1) سلام دوست عزیز
این پاکی ارزشمند رو به شما تبریک میگم.
لطفا خودتون رو معرفی کنید. میتونید سن، و مدت ابتلاتون رو هم بگید.

منم سلام میگم به شما و تمام کسانی ک دارن این مصاحبه رو میخونن و تشکر میکنم بابت تبریکتون.

بنده محمد حسن هستم.

۱۹سال سن دارم.

مدت ۶سال گرفتاره در لجنزار شهوترانی٬ گناه و غفلت بودم.

در خدمتتون هستم.

 

2) مطالب سایت تا چه اندازه برای شما مفید بودن؟ و بیشتر از چه مطالبی استفاده کردید؟

سایت توبه۹۴ حالا  جدا از توضیحات و تعریفات بنده٬ یکی از بهترینهاست. هم ب لحاظ بار علمی و هم ب لحاظ روانی..

از روش و مطالب عالی گرفته تا کمک و تلاش بی منت عوامل و مدیران عزیز.

بعضی از مطالب سایت الحق و والانصاف در مسیر پاکی٬ کمک من و موثر بودن.

سایت توبه۹۴‌... جایی ک میشه تو اون تجربه ها و کمک هات رو ب بقیه جوونا بگی.. دانسته هات رو بگی و کمکشون کنی.. این برای من خیلی مهم و ارزشمنده.

در یک جمله بگم.. سایت توبه۹۴ فرصتیست برای تغییر.. فرصتی برای جبران گذشته و ساختن فردا.

مشاهده کامل متن در ادامه مطلب

 

3) پاک شدن از گناه چه حسی داره؟ این حس رو با چه چیزی حاضرید عوض کنید؟

شما تا حالا شده از یک زندانی ک به تازگی از زندان آزاد شده٬ بپرسید ک حسش رو بگه؟

عبارت رهایی از زندان٬ مناسب ترین جوابیه ک میتونم ب این سوالتون بدم.. آزادی از بند گناه و شهوترانی. رهایی از خواسته های کثیف نفس.. لذتی داره ک فقط و فقط با تجربه کردنش حس میشه..

نمیشه که توضیح داد وگرنه حتما توضیح میدادم براتون..

راستشو بخواید این حس شیرینه رهایی رو حاضرم با چیزی عوض کنم!!

حاضرم این احساس رو بدم؛ ولی در عوض خداوند منو ب ۶سال پیش برم گردونه..!! منتهی با اطلاعات و دانسته هایی ک الان دارم برم گردونه...

ک بتونم از شروع سالها ناپاکی و رنج جلوگیری کنم..

حاضرم این حس شیرینی ک دارم رو بدم تا فقط برگردم ب گذشتم.. وگرنه با هیچ چیز دیگری معاملش نمیکنم. با کل دنیا هم عوض نمیکنم این حس ب شدت شیرین و روحانی رو..

 

4) از قبل فکر میکردین که بتونین اینقدر موفق عمل کنین و این دوره پاکی رو پشت سر بذارین؟ آیا قبلا هم چنین موفقیتی داشتید؟

من همیشه باور داشتم ک میشه. ب عدل و انصاف خداوند ایمان داشتم.. خدایی ک گفته گناه ‌نکن پس حتما راهی هست ک بشه گناه نکرد. وگرنه اینقدر تاکید نمیکرد گناه نکن شهوترانی نکن..

ب خاطر همین هر زمان شیطون تلقین میکرد ک نمیشه و نمیتونی با یه کم تفکر و دودوتا چارتا کردن باورم رو قوی تر میکردم ک حتتما میشه رها شد..حتما راهی هست..

بله من مدتهای مختلف هم تونسته بودم پاک باشم. اما مدتهای کمی بودن..

 

5) دوره ی فعلی که پشت سر گذاشتید رو چطور ارزیابی میکنید؟ یا بهتره بگم به کیفیت عملکرد خودتون چه نمره ای میدید؟

توضیح خاصی ندارم. فقط نمره ای کلی میدم ب تلاشی ک کردم در این ۴۰روز..

از ۲۰ ٬ نمره ۱۷.۵ رو ب خودم میدم

 

6) اگر در دوره 40 روزه نیز شکست داشته اید به چه دلیل بوده؟ و با انجام چه کاری یا در نظر گرفتن چه نکته ای دیگر به شیوه قبل شکست نخوردید و موفق شدید؟

من بارها در مسیر کنترل شهوت شکست خوردم . اما چون هرسری یک تجربه ی جدیدی کسب میکردم٬ کم‌ کم باورم شد شکست ینی تجربه.. واقعا همینه.. این اصلا یک شعار نیست. موفقیت ینی شکست های پی در پی.. شما تا حالا کسی رو دیدید ک بخواد یک شبه پولدار بشه؟ یا ب یکباره بخواد قهرمان المپیک بشه؟ قطعا نه...

من باورم شد که موفقیت ب معنی واقعی کلمه ینی شکستهای پی در پی در کنار تمرین و تلاش.

اما باور کنید شکستی در کار نیست.. هربار ک عهدشکنی انجام میشه این ب معنی شکست خوردن نیست.. اصلا شکستی وجود ندارد..

یک عهد شکنیه همین.  شکست های ما در واقع معلمان ما هستند.. ب قول یه آدم بزرگ:

هر وقت زمین خوردی و‌ موقه بلند شدن چیزی تو دستت بود ینی اینکه تجربه ای تازه و کارساز ب دست آوردی.. پس خودتو هیچوقت ملامت نکن..

 

 7) مهم ترین انگیزه ای که باعث شد تا این اندازه مصمم عمل کنید، چه چیزی بود؟

کم نیستن..

از جبران گذشته ی تلخم تا ساختن آیندم.. رسیدن ب اهداف بزرگم. آرزوهام..

که مهمترین انگیزم کسب رضای خدا و امام زمانم بود..

 

8) مورد خاصی بوده که در دوره ترکتون، به شما کمک کرده باشه، بطوری که اون رو موثر در ترک بدونید؟ (از جمله شخص خاصی، کتاب خاصی، و یا فعالیتی خاص)

بله

۳جلد کتابهای راز کنترل شهوت

ک در موفقیت و رهایی من نقش مهم و اساسی داشتن..

من همیشه مکرر این کتاب هارو برای دوستان گلم تو همین سایت پیشنهاد کردم و بیش از این هم سعی میکردم بچه هارو‌ دعوت ب مطالعه و بررسی این کتابها کنم..

این هم لینک تهیه و دانلود

این کتابها که البته هزینه ای هم نداره

http://40tobe.com/ketab-tark-khoderzaei/

 

9) اولین جمله ای که با شنیدن کلمات زیر به ذهنتون میاد رو بهمون بگید.


خودارضایی    افتادن از چشم خدا و خلق خدا

عوارض          مخرب و نابودگر روح و روان و شخصیت..

مرکز نزدیکی به خدا    محلی برای تغییر و پاکی..

پاکی   حس ارتش تک نفره بودن

نماز     ریکاوری جسم و روح

چهل    عدد رهایی. عدد عشق.  مقدس..

 

10) آیا قول و قراری با خودتون گذاشته بودین که اگر ترک کنید به آن قول و قرار عمل کنید؟

بله من ب خودم قول دادم وقتی رها شدم روی عزت نفسم کار کنم. گذشته خودم رو ب کل فراموش کنم و فقط و فقط روی اهداف و آرزوهام‌ متمرکز بشم.

و قول دادم رو خودم و پاکی جوونیم بیشتر و اساسی تر کار کنم..

که البته همه اینها با توکل و امید به خداست..

 

11) بخشش و رحمت خدا رو تا چه حد دیدید یا احساس کردید؟ چه قبل از زمان ترکتون، و چه بعد از اون.
و آیا این دید تغییری داشته؟

من همیشه ب خاطر گناها و نادانی هام ترس داشتم و ناامید بودم.. حتی در اولین روزهای توبه و پاکی هم این افکار ول کن نبود .. تا اینکه ب لطف خود خدا متوجه شدم این افکار هم همش تلقینات شیطونه. نسبت به بخشش خداوند باورم عوض شد.. مطالعه کردم و کم کم ایمان و اعتقادم ب مغفرت الهی بیشتر و بیشتر شد. خداوند نه تنها گناهان رو میبخشه؛ بلکه تبدیلشون میکنه ب حسنات و ثواب.. و برای من این نکته بسیار امید بخش بود.

من ب لطف خدا بعد از توبه٬ رفته رفته ذهنیتم تغییر یافت و ایمانم ب آمرزش و رحمت بیکراان الهی بیشتر و بیشتر شد

مخصوصا الان که چله پاکی رو با موفقیت پشت سر گذاشتم؛ مطمئنم خداوند ب وعدش عمل میکنه..

راستشو بخواید٬ هوش و حواس ازم گرفته میشه وقتی ب این فکر میکنم

ک خداوند قراره ‌گناهان و خطاهایی  ک در گذشته ب خاطر نادانی هام انجام دادم رو ب حسنات تبدیل کنه

آرامش عجیب و خاصیه..

 

12) آیا بعد از ابتلا به این عمل، حس میکردید که دید دیگران به شما عوض شده باشه، یا رفتارشون تغییر کرده باشه؟
بعد از ترک چطور؟

بله واقعا قشنگ و‌ واضح حس میکردم ولی اگ مشکلی نیست٬ نمیخوام توضیحات بیشتری راجب گذشتم بدم و با حرفام مجبور بشم برگردم به اون دوران..

بله بعد از رهایی٬ اعتماد ب نفسم خیلی بیشتر شده و واقعا برای خودم ارزش بالایی قائل شدم.. خودباوریم ب شکل عجیبی زیاد شده و به طبع آن نگاه و رفتار دیگران با من هم عوض شده. اینو ب خوبی حسش میکنم..

 

13) آیا در سایر چله های سایت هم شرکت کردید؟ و یا قصد شرکت دارید؟

اگه احساس نیاز کنم بله چرا که نه.. مشتاقانه شرکت و پیگیری میکنم..

 

14) در ازای این نعمت پاکی که خدا به شما داده، حاضرید چه کاری انجام بدید؟
میتونید اون کار رو اعلام کنید، و بعد از انجامش هم گزارشش رو به ما بدید (چه در قالب عکس، و یا صرفا نوشته) تا ما هم این عمل خیر شما رو در یک پست درج کنیم.

قصد دارم این توجه و لطف خدارو به خوبی جبران کنم و خیلی مصمم تر از قبل ب بچه های اینجا کمک کنم. دوس دارم تجربه ها و اطلاعاتم رو منتقل کنم.. از صمیم قلب و با تمام وجودم با حرفام وسیله رهایی و پاکیشون بشم.. و بهشون انگیزه بدم و کمکشون کنم

ان شاء الله..

 

15) و در آخر اگر مطلبی دارید که در سوالات قبل بهش پرداخته نشده، میتونید بیان کنید.

راستشو بخواید خییلی حرفا هست. حرف دل خیلی زیاده.. اما خب شرایط اجازه نمیده..

فقط میخوام به عنوان کسی که خییلی سختیا کشیده تو مسیر کنترل شهوت بگم:

کسایی ک فکر میکنید داشتن شهوت باعث شده از زندگی ناراضی بشید و فکر کنید ک دیگ نمیتونید و نمیشه و باید تو همین شرایط بمونید.. ب خدااا که اینا همش تلقینات شیطونه.. اون دشمن اصلی من و توس.‌ خودتو باور کن دوستم.. تو اگ برنامه ریزی کنی و یه کم تلاش کنی و از شکست نترسی٬ قول شرف میدم همه چیز عوض میشه.. همه چیز اونی میشه ک تو دوس داری.. فقط خودتو قبول داشته باش..

ب خدا میسوزم وقتی میبینم یکی میاد از نشدن و نتونستن حرف میزنه.. منم مث خودتمااا.. هیچ فرقی باهم نداریم. من فقط تونستم با هوشیاری تهدید هارو ب فرصت تبدیل کنم.. پس تو هم میتونی خوبم میتونی..

فقط نذار حرف‌ حرفه شیطون باشه.. اون از من وتو بیذاره میخواد انتقام بگیره.. میخواد الله رو ازمون بگیره ولی تو نذار..

ب خدا شهوت خیلی خوبه.. نعمت بزرگیه. کنار همه تلخیات٬ خدارو ب خاطر شهوت داشتنت شکر کن.این ینی سالمی..

اگه میبینی تورو به گناه کشونده٬ نترس و با همه وجودت برای پاکی بجنگ

که شیرین ترین جنگ دنیاست.. جنگ و جهاد اکبر..

 

داداش گلم آبجی مهربونم:

با خدا معامله کردن خیلی سود داره هااا‌‌..

سودی ک از معامله با خدا میبری خیلی زیاده خیلی.. دنیا و آخرتت رو تضمین میکنه برات.

ازت به عنوان یه داداش کوچیکتر میخوام ک ناامید نشی..‌‌هیچوقت..

هیچ زمان دست از تلاشت برندار..

شاید بگی تو از گذشتم چی میدونی؟ من خیلی شکست خوردم..

نه تو شکست نخوردی بلکه قویتر شدی..

باشه قبول بغض کن اشک بریز..

اصلا راحت گریتو کن

من خوب میفهممت.. درکت میکنم..

امااااا فقط گامتو بردار.. تلاشتو بکن ایست نکن..

برای پاکی بجنگ‌.. با تمام وجودت بجنگ.. مطمئن باش به همین زودیای زود نتیجه همه تلاشاتو میبینی..

ببین

خدا بیکار نمیشه.. جبران میکنه واست..

اصلا بذار رگ بگم بهت.. اگه توبه و برنامه ریزی کنی برا پاکی٬ من قول بهت میدم خدا طوری برات جبران میکنه ک خجالت زدش بشی.. اینو مطمئن باش.

این قولم رو هیچوقت یادت نره و دست از تلاشت برندار.. ماشاء الله داداش گلم و آبجی مهربونم..

 

و در آخر هم یه تشکر ویژه میکنم از عوامل سایت توبه۹۴. دست تک تکتونو میبوسم ک دارید ب جوونا کمک میدید.. ازتون تشکر میکنم و آرزوی سعادت و سلامتی دارم براتون..

در پناه حق. خدانگهدار

 

محمد حسن {کابوس شیطان}