"نسخه جدید در دسترس است لطفا بروز رسانی کنید." احتمالا همه‌ی ما حداقل یک بار این پیام رو دیدیم. تو دنیای نرم افزار آپدیت کردن خیلی چیز مهمیه! هیچ نرم افزاری از همون اول که تولید میشه بدون عیب نیست. پس آپدیت کردن یه فاکتور خیلی مهم توی تولید نرم افزاره.

 مشاهده  پست  کامل  در  ادامه  مطلب... 



حالا این آپدیت ها میتونن درجه های مختلفی داشته باشن، مثلا وقتی یک نرم افزار از نسخه‌ی ۱٫۰٫۰ میره به نسخه ۱٫۲٫۰ یعنی شاید چندتا تغییر جزئی داشته ولی وقتی از نسخه مثلا ۲٫۰٫۰ میره به نسخه ۳٫۰٫۰ یعنی چندتا تغییر اساسی داشته! حالا این تغییرات میتونن ظاهری باشن، مربوط به کارکرد نرم افزار باشن یا ویژگی جدید باشه یا هر چیز دیگه ای که ما فعلا بهش کاری نداریم.

همه‌ی این حرف ها رو زدم تا به اینجا برسم، به نظر من ما آدم ها هم میتونیم خودمون رو مثل نرم افزار ها اپدیت کنیم! چطوری؟ الان میگم. ببینید مثلا من یک آدمی هستم که تا این لحظه کلی عیب و ایراد دارم ( البته مثلا که نه واقعا همینطوره 🙄 ) بیایم در نظر بگیریم یکی از این ایراد ها اینه که من اصلا آدم کتاب خونی نیستم و با کتاب هیچ رابطه ای ندارم. خب حالا اگه من خودم رو به عنوان یک نرم افزار به نام محمد در نظر بگیرم با ورژن ۱٫۰٫۰ از فردا تصمیم میگیرم روزی فقط ده دقیقه کتاب بخونم، اگر تونستم برای مدت زمان تقریبا دو هفته این کار رو به صورت مداوم انجام بدم پس این یعنی من به یک نسخه‌ی‌ جدید تر از خودم ارتقا پیدا کردم که میتونم بگم محمد به نسخه‌ی ۱٫۱٫۰ آپدیت شده.

خیلی جالب تر میشه اگه من بیام این تغییرات نسخه ها رو روی کاغذ پیاده کنم و هر بار که یه تغییری توی خودم به وجود میارم شماره ی نسخه‌ی جدید رو با تغییرات اون نسخه ثبت کنم. به نظرم خیلی کار باحالی میشه. مثلا محمد تو نسخه‌ی ۱٫۰٫۰ شب ها تا ۱۲ بیدار بوده اما از الان (نه فردا) تصمیم میگیره که نهایتا شب ها ۱۰:۳۰ بخوابه! پس این یعنی من به یک نسخه جدید ارتقا پیدا کردم و با اون آدمی که دیروز بودم کلی فرق دارم دیگه!

 
این به نظرم یه درس خیلی جالبه که ما میتونیم از دنیای نرم افزار ها بگیریم و توی زندگی واقعمیون ازش استفاده کنیم. فقط این نکته رو در نظر داشته باشین گاهی اوقات نسخه‌ی جدید یه نرم افزار که میاد کاملا داغونه و باید منتظر نسخه‌ی بعدی باشیم تا این ایردات رفع بشه! اما ما که کامپیوتر نیستیم! پس نسخه های جدیدمون فقط باید جنبه‌ی مثبت حالا هر چند کوچیک داشته باشن. مثلا یکیش این میتونه باشه که من از الان دیگه آهنگ غمگین گوش نمیدم، به همین سادگی.

همین چیز های کوچیک میتونه تغییرات بزرگی رو توی زندگی ما ایجاد کنه. حالا حتما نمیخواد تغییرات نسخه های خودتون رو روی کاغذ ثبت کنین همین که توی ذهنتون داشته باشید اون ها رو کافیه.

راستی اگر وقت کردین کتاب قدرت عادت رو هم تهیه کنین و بخونین. کتاب خوبیه و نکات جالبی داره که بی ارتباط با این پست نیست.

این پست هم تقریبا تموم شد پس از همین الان به فکر آپدیت خودتون به نسخه‌ی جدیدتر باشین و اگر دوست داشتین توی کامنت های همین پست هم نظرتون یا کاری که میخواید ترکش کنید یا انجامش بدید رو بگید.

ممنون از وقتی که برای خوندن این پست گذاشتید. شاد باشید ✌️

 

 

برگرفته شده از: kamaalix.com