سلام

ضمن عرض تبریک بابت پاکی ارزشمندتون، برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم به تمامی اهدافی که دارین با تلاش و توکل به خدا برسین 

1) لطفا خودتون رو برای دوستان معرفی کنید؟ چند روزه که پاک هستید؟ (میتونید سن، و مدت ابتلاتون رو هم بگید.) 

سلام. من ناب  متولد 1367، دخترم، به لطف و نعمت خدا هوش زیادی دارم. کارمند یک اداره دولتی هستم و الان هم در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های معتبر دولتی کشور تحصیل می کنم. از 3 سالگی مشکل خودارضایی داشتم. یعنی حدود 27 سال مشکل داشتم! 60 روزه که پاک هستم. از همین ابتدا هم از خواننده ها خواهش می کنم که تا آخر صحبت های من رو مطالعه کنند حرفهای جدیدی هست که شاید به دردشون بخوره.

توجه به ادامه مطلب...

 

2) از حس و حالی که الآن دارید برامون بگید. پشت سر گذاشتن چهل روز پاکی چه حسی داره؟ 

راستش بیشتر شبیه یک رویاست. یا یک معجزه. از روز اولی که کنار گذاشتم، هر لحظه اش برای من برکت بوده و موفقیت.

3) آیا فکرش رو میکردین بتونید اینقدر عالی ایستادگی کنین؟ از قبل هم چنین تجربه ای داشتین؟

در گذشته هرگز فکر نمی کردم بتونم موفق بشم. یعنی خب من هیچ وقت فکر نمی کردم این کار گناه هست. اصلا باور نداشتم. فکر می کردم این یک مساله طبیعی هست و همه همینطوری هستند!! فقط سال کنکور لیسانس (پیش دانشگاهی) به مدت یک سال این کارو نکردم. یادمه توی اون سال خیلی عقاید سختی پیدا کرده بودم و تصمیم گرفتم کنار بذارم. اما خب بعد از یک سال دوباره برگشتم به این کار تا همین حدود 2 ماه پیش.

4) تاثیر نماز و ارتباطات معنوی رو تا چه اندازه دیدید؟ آیا اینطور موارد در ترکتون موثر بودند؟ 

وای خیلی زیاد. همون طور که گفتم من یک بار در 17 سالگی کنار گذاشتم نماز هم می خوندم. اما خب این بار تاثیر سوره بینظیر لقمان، دعای کمیل، یک صفحه قرآن، نماز صبح اونم اول وقت (این مورد برای من همیشه قضا میشد)، اینها واقعا کمکم کردند.

5) مهم ترین موانعی که در این مدت ترک باهاشون مواجه بودین، چه چیزهایی بودن؟ و چطور تونستین بر اونها غلبه کنین؟

در واقع من از 3 سالگی این مشکل رو داشتم که دلیل اون رو واقعا نمی دونم بیشتر یک مساله روانشناسی و تربیتی بوده فکر میکنم. اما خب به تدریج اینترنت با فیلتر شکن و چت با نامحرم به شدت این کار خیلی دامن زد.

 6) اصلی ترین رمز موفقیتتون رو چی میدونید؟ (بیشترین چیزی که کمکتون کرد) 

من تا آخر این گناه رو دیدم، تا آخرین نقطه این گناه رسیدم که سایت شما مثل نوری به زندگی من تابید. شاید اگر عمق این سقوط وحشتناک رو با چشم های خودم ندیده بودم هرگز برنمی گشتم. من تمام دستورات سایت شما رو مو به مو و دقیق انجام دادم. همچنین حضور دوستی خوش قلب و پاکدامن در کنارم واقعا بهم کمک کرد.

7) بخشش و رحمت خدا رو تا چه اندازه احساس کردید؟ چه قبل از زمان ترکتون، و چه بعد از اون. و آیا این حس تغییری داشته؟ 

ببینید وقتی بر میگردم به گذشته می بینم خدا همیشه و همه جا خیلی هوای منو داشته اما این من بودم که یک عالمه اشتباه درست کردم. و از لحظه اول پاکی بعد از خوندن نماز توبه، خدا مثل یک نور بی نهایت توی قلب من تابید و اینقدر به من محبت کرد که خودم احساس کردم منو بخشیده.

8) با تجربه ای که الآن دارید، اگر یه موقع با وسوسه ی شیطان روبرو بشید، چه راهکاری دارید که انجام بدید؟دید؟ 

سریع فکرم رو عوض میکنم (بخاطر اون ماجرای کش دور مچ، همیشه فوری دستم میره سمت مچم که با اون کش ضربه بزنم J!!)، اگه شدت داشته باشه سوره لقمان گوش می کنم و اگه خیلی شدید بشه ( که البته چند روزه دیگه در این حد شدید نشده) سریع میرم سرویس بهداشتی و آبلیمو می خورم !

9) دوره ی فعلی که پشت سر گذاشتید رو چطور ارزیابی میکنید؟ یا بهتره بگم به کیفیت عملکرد خودتون چه نمره ای می

خیلی خوب بوده. اگه بخوام از بیست نمره بدم به خودم فکر می کنم بالای 19.25 بشم.

10) اگر در دوره 40 روزه نیز شکست داشته اید به چه دلیل بوده؟ و با انجام چه کاری یا در نظر گرفتن چه نکته ای دیگر به شیوه قبل شکست نخوردید و موفق شدید؟ 

نه شکست نداشتم و اولین دوره 40 روزه ام بود.

11) مهم ترین انگیزه ای که باعث شد تا این اندازه مصمم عمل کنید، چه چیزی بود؟

 مهم ترین انگیزه من دوری از اون سقوط وحشتناک بود. یعنی من تا جایی پیش رفته بودم که یک قدمی سقوط بودم. چاره ای جز برگشت نداشتم.

 12) به نظرتون چه عامل یا عواملی در کشیده شدن شما به این عمل، نقش داشته، و اگه به عقب برگردین چه چیزی رو تغییر میدین؟ 

همون طور که گفتم من از بچگی این مشکل رو داشتم اما یادمه توی خونمون یک مجله بود که توی اون مجله عکس های نیمه برهنه بود. نمی دونم از کجا پیدا شده بود و مال کی بود. اما خب تصاویرش رو دقیق به یاد دارم. اگر برگردم به گذشته نوع و محتوای رسانه هایی که باهاشون ارتباط داشتم (مجله، ماهواره، اینترنت، چت و...) رو کنترل شده و فیلتر شده انتخاب می کردم و ارتباطم رو با خانواده ام بیشتر گسترش می دادم.

13) خودارضایی چه عوارضی براتون در پی داشت و با ترک اونا تا چه اندازه بهبود پیدا کردین ؟

خب! این همون سوالی هست که منتظر بودم بپرسید! اینجا می تونم توضیح بدم که سقوط یعنی چی. چندین عوارض داشت برای من که هرگز نمی دونستم طوفانی که توی زندگی من برپا شده علتش چی هست. ببینید خودارضایی شاید در اوایل کار، خیلی مشکلات خودش رو نشون نده اما وقتی مثل من به 27 سال کشیده میشه اون وقت آسیب هایی میزنه که جبرانش گاهی غیر ممکن میشه. عوارض های من این ها بود: استرس و بیقراری و نگرانی خیلی زیاد، افسردگی خیلی عمیق. من سالها افسرده بودم. این افسردگی باعث شد من به سمت نامحرم کشیده بشم و درسته که به لحاظ فیزیکی ارتباطی نداشتم اما خب چت کردن و در پی اون خود ارضایی کردن چرخه ای بود که من توش گرفتار شده بودم. الان خیلی شرمنده ام که اینها رو به زبان میارم اما میگم که شاید به درد بقیه بخوره. این چرخه من رو روز به روز افسرده تر میکرد. توی شرایط افسردگی شدید تصمیم به ازدواج با کسی گرفتم که اصلا مناسب من نبود که خوشبختانه قبل از ازدواج همه چیز به هم خورد. اما خب 3 سال تمام درگیر اون شخص و خانواده اش بودم. بدترین عوارضی که برای من داشت و شاید برای بقیه نداشته باشه (با توجه به اینکه من 27 سال خودارضایی داشتم) این بود که این اواخر دیگه خیلی سخت ارضا می شدم. یعنی باید خیلی زیاد تحریک میشدم. خیلی خجالت میکشم این رو بگم. اگر خواستید این قسمت رو حذف کنید. اما چند روز پیش یک جایی میخوندم که خودارضایی و اعتیاد به فیلم های نامشروع باعث بیماری مازوخسیم (خودآزاری) و سادیسم (دیگرآزاری) میشه. من واقعا به خودآزاری مبتلا شده بودم. داشتم به اشیا متوسل میشدم یرای ارضا شدن. اشیایی که به بدن من آسیب می زد. چون من این رو توی فیلم های اینترنت دیده بودم. اوایل فقط از دیدن این صحنه ها ارضا می شدم اما کم کم داشتم اون کارها رو به صورت عملی امتحان می کردم. نمی دونم می تونم این رو بگم یا نه. اما خودآزاری در حدی بود که سطح بیرونی اندام های جنسی من زخم می شدند و من از این درد لذت می بردم و ارضا می شدم. دیگه هیچ چیزی جز درد من رو ارضا نمی کرد. وای خدایا دقیقا شبیه به یک معتاد تزریقی. من معتاد بودم. خدا میدونه اگه مشکلم رو با صمیمی ترین دوستم در میون نذاشته بودم الان چه بلایی سر من اومده بود. خدا میدونه اگه دوستم اینجا رو پیدا نکرده بود چه بلایی سر من اومده بود. من تباه شده بودم. من تا نابودی و بدبختی هیچ فاصله ای نداشتم. خودارضایی و اعتیاد به فیلم های مستهجن آسیبش رو در طول زمان به من زده بود و من بیشتر و بیشتر غرق می شدم. دوستان این کار جز نابودی و حتی مرگ هیچ آینده ای نداره. من لبه پرتگاه بودم که برگشتم. نمی دونستم چه بلایی سرم داره میاد. نمی فهمیدم علت افسردگی های من چی بوده. از خودم متنفر بودم. هر بار که به خودم آسیب می زدم بیشتر از خودم متنفر می شدم و منزوی تر و دورتر می شدم از بقیه. عوارض بعدی من چاقی بدشکل و موضعی بدن بود. یعنی قسمت هایی خیلی متناسب اما قسمت هایی خیلی ناموزون. که الان خیلی بهتر شده. کمرم قوز داشت که خیلی بهتر شدم و چون قد بلندی دارم الان خیلی راست قامت تر و با اعتماد بنفس تر بنظر میام. عوارض بعدی رشد نکردن موهام بود. توی همین مدت کم رشد خوبشون رو حس میکنم. صورتم زیباتر و شاداب تر شده و اصلا مثل قبل پژمرده نیست. گودی چشمهام هم خیلی بهتر شده. با اینکه خیلی باهوش هستم اما حافظه ام هر روز ضعیف تر می شد. یعنی در واقع تمرکزم هر روز کمتر میشد و علتش رو نمی دونستم.

 14) به نظر شما چرا برخی افراد هر چه تلاش میکنن اما حس میکنن فایده نداره و به نتیجه نمیرسن؟

به نظر من اگه آدم ها می دونستند خودارضایی و فیلم های مستهجن چرخه ای تمام ناشدنی هستند و دقیقا خودشون رو معتاد می دونستند و باور داشتند که این اعتیاد از لحاظ آسیب هاش هیچ فرقی با اعتیاد به مواد مخدری مثل شیشه نداره، هرگز سراغ این کار نمی رفتند و هرجای کار که هستند برمیگشتند.

 15) مورد خاصی بوده که در دوره ترکتون، به شما کمک کرده باشه، بطوری که اون رو موثر در ترک بدونید؟ (از جمله شخص خاصی، کتاب خاصی، و یا فعالیتی خاص) 

مسلما این سایت بزرگترین کمک رو به من کرد. اما خب بزرگترین نعمت زندگی من حضور دوستم بود. دوست خوش قلب و نجیب و پاکدامنی که با مهربونی تمام پای حرفهای من نشست و لحظه به لحظه کنارم بود و خودش هم این سایت رو برام پیدا کرد.

16) اولین جمله ای که با شنیدن کلمات زیر به ذهنتون میاد رو بهمون بگید. 

خود ارضایی: تنفر 

بندگی: پاکی

اعلام پاکی: سایت شما

توبه 94: خوشبختی

روش ترک: نجات

17) بخش مورد علاقه ی شما در سایت کدوم بخشه؟

درخواست کمک! و اون عکس های شاد و قشنگی که میذارید.

18) آیا قول و قراری با خودتون گذاشته بودین که اگر ترک کنید به آن قول و قرار عمل کنید؟

 نه.

19) آیا بعد از ابتلا به این عمل، حس میکردید که دید دیگران به شما عوض شده باشه، یا رفتارشون تغییر کرده باشه؟ بعد از ترک چطور؟

من قبل از ابتلا رو یادم نمیاد (چون تقریبا 3 ساله بودم) اما بعدش رو چرا. نگاه های همه خیلی متفاوت شده چون من زیبا و شاد و با اعتماد بنفس هستم الان.

20) آیا در سایر چله های سایت هم شرکت کردید؟ و یا قصد شرکت دارید؟  

من تقریبا همه چله ها رو باهم پیش بردم فکر میکنم. یعنی اون مطلبی که توی سایت نوشته بودید شامل چله پاکی، چله ترک فیلم ، چله نماز اول وقت، چله کنترل فکر و چله کنترل نگاه هم بود و من همه رو کامل کامل اجرا کردم. البته چله نماز اول وقت رو کامل نتونستم. چون توی این چهل روز یکی دو بار اتفاق افتاد که واقعا نمیتونستم خودم رو به جایی برسونم که بشه نماز خوند(مثلا مطب دکتر که خیلی سخت نوبت میشد و چون از شهرستان اومده بودم و مشکلی برای سلامتیم پیش آمده بود و حتما باید می موندم و نمازم دو سه ساعت به تاخیر افتاد اما قضا نشد).

21) در ازای این نعمت پاکی که خدا به شما داده، حاضرید چه کاری انجام بدید؟ میتونید اون کار رو اعلام کنید، و بعد از انجامش هم گزارشش رو به ما بدید (چه در قالب عکس، و یا صرفا نوشته) تا ما هم این عمل خیر شما رو در یک پست درج کنیم.

تا آخر عمرم پاک بمونم و هر وقت کسی سراغم اومد که کمکش کنم واسه ترک حتما کنارش باشم.

22) و در آخر اگر مطلبی دارید که در سوالات قبل بهش پرداخته نشده، میتونید بیان کنید.

یک خبر خوب رو می خوام بگم. روز چهلم پاکی من دقیقا مصادف شد با شب میلاد پیامبر(ص). ناگفته نمایند که من همیشه عمیقا و عاشقانه پیامبر رو دوست داشتم و دارم. توی این شب، یک پسر خیلی خوب و مهربون و با شخصیت و تحصیل کرده و خیلی خوش تیپ و مودب با خانواده اش اومدند خواستگاری من. معجزه زندگی من توی شب چهلم اتفاق افتاد. اون پسری بود که من همیشه دوست داشتم من رو برای ازدواج انتخاب کنه و البته خب من هم در ظاهر هیچ مشکلی نداشتم هیچوقت. ولی نمیدونستم چرا پیشنهادش رو مطرح نمیکنه. در واقع نمی دونستم گره کار من کجاست. بعد از این 40 روز متوجه شدم که خدا می خواست من ی دختر پاک باشم تا بعد ازدواج رو برای من رقم بزنه. ایشالا چند روز آینده مراسم نامزدیمون هست! شادی من دوچندان شده و قلبم روشن و پر از عشق هست!! من پاک شدم. مثل یک دختر بچه پاک و معصوم. خدا من رو بخشیده و پاک کرده و حالا هم من رو لایق ازدواج با یک پسر خیلی خوب دونسته.

 23) با این پاکی و طهارتی که الآن دارید، میشه ازتون خواهش کنم یه دعا برای همه ی بچه های سایت بکنید؟

از خدا میخوام اینقدر آگاهی و بینش به همه ما بده که هرگز به سمت گناه نریم. بقول سایت شما، هرگز به گناه نزدیک هم نشیم. چون تجربه به من نشون داده گناه هیچ چیزی از خدا کم نمی کنه و این ما هستیم که بیشترین آسیب رو می بینیم.

 24) و کلام آخر...

کلام آخر اینکه ببینید ما همیشه به عوارض خودارضایی (که خیلی هم مهم هست) فکر می کنیم. اما بیایید به این فکر کنیم که خود ارضایی چه فرصت هایی رو از ما گرفته. لحظاتی که صرف دیدن فیلم شدند. لحظاتی که صرف افکار پلید شدند. لحظاتی که هرگز بر نمی گردند. لحظاتی که آدم هایی که از دنیا رفته اند، حسرت یک ثانیه اش رو دارند. برای من این لحظات اصلا کم نبودند. بخش زیادی از توان و انرژی و استعداد من صرف این چیزها شد. شاید الان اگه بقیه که از راز من خبر ندارند، به من نگاه کنند پیش خودشون فکر کنند من چه دختر موفقی هستم. شغل، تحصیلات، همسر، ظاهر همه چیز در مورد من خوب به نظر می رسه. اما شاید اگه این چیزها نبود با توجه به استعداد خیلی زیاد من، الان خیلی موفق تر بودم و توی دانشگاه های خیلی بهتر حتی خارج از کشور میتونستم تحصیل کنم. شاید تا الان به جای یک کتاب چندین کتاب و مقاله نوشته بودم. شاید خیلی زودتر نامزدم من رو انتخاب کرده بود. شاید به خیلی آدم های بیشتری کمک کرده بودم. من همه اون فرصت ها رو از خودم گرفتم دوستان. بهترین سالهای زندگیم رو صرف افسردگی و خودارضایی و آدم های ناپاک مجازی و افکار پوچ و سراب کردم. من هرگز حاضر نیستم حتی ثانیه ای به این کار فکر کنم چون من تازه 60روزه که متولد شده ام. ازتون ممنونم. نمیدونم چطوری از مدیران سایت و باقی بچه هایی که مرتب توی سایت حضور دارند و نظر می دهند، تشکر کنم و امیدوارم منو ببخشید اگه حرفام طولانی بود.