سلااااااااااااام‍♂‍♀

خیلی خیلی بهتون تبریک میگم بابت این پیروزیتون در برابر شیطان و نفس اماره  و امیداوارم که در همه ی مراحل زندگیتون موفق و موید عمل کنید🏻🏻

خب بریم سر اصل مطلب

1. من آسمانم  و شما ؟؟

سلااااام ✋

من حسنا هستم یکی از کاربر هایی که شاید کامنت هاش تو سایت تک و توک به چشمتون خورده باشه😊

ادامه این مصاحبه ...

2. خب اطفا مدن ابتلاتون و سنتون رو هم به ما میگید ؟؟

من 14 سالمه.مدت ابتلام به این بیماری کم تر از یکسال (حدود 6،7 ماه)بود ولی تو این مدت فشارهای خیلی زیادی رو متحمل شدم.و کلا از خودم و دیگران نفرت پیدا کرده بودم.خلق و خوم کاملا عوض شده بود و دیگ ادم سابق نبودم!چه از درون و چه از نظر ظاهری!توی یه جمله خلاصه بگم که بدترین لحظات عمرم تا به امروز بوود...

3. از کی تصمیم گرفتید که این بیماری رو ترک کنید ؟؟

من تا موقعی که نمیدونستم این کار گناهه به انجامش ادامه میدادم و البته این مدت زیاد هم طول نکشید.وقتی که  متوجه شدم، هربار که شهوت به سراغم میومد یا خودم به سراغش میرفتم ،بعد از انجام خ ا،احساس گناه و شرمندگی میکردم و درواقع در طول این مدت قصد ترک داشتم ولی نمیدونستم چجوری و باید از کجا شروع کنم!احساس میکردم دیگ همه چی تموم شوه و منم تا آخر عمر همینطوری میخوام بمونم پس تلاشی برای ترک نمیکردم ولی همیشه دنبالش بودم (مثلا سرچ تو گوگل و...).خودم و وجدانم هم خیلی موثر بود چون تو فکرم خیلی به کارام فکر میکردم .حالا این نکته هم هست که تا یه ادم خودش نخواد نمیتونه دست از کاری بکشه!در واقع من خودم میخواستم که تونستم!

4. در راه این پیروزی چه کسانی و چه چیزهایی کمکتون کردند ؟ تاثیر سایت ما چقدر بود ؟؟

همونطور که گفتم من دنبال گزینه ای بودم که بتونه تو راه جداییم از خ ا کمکم کنه.انگار یه نفرو میخواستم که هی نصیحتم کنه چون توی جاده تاریکی گناهام بودم.یه روز داشتم تو گوگل میگشتم که به سایت شما برخوردم و تصمیم گرفتم کارهایی رو که برای ترک گفتید رو انجام بدم.با خدا عهد بستم و از 27 مرداد ماه شروع به ترک این گناه (با راهبرد سایت)گرفتم.در واقع سایت شما  کاری کرد که من به طور جدی ترکم رو دنبال کنم چون تا اونروز سایتی رو به خوبی سایت شما ندیده بودم و این رو رحمتی از طرف خدا دیدم برای برگشتنم به راه خودش...

5. پاکی چه حسی و داره و اونو به چی تشبیه میکنید ؟؟

پاک بودن از نظر من یعنی نزدیکی به خدا!وقتی که پاک شدم و دست از این گناه کثیف کشیدم هرروز بیشتر از قبل رابطم با خدا پررنگ تر و صمیمی تر میشد.کسی که پاکه یعنی درونش یه مروارید با ارزشی داره که واسه خیلیا دست نیافتنیه جز خدا که خودش این مروارید رو تو قلبش قرار داده.

6. در طول دوره ی ترک کدوم کار خودتونو بیشتر دوست داشتید و الان دوست دارید اون کار رو ادامه بدید ؟؟

ترس و اون احساسی که فکر میکردم با هربار گناه کردنم خدا حواسش بهم هست و خیلی ازم دلخوره و استغفرالله باهام قهر میکنه.یکی هم این بود که هیچکدوم از نمازام رو ترک نکردم با اینکه نمازام رو با قلب گناه آلود اما پشیمونم میخوندم.

7.      دوره ی فعلی که پشت سر گذاشتید رو چطور ارزیابی میکنید؟ یا بهتره بگم به کیفیت عملکرد خودتون چه نمره ای میدید؟

من واسه ترکم خیلی تلاش کردم!با اینکه یکی دوبار شکست خوردم ولی تلاش و پشتکارم خیلیییی بود چون واقعا از این گناه خسته شده بودم.از 20 نمره 16 رو به خودم تو رسیدن به اینجا میدم.

8.      اولین جمله ای که با شنیدن کلمات زیر به ذهنتون میاد رو بهمون بگید.

 

گناه خ ا : سخت ترین و بدترین گناهه

خدا : مهربونترین کسی که فقط می بخشهههه

توبه 94 : پاکی ابدی

امام زمان (عج) : مولا و یاور من در چند مدت اخیر که زندگی و افکارم رو دگرگون کرد.

پاکی : نزدیکی به خدا

 

9.      در زندگیتون بعد از ترک تغییری رو احساس کردید ؟ (از جمله رفتار دیگران)

من بعد از ترک جوری عوض شدم که قابل توصیف نیس.چه فکری،چه رفتاری،چه اخلاقی و...رفتار دیگران چندان تغییری نداشت چون جز خودم و خدا تقریبا کسی باخبر نبود.ولی درونم سراسر دگرگونی بود .مثلا فکرایی که قبلا واسم خیلی اهمیت داشتن ولی درواقع بی ارزش و پوچ بودن ،نابود شدن و بجاش فقط خدااااا و امام زمان تو فکر و قلبم بودن.لذتی که موقع خوندن نماز تا قبل از مبتلا شدن هیچوقت تجربه نکرده بودم و...علاوه بر اینها تونستم عوارض خ ا رو تو خودم از بین ببرم که بیشترش روحی بود تا جسمانی!من بعد از هربار خ ا گریه هایی میکردم که فشار روحی خیلی بدی بهم وارد میکرد.احساس افسردگی میکردم!تقریبا هر شبم گریه بود!دست خودم نبود کارایی که انجام میدادم.از همه لحاظ سختی میکشیدم و زندگیم جهنم بود!ولی بعد از ترکم همه این ها از بین رفت...=)

10.   خیلی از کسایی که قبلا باهاشون مصاحبه کردیم اعتقاد داشتند بعد پاکی 40 روزه حضور خدا رو بیشتر حس میکنند ، شما هم اینو حس کردید ؟

همونطور که گفتم بله معلومه که منم اینطوری بودم ،حتی قبل از اینکه پاکیم به 40 روز برسه و بعد از اون هرروز پررنگ تر میشد...

11.   آیا در سایر چله ها شرکت کردید یا قصد شرکتشو دارید ؟؟

بله من تقریبا تو همه چله ها شرکت دارم و تونستم از همین طریق افکارم رو تااا حد خیلیییییی زیادی کتترل کنم و وقتی افکارم کنترل شد و افسارش افتاد تو دست خودم نگاه هام هم کنترل شد.و هربار بعد از گذشتن پسری که چهره و هیکلش برام جذاب و وسوسه انگیز بود میتونسم نگاهم رو کنترل کنم احساس خیلی خوووبی داشتم! و وجدانم اروم بود.

12.   مهم ترین موانعی که در این مدت ترک باهاشون مواجه بودین، چه چیزهایی بودن؟ و چطور تونستین بر اونها غلبه کنین؟

دوستای نابابم،تنهایی که مهمترینشون بود،مسائل جنسی که هم تو پیرامونم بهشون برمیخوردم و هم تو نت و هم تو افکارم،فیلم ها و تصاویر مستهجن،رابطه ام با یه پسر از جمله مهمترین موانع من تو این راه بودن.چون خودم خواستم که ترک کنم و پاک شم تمامشو کنار گذاشتم.سعی میکردم تنهایی هامو پر کنم.رابطه مو با دوستای نابابم کم کردم و گشتن تو گوگل از رو بیکاری رو هم گذاشتم کنار.وقتی شهوت به سراغم میومد (حالا به هر طریقی)سریع ذکر میگفتم .دوش آب سرد هم خیلی موثر بود.گوشی رو هم گذاشتم کنار چون بلد نبودم درست ازش استفاده کنم و میدونستم که به جاهایی میکشونتم که نباید!حالا اگه شماهم فکر میکنین که نمبتونین جلوی خودتونو موقع مواجه با گناه بگیرین میتونین برای مدتی موقت وسایل یا چیزهایی که به سمت گناه میکشونتتون رو کنار بزارین .(این به این معنا نیست که نه از خونه برین بیرون تا مبادا چشتون به نامحرم بیفته یا....نه!فعلا واسه اینکه راه بیفتین اینکارارو انجام بدین تا موقعی که فهمیدین و مطمئن شدین که پاتون روی سنگ لقی نیست و دیگه رو خودتون تسلط دارین ).رابطه با جنس مخالف رو هم که بنظرم بزرگترین داام تو جامعه امروز ماست رو هم با کمک و راهنمایی خانوادم خاتمه دادم و بعد از اون فهمیدم که زندگی یعنی چی!وقتی خدامون خودش فکر آینده و عاقبت این شهوت مون رو کرده ،ما چرا باید موقعی که وقتش نیس به سمتش بریم اون هم از طریق نامشروع!؟:)

13.   به نظر شما چرا برخی افراد هر چه تلاش میکنن اما حس میکنن فایده نداره و به نتیجه نمیرسن؟

چون به خودشون و اراده ای که تو وجودشون هست ایمان ندارن!نمیدونن که خواستن توانستنه!نمیدونن که اگه فقط بخوان خدا چجووور کمکشون میکنه و خودش بیشتر از اونا برای پاکیشون مشتاقه!ممکنه جاهایی پاهاشون بلغزه ولی این به معنای شکست نیس!بلکه موفقیتیه که تو این نزدیکی ها براشون رقم خواهد خورد!منم هم یه بار تا روز 22 ترک رفتم ولی نتونستم خودمو کنترل کنم و یه لحظه ،فقط برای یه ثانیه از خدا غافل شدم و انگشتم روی صفحه ای از گوشی رفت که نباید!ولی بعد از اون اینقدر ناراحت شدم و عذاب وجدان گرفتم که تااا امروز که روز 68 ام پاکیمه یادم نیس روزی بوده که من خ ا میکردم!تنها چیزی که لازمه خواستن،تلاش و اراده قوی است!

14.   بعد از این پاکی حاضرید چیکار کنید که 1 نفر یا چند نفر خوشحال بشن و اونو ظرف دو هفته برای ما بفرستید تا ما اونو در سایت قرار بدیم ؟ (آرم خندوانه را پنهان میکند)

یکی از آرزوهای من این بوده که به افراد بی بضاعت مخصوصا کودکان بی سرپناه کمک کنم!من و خانوادم ماهیانه پولی رو برای داروهای شیمی درمانی بیماران سرطانی و کلیوی پرداخت میکنیم و علاوه بر این پدرم سرپرستی دو کودک بی سرپرست رو هم بر عهده داره و مخارجشون رو تامین میکنه.کاش بشه بخاطر پولی که من از طرف خودم به کودکان سرطانی پرداخت میکنم لبانشون خندان تر و چشمانشون کمی بیشتر به روی این دنیا باز بمونه:(

15.   (بعد از خندوانه به سراغ دورهمی میرود و مدیری طور میپرسد : ) احساس خوشبختی میکنید عمیقا ؟؟

بلهههههههه .شدیداااا احساس خوشبختی میکنم و عاشق زندگیمم!حالا دیگه منم میتونم عادی زندگی کنم و خودمو از نو بسازم!آیندمو ببینم و با تمام وجود بگم خدااااایاااااااااا عاااااااااااااااااااااااشقتم!خدایا ازت ممنونم که همیشه هوامو داشتی و حواست بهم بود!بعد از هر گناهی که چندبار که نه هزار بار تکرارش میکردم بازم بخشیدیم و بهم اجازه دوباره زندگی کردن رو اونجور که خودت ازم خواستی دادی!خدایا مرسی که تغییرم دادی!هر چقدر ازت تشکر کنم بازم کمه!

16.   و در آخر اگر مطلبی دارید که در سوالات قبل بهش پرداخته نشده، میتونید بیان کنید.

و آخر هم دوست دارم آرزو هامو بگم.مهمترین آرزویی که دارم و از صمیم قلبم از خدا طلبش میکنم عاقبت بخیری همه مااا نسل جووونه!دوست دارم تمووم نوجوونا و جوونا از جمله دوستای خودم یه روزی بااا تمام وجودشون مثل من خدارووو درک کنن و به قدرتش ایمان بیارن!دوست دارم روزی رو ببینم که امام زمان بیاد و کل جهان رو دگرگون کنه.و آخرین ارزوم اینه که کاااش یه روزی من هم به مقام شهاادت برسم و خودم رو بیشتر از این به خدا ثابت کنم!

 

و در اخر از طرف کادر توبه 94 ازتون تشکر میکنم بابت اینکه وقتتون رو به ما دادید برای این مصاحبه و امیدواریم که در تموم مراحل زندگی سربلند باشید