردودل کردم و گفتم که خدایا نکنه من دوباره گناه کنم،نکنه تو منو نبخشیده باشی،نکنه دوباره من برم سمت اون کار‌.اصلا از کجا معلوم که بتونم پای عهدم وایستم..از کجا معلوم که تو منو ببخشی و بپذیری..
همون شب اون نامه به دستم رسید،توی نامه نوشته شده بود

"آنکس که تو را آفرید، هدایتت خواهد کرد"

 

12) آیا بعد از ابتلا به این عمل، حس میکردید که دید دیگران به شما عوض شده باشه، یا رفتارشون تغییر کرده باشه؟
بعد از ترک چطور؟

بله شاید به نظر خنده دار بیاد ولی این اوخر من احساس میکردم دیگران متوجه میشن که من مبتلا به این گناه هستم..
شاید باورتون نشه ولی این اواخراز ترس نمیتونستم بیشتر از چند ثانیه توی چشمه طرف مقابلم نگاه کنم و یا سرم رو بالابگیرم.

 

13) آیا در سایر چله های سایت هم شرکت کردید؟ و یا قصد شرکت دارید؟

متاسفانه هنوز شرکت نکردم.

بله خیلی دوست دارم توی سایر چله هاام شرکت کنم.

 

14) فکر میکنین بتونین کسی که مبتلا هست رو با معرفی سایت یا... نجات بدین ؟

بله بدون شک اگر همچین فردی رو بشناسم میتونم خیلی بهش کمک کنم و نجاتش بدم.

 

15) سوالی که انتظار داشتین مطرح بشه اما نشد چی هست؟ و البته پاسخ خودتون به اون سوال رو هم بفرمایید.

اینکه آیا عوارضش بعد از ترک از بین رفته؟بله خداروشکر تاحد زیادی و تقریبا همه ی عوارض از بین رفته

 

16) در ازای این نعمت پاکی که خدا به شما داده، حاضرید چه کاری انجام بدید؟

میتونید اون کار رو اعلام کنید، و بعد از انجامش هم گزارشش رو به ما بدید (چه در قالب عکس، و یا صرفا نوشته) تا

 ما هم این عمل خیر شما رو در یک پست درج کنیم.

میخوام به نیت ۱۴ معصوم‌ و مخصوصا امام زمان که خیلی کمکم کرد،یک روز روزه بگیرم.

 

17) و کلام آخر ...؟؟؟

کلام آخر اینکه دوستانی که میخوان ترک کنن،یا درحال ترکن..
توروخدا توی بدترین شرایط،اگه هزار بار هم شکست خوردید هیچ وقت ناامید نشید.
نا امید کردن جزو کارهاییه که شیطان همیشه انجام میده و مثلا میگه تو دیگه خیلی گناهکاری خدادیگه ولت کرده دیگه نمیبخشتت.
ولی خواهش میکنم به این احساسات و وسوسه ها گوش ندید،
من توی دنیا از خدا بخشنده تر و مهربون تر ندیدم،این حرف شعار نیست،چیزیه که با تمام وجودم حسش کردم.
لطفا وقتی میخواید گناه کنید،به این فکر کنید که با گناهه شما،ظهور امام زمانمون عقب میوفته.
با این حال بازم حاضرید گناه کنید؟

یک لحظه لذت زود گذر،ارزشه اشک‌های آقامون رو نداره ها..