سلام به همه دوستای گل توبه 94یمون

حال و احوالتون خوبه؟ 

نکات ایمنی رو رعایت میکنین؟ :) 

آقا یه مصاحبه داریم داغِ داغ🔥

بفرمایید ادامه مطلب تا از دهن نیفتاده😊

سلام به شما کاربر بااراده و موفقمون

خودت رو معرفی میکنی؟

 سلام و خسته نباشید خدمت مدیران زحمتکش و خوب سایت توبه 94  

من یاسین هستم 

 

خب یاسین عزیز، سن خودت و مدت اون عادت بد رو هم بگو

 هفده سالمه و حدود 5_6سال درگیر بودم

 

از کی تصمیم به پاکی گرفتی؟

 من خیلی وقت پیش تصمیم به ترک گرفتم ولی خیلی شکست خوردم ولی هیچوقت ناامید نشدم و هر شکست درس عبرتی شد که بفهمم اشتباهم کجاست و ادامه دادم تا موفق شدم... 

 

چقدر عالی😌

توی راه این پاکی ارزشمند چه کسانی و چه عواملی بهت کمک کردن؟

 سایت شما خیلی خوب بود و کمک کننده بود واقعا میتونم بگم تنها یاورم خدا بوده و عشق به اهل بیت و دوستانم 

 

پاکی چه حسی داره؟ :)

 من اینجوری تشبیه میکنم که گناه انسانو مث پرنده ای زنجیره میبنده و لذتی مثل دانه یا غذا کوچک داره که پرنده رو به خودش مشغول میکنه پرنده هم بی خبر از لذت پرواز لذت گناه رو می‌پذیره اما اگر لذت های زودگذر رو کنار گذاشت و لذت عشق خدا و پرواز رو چشید میفهمه که انسان و پرواز چقدر با ارزشه و گناه چقدر بی ارزش 

 

چه تشبیه خوبی👌

توی این دوره کدوم کارت رو بیشتر دوست داشتی و دوست داری ادامه‌اش بدی؟

 من در طول پاکی خدامو شناختم و عشق خودمو بیشتر تقویت کردم نسبت به خدا و همیشه دوس دارم عشق به خدا و اهل بیت رو در خودم تقویت کنم 

 

به عملکرد خودت توی این چله چه نمره‌ای میدی؟

 واقعا خوب بود عملکردم و از اینکه نا امید نشدم راضیم از خودم

 

بسیار عالی

بهمون بگو با هرکدوم از این کلمه‌ها یاد چی میفتی؟

گناه: دوری از خدا

خدا: تنها یاور بخشنده مهربان کسی که همیشه مشتاقانه منتظر برگشت بندگانشه

توبه 94: یه دوست خوب

امام زمان: مولای من که همیشه منتظرشم ظهورشم تا در رکابش بجنگم و شهید بشم💗

پاکی: تقرب به خدا

 

توی این دوره تغییری در زندگیت حس کردی؟ مثلا رفتار دیگران باهات بهتر شده؟

 بله اعتماد به نفسم زیاد شد و با تغییر رفتارم دیگران بهتر شدن باهام با محبت شدن 

 

خیلی از بچه‌هایی که باهاشون مصاحبه کردیم میگن که بعد از پاکی حضور خدا توی زندگیشون پررنگ تر شده، برای شما هم اینطور بوده؟

 خب حتما همینطوریه که میگید یه حدیث زیبا از امام علی (ع) هست که میفرمایند: هر کس از شما که می خواهد جایگاه و منزلت خود را در نزد خداوند بداند،‌ پس باید ببیند که جایگاه و منزلت خداوند در آن هنگام که به گناهی می رسد چگونه است. جایگاه او نزد خداوند تبارک و تعالی، به همان مقدار است که جایگاه خداوند در نزد او است...

خب قطعا کسی که بخاطر خدا و عشق به اون گناه رو کنار میزاره قطعا پیش خدا عزیزتره و نزد خدا جایگاه بالاتری داره و خدا رو بیشتر حس میکنه

 

قصد شرکت در بقیه چله‌هامون رو هم داری؟

 بله

من در طول ترکم دیگه فیلم مستهجن رو هم کنار گذاشتم و چله محبت به پدر و مادر و چله ترک گناهان زبانم شرکت میکنم و سعی میکنم تمام چله هاتون شرکت کنم

 

ان شاءالله موفق باشی

به نظرت مهم‌ترین موانع مسیرت برای پاکی چیا بودن و چجوری از پسشون براومدی؟

 من خیلی شکست خوردم و بنظرم موانع سر راهم همش برمیگرده به وسوسه های شیطان که میگه یه بار امتحان کن دیگه از دفعه بعد تکرار نکن

بچه‌ها اینو بدونین هیچوقت امروز و فردا نکنین هر چقدر بیشتر طول بکشه وابستگی بیشتر و ترک سخت تره هیچوقت به وسوسه اینکه این دیگه آخرین باره فقط چند لحظه و اینجور وسوسه ها توجه نکنین که همینا باعث میشه نتونین هیچوقت ترک کنین! 

 

به نظرت چرا بضی از افراد هرچی تلاش میکنن به نتیجه نمیرسن؟ :(

 چون خودم زیاد شکست خوردم حالشون رو میفهمم به نظرم دلیلش ایمان کمه و گوش دادن به وسوسه های شیطان. ببینید شما هیچوقت جلوی کسی این عمل زشت رو انجام نمیدید حالا شما اگه ایمان داشته باشی خدا در هر لحظه ما رو میبینه و ناظر بر کار ماست و شیطان دائما اینو از فکر ما میبره ما شکست میخوریم اگه کسی ایمان داشته باشه خدا میبیندش همینطوری که جلوی کسی این خطا رو انجام نمیده جلوی خدا هم انجام نمیده مطمئن باشید 

 

بعد از این پاکی کاری هست که بخوای برای خوشحالی یک یا چند نفر انجام بدی؟

 حاضرم تو این دو هفته تا میتونم و خدا کمکم کنه به بقیه حال خوب و انرژی مثبت بدم و یه مبلغی رو هم که توان دارم با عشق تقدیم میکنم به موسسه محک

 

چه کار خوبی! 

احساس خوشبختی داری عمیقا؟

 بله خدا رو شکر همینکه خدا رو دارم کنارم خوشبخترین آدمم و لذت اینو با هیچ چیزی عوض نمیکنم...

 

خدا رو هزار مرتبه شکر، حرفی سخنی اگر هست بفرما.

 با اجازتون میخواستم کمی با کسایی که در حال ترکن صحبت کنم و بهشون بگم هیچوقت ناامید نباشید و هیچوقت به وسوسه های شیطان گوش ندید که مثلا میگه دفعه آخره، برای چند لحظه ببین شهوت یه چیز طبیعیه که در همه آدما وجود داره درسته بعضی اوقات تحریک میشید به نظر من در اون لحظه میتونید برید بیرون خودتون مشغول کنید به خدا پناه بیارید این طبیعیه تحریک بشید اونم موقته شما بهش بی توجهی کنین. بگید نه من نمیخوام با خودتون فکر کنید من تا حالا بارها این اشتباهو انجام دادم پشیمون شدم اینبارم انجام بدم نتیجش همونه پس اینبار تحمل میکنم انجامش نمیدم...

و در آخر از سایت خوب توبه 94 تشکر میکنم که این فرصت رو در اختیار من گزاشتن تا تجربمو به بقیه بگم امیدوارم تونسته باشم کمی راهنماییتون کرده و از این مصاحبه راضی باشید💖  

خیلی ممنونیم از اینکه وقتت رو در اختیارمون گذاشتی و با ما مصاحبه کردی

امیدواریم یه پاکی ابدی باکیفیت رو تجربه کنی و در باشگاه‌هامون اعلام پاکی کنی

و امیدوارم همه دوستانی که این مصاحبه رو خوندن از بند این عادت نجات پیدا کنن و مثل شما توی آسمون پاکی پرواز کنن🕊️