به نام تنها یگانه زندگی ام...

سلام دوستان باخدا

طاعات و عباداتتون مورد قبول حق انشاالله

ما رو از دعای خیرتون محروم نکنین

بازم با یه مصاحبه درخدمتتونیم با کاربری به نام "الی" که اکثرا میشناسیدشون

با ما همراه باشید (:

1)      یه بیوگرافی کوتاه...

سلام  من الهام هستم یا همون الی....19 سالمه که تقریبا از مهر ماه با شما و این سایت آشنا شدم

 

برای مشاهده کامل پست روی ادامه مطلب کلیک کنین(:

2)      شما چهل روزی رو گذروندی که خیلی ها آرزوش رو دارن... از حس و حالت برامون بگو

حقیقتش همیشه میخواستم این 40 روز رو بگذرونم یعنی یه چیزی ته دلم میگفت که من میتونم و منم  رو این حس حساب باز کردم و تا اونجایی که شد تلاش کردم و اخرش بعد یه مدت خیلی طولانی تونستم این 40روز مقدسو ب پایان برسونم حالا چرا بهش میگم مقدس؟چون خیلی شکست خوردم...خیلی....واسه همین خیلی برام ارزشمنده حسی که الان دارم قابل توصیف نیست فقط میتونم بگم تو آینه که نگاه میکنم از الان به بعد میتونم به خودم لبخند بزنم!  :)

 

3)      اولین بار که اون کار رو انجام دادی یادت میاد؟

به نظرت دلیلش چی بود؟ کی احساس کردی داری زیاده روی میکنی و به نظرت چه دلیلی داشت؟

اولین بار فکر میکنم 3 سال پیش بود فکر کنم اواخر پاییز چرا و چطوری این کارو کردمو یادم نمیاد اما تا الان حدود 3 ساله ک درگیرش بودم و از این قضیه رنج میبردم...بیشترین زمانی که تو اوجش بودم مرداد 94 بود فک میکنم دلیلشم بیکاری بیش از حد خودم بود!! من اوایل کلا ماهی 4 یا 5 بار انجام میدادم تو همین حدود بود ولی ب مراتب بیشتر شد متاسفانه و دقیقا هم زمانی بود ک باید آماده میشدم برای کنکور :(

 

4)      قبل از آشنایی با سایت هم اقدام به ترک داشتی؟ بیشترین زمانش چقدر بوده؟

قبل از اشنایی با سایت خودم یه حرکتی زدم....اونم این بود ک از سال 94 هر بار ک این کارو میکردم یادداشت میکردم مثلا اخر ماه میدیدم شد 7 بار یادمه حدود هر ماهم رو میدونستم و میخواستم هر ماه کمترش کنم گاهی اوقات میتونستم گاهی اوقات هم نه شکست میخوردم و بدتر میشد چون روش درستی نبود....هنوزم اون دفترو ک یادداشت میکردم دارم....و گاهی اوقات وقتی میبینمش قدر این پیروزی رو بیشتر میدونم... هیچ وقتم به 40 روز نرسیدم  بیشترین مدت ترک هم 10 روز بود!!

 

5)      این کار چه عوارضی برات به دنبال داشت؟ کدوماشون طی دوره 40روزه بهبود پیدا کردن؟

بدترین عوارضی ک برام داشت یکیش حافظم بود که اصلا نمیتونستم تمرکز کنم حتی درسمم افت کرد و از اونجایی ک نزدیک کنکورم بودم گند زدم ب کنکور!!این بدترینش بود اما همش نبود تو گوشم صداهایی میشنیدم و از یه طرف لاغرم شدم

عصبی شده بودم سریع کسی تا ی چیزی بهم میگفت قیامت به پا میکردم زود عصبانی میشدم اصن ی چیز میگم برو تا تهش خل شده بودم اصلا آرامشی نداشتم تو زندگیم همه ازم ناراضی بودن رفقا مامان بابا خواهرم خودمم کلافه شده بودم ...الان خداروشکر بعد 53 روز حافظم خیلی بهتر شده آدم آروومی شدم تا حدودی و رابطمو با اطرافیانم بهتر کردم و دیگه زود جوش نمیارم عوارض جسمی هم مثل لاغری دارم بهترمیشم و صداهای گوشم رودیگه نمیشنوم

 

6)      مهمترین کارایی که توی این دوره انجام دادی که شما رو به هدفت نزدیک و نزدیکتر کرد چیا بودن؟

مهم ترین کاری که کردمو منو نجات داد برنامه ریزی برای تک تک دقیقه هام بود...دوباره شروع کردم به درس خوندن برای کنکور از یه طرفم استخر میرفتم برای تمرین چون امتحان غریق نجاتی داشتم و خودمو خیلی خسته میکردم اینجوری میشد ک وقتی میرسیدم خونه بعد شام دیگه افقی میشدم و وقتی برای فکر کردن نداشتم..شبا برنامه فردامو مرور میکردم مثلا صبح اینجام عصر بیکارم پس  میزنم بیرون میرم فلان جا....اصن خونه نمیموندم چون میدونستم چجور آدمیم...من از مهر ماه 94 شروع کردم 40 روز رو اما 5 اردیبهشت95 موفق شدم!!تو این مدت تماما شکست خوردم اما از خودمو و خدام ناامید نشدم بازم تلاش کردم تا 28 فروردین دوباره شروع کردم 40 روز رو و هر روزی ک میگذشت تو تقویمم علامت میزدم اینجوری :)

(: 

7)      مهمترین موانعی که توی این مسیر، سد راهت بودن و باعث غفلتت میشدن چیا بودن و چجوری شکستشون دادی؟

مهم ترین موانع یکی فیلتر شکن بود ک حذفش کردم بعدم بیکاریم بود که با برنامه ریزی درستش کردم تا وقتی برای فکر کردن ب افکار منفی نداشته باشم

 

8)      چه کسی رو مقصر میدونی؟

و چه توصیه ای برای جلوگیری از این بلا داری؟ به نظرت والدین چه نقشی توی عدم ابتلای فرزندانشون به اینکار میتونن داشته باشن؟

کسی مقصر نیس من نمیتونم خودمو گول بزنم  مقصر خودمم..توصیه میکنم اگه فهمیدن فرزندشون درگیر این شرایطه با منطق و مشاوره حلش کنن و هیچ وقت بهش تیکه نیان و سعی کنن کمکش کنن

بهتره برای زمان های فرزندشون برنامه ریزی کنن تا از سر بیکاری درگیر این مشکل نشه  البته این کار دلایل زیادی داره فقط بیکاری نیست بهتره با فرزندشون رفیق باشن

 

9)      از اینجا برامون بگو...

خیلی سایت خوبیه از این بهتر که تونستم ازش روحیه بگیرمو و ترک کنم؟هم پستاش هم کاربرا و مدیراش عالین و امیدوارم بهترین های ارزوهاشون براشون اتفاق بیفته :) و  امیدوارم شاهد موفقیت بقیه رفقای سایت باشم

انشاالله

 

10)  کدوم قسمت سایت رو بیشتر از همه دوست داری؟

به نظرم بهترین بخش سایت اون قسمت کلیپ تصویری ”چگونه سالی موفق داشته باشیم؟" خیلی عالی بود من که به شخصه خیلی انرژی میگیرم هر وقت نگاش میکنم...اما کلا سایت بسیار خوبیه خصوصا مدیرای محترم :)

 

11)  توی این مدت کتاب، فیلم، متن، دعا و.. بود که کمکت کرده باشه؟ اگه آره لطفا بهمون معرفیشون کن

تو این 40 روز همیشه خدا رو تو ذهنم داشتم و گاهی اوقاتم تو ذهنم ازش کمک میخواستم  بدون اینکه چیزی ب زبون بیارم کمک میکرد..بهش قول داده بودم پاک شم به قولمم عمل کردم آیة الکرسی هم خیلی خوب بود چیزی خاص دیگه ای نداشتم فقط ی دعا:خدایا ما را به  حال خودمان وا نگذار

 الهی آمین

12)  و جالب ترین اتفاقی که برات افتاد...

بهترین اتفاق برای من فقط همین بود ک تونستم حداقل به خودم ثابت کنم که اگه بخوام میتونم همه چیزو تغییر بدم ...بهترین چیز این بود ک خودمو به خودم  اثبات کردم...همین

 

13)  و اما... بزرگترین انگیزت برای ترک اینکار چی بود؟

مهم ترین انگیزم این بود که بتونم پاک باشم و یه دلیل  دیگه هم ترک یه گناه کبیره بود که مجبورم میکرد خیلی از خدام دور بشم و این بدترین چیزه که بدونی داری از خدا دور میشی....

 

14)  بعد این دوره قشنگ و این مسیر دلنشین، برنامت برای آینده چیه؟ از اهدافت برامون بگو... دنیوی و اخروی(:

برنامم اینه که امسال برم دانشگاه قصد دارم برم تربیت بدنی بخونم واز یه جهت هم غریق نجات باشم و تو استخر کار کنم و سعی دارم امسال یه دقیقه به خودم فرصت استراحت ندم خوشحالم ک تونستم خودمو از گناه نجات بدم :)

برنامه و هدف دنیوی ام رسیدن به اهدافمه و اینکه خدام و خانوادم ازم راضی باشن سعی دارم گذشتموجبران کنمو یه آینده خوب بسازم البته با کمک خدا

 انشاالله به تک تک اهدافت میرسی

15)  بعد این روزای زیبا، رابطت با خدا تغییری کرده؟ چطوری شده؟

خیلی رابطم  بهتر شده و سعی دارم این رابطه رو با انجام کارهای خوب مثل احترام گذاشتن به دیگران و نماز خوندن و ....خیلی چیزای دیگه بهتر کنم ....امیدوارم که خدا هم ازم راضی باشه و بخاطر گذشته منو ببخشه

 حتما همینطوره، امیدواریم روز به روز بیشتر و بیشتر حضورش رو توی زندگیت حس کنی

16)  سوالی که فکر میکنی باید ازت پرسیده میشد...

این سوال که آیا امکان داره باز هم بعد از 40 روز درگیر این گناه بشیم؟

من میگم آره امکان داره و باز هم خیلی باید مراقب خودمون باشیم و مغرور نشیم و اینو بدونیم ک شهوت چیز بدی نیست اما هر چیزی به وقت خودش!! لطفا نگید از شهوت متنفرید چون این حس هم مثل همه حس های دیگه ای ک خدا بهمون داده با ارزشه اما باید به وقت خودش ازش استفاده کنیم و فعلا کاری به کارش نداشته باشیم :)

 بسیارعالی

17)  حالا که با موفقیت دوره ترک رو پشت سر گذاشتی، بازم اینجا همراهمون میمونی؟

اره حتما میمونم و باز هم اعلام پاکی میکنم ودوست دارم شاهد موفقیت بقیه رفقا هم باشم و از صمیم قلب دعا میکنم اول این گناهو بذارین کنار دوم با همت و اراده خودتون به همه اهدافتون برسید که صد البته میرسید

 

18)  توصیه ای برای دوستای توبه کارت داری؟

توصیم اینه که هیچ وقت ناامید نشین، که این کار شیطونه من هزار بار شکست خوردم ولی باز ادامه دادم. رفقا و دوستای عزیز قرار نیس دفعه اول و دوم پیروز بشیم سخته ولی میتونیم از هر بار شکستمون یه درس بگیریم برای موفقیتی که قراره داشته باشیم پس ناامید نشین و هربار شکست خوردین یه یاعلی بگین و بلند شین و ادامه بدین نگین خدا منودوست نداره و....خدا همتونو دوست داره اما همت خودتونم خیلی مهمه اینقدر تلاش کنین تا موفق بشین. تو همونی هستی که فکر میکنی.... پس فکر کن موفق میشی که صد البته میشی...:)

 عالی بود👌

19)  انتقاد یا پیشنهادی برای بهبود سایت داری؟

پیشنهاد میکنم همینطوری حفظش کنین چون همینجوریشم خیلی عالیه این سایت.

 

20)  و حرف آخر...

از تمام مدیران و کسایی که جواب بچه هارو میدن خیلی خیلی ممنونم. از داداش رضا هم ممنونم و امیدوارم عاقبت به خیر بشن....دوستان همتونو به خدا میسپارم  مرسی که وقت گذاشتین و خوندین برای منم دعا کنین :)

❤️❤️❤️❤️❤️

ما هم از همراهی شما دوست گلمون بسیار خوشحال و ممنونیم

انشالله ترک این گناه مقدمه ای باشه برای ترک همه گناهان

قدر اراده الانتون رو بدونین و ازش نهایت استفاده رو ببرین (:

انشاالله به زودی با همه خواننده های این مطلب که در حال ترک این گناه هستن، مصاحبه خواهیم کرد.

به امید موفقیت همه دوستانمون

یا علی مدد