سلام

رضا هستم خادم و موسس مرکز 

بارها دیده ام برخی از دوستان به ما پیام میدن که مثلا من توی روز فلان شکست خوردم (مهم نیست که روز اول باشه یا مثلا 150) برخی هم در بین این حرفا میگن ما فکر میکردیم دیگه این کارو نکنیم ولی بازم تکرار شد ! خسته شدم دیگه! و از این قیبل صحبت ها! من این مبحث رو توی چندین کامنت توضیح دادم و لازم دونستم اینجا نیز یک پست ویژه برای این دوستان بزنم تا بدونن چیکار کنن و چجوری این ترک قراره دائمی بشه و خودارضایی به معنای واقعی کلمه از زندگیشون بره بیرون!

به ادامه طلب مراجعه کنید

بچه ها دقت کنید اینکه شما 40 روز رو گذروندید به معنای این نیست که ممکنه بعدا هم اتفاقی براتون پیش نیاد! حرف های سابقم رو بازم تکرار میکنم که :

بذار یه چیزوی بهت بگم.شما چند روز رو میری جلو و شکست میخوری درسته؟ چرا نتونستید مثلا اگر 5 روز پاکی دارید برید به 6 روز؟ تا حالا فکر کردید چرا؟ چی شد اصن که نتونستید؟ بذارین من بهتون بگم. اگه نگاه کنید من توی روش هم عرض کردم که اگر دقت کنید اونو میتونید ببنید که نوشتم: سوالی که خیلی ها تو این روش می پرسند اینست که چرا بعد از مدتی نسبتا خوب که موفق شدیم این کا را ترک کنیم باز مجددا به این عمل مبتلا می شویم ؟!!!!

خوب جوابش ساده است تصور کن قراره از روی یک جاده یخی بسیار لیز عبور کنی در ابتدای مسیر قدمهایت را آهسته و بااحتیاط بر میداری اما به محض اینکه یه چند روزی از ترک کردنت گذشت ، اون دقت قبل رو دیگه نداری و سریع راه میری اینجاست که ممکنه زمین بخوری !

پس دوستان توجه داشته باشید اتفاقا هرچقدر که از ترکتان می گذرد می باید بیشتر وسواس به خرج دهید چرا که تجربه ده ساله من میگه اینجاهاست که شیطان به کمین نشسته و بشدت حواسش هست تا شما قدری شل کنید و او از فرصت بدست آمده بهره اش ببره پس توصیه اکید دارم که شدیدا مراقب باشید.

خب اگر شما مثلا 5 روز رفتید جلو یعنی اینکه با دقت عمل کردین! بعد کم کم راه نفوذ و شکست رو باز گذاشتین! باور کنید خییییلی آروم آروم میاد دوباره سمتتون که اصن فکرش هم نمیکنید دوباره مبتلا بشید ولی میشید اگر دقت قبل رو نداشته باشید.. 

 بذارید یه چیزو بهتون بگم! فکر کنید یه نفر ماشین بلد نیست برونه بعد یه نفر میاد بهش میگه ماشین رو اینجوری میرونن! اصن شما فکر کن میری گواهینامه بگیری !بعد از اینکه با قوانین آشنا شدی یه مربی بهت یاد میده چجوری ماشین برونین که این اموزش حدود 10 جلسه طول میکشه! روز اول که شخص پشت فرمون میشینه که ماشین برونه رو تصور کنید، با هزار بدبختی و خدا خدا ماشین رو روشن میکنه و تا دنده دو راه میره و خیلیییی احتیاط میکنه ماشین پیشش خاموش نشه یا به کسی نزنه ! همون ادم جلسه دهم میتونیه راحت ماشین برونه یعنی خیییییییییییلی فرق کرده رانندگیش با روز اولش ! همینجوری ادامه بده میشه یه راننده خوب مثه بقیه آدمایی که توی خیابون راحت و عادی ماشین میرونن(همین آدمام یه روزی مثه اون بودن). خب روش ترک هم همینه آبجی و داداش های گل ،وقتی طرف هیچ بلد نیست چجوری ترک کنه چیکار کنه چیکار نکنه ! یه چیزی ما بهش میگیم اون هم تا یه جایی باهاش میره جلو و شکست میخوره مثلا روز 15 . اوکی؟ خب این ادم باید بشینه فکر کنه طبق این روش من تونستم تا 15 روز برم جلو و چی شد که بقیش رو نتونستم؟ کجا رو کم کاری کردم یا دقت کافی مثه 14 روز قبل نداشتم؟ نقطه ضعف و قوت خودش رو میشناسه و قلق خودش میاد دستش و میبینین همون ادم دفعه های بعد یا میرسه 30 یا خود چهل روز رو رد میکنه! به نظرتون چرا ما میاییم میگیم اگر شکست خوردین باید رکورد قبلی خودتون رو بزنید؟ برای همینه عزیزان من. همه ماها همینجوری رفتیم و تونستیم! هر کسی که میبینی توی باشگاه مثلا 120 تایی ها داره پیام میذاره و میگه من این همه پاکم اونم شکست میخورده یه روزی! 

من یه جای دیگه هم به یه عزیزی گفتم که فرق شکست در روش ما با شکست در بدون روش بودن اینه که شخص وقتی روش نداشت هربار که شکست میخورد میگفت خب این بار دیگه نمیکنم و خدایا ببخش و... بعد چن روز باز شکست میخورن و نمیدونن چرا شکست خوردن و در نتیجه ناامیدانه خسته میشن و افسردگی ناشی از گناه و عدم موفقیت رو به همراه داره این داستان. ولی توی روش شما طبق یه دستورالمعمل خودت متوجه میشی که چقدر این مسیر ترک برات هموارتر شده و اره رفتن به سمت جلو حساب شده تره! لذا اگر جایی رو شکست میخوری میبنی خب توی این دستورالعمل ها یه جا رو حتما یا کم کاری کردی یا یه زمانی خوب اجراش نکردی و به قول معروف شل عمل کردی! در نتیجه راحت نقطه شکستت رو پیدا میکنی و راه رو بر شکست خوردنت توی رکورد بعدیت میبندید! در واقع خود روش هم رکورد بندی داره یعنی شما وقتی شکست میخوری در روز 30 باید تلاشت این باشه دفعه بعد بیشتر از 30 بشی حتی اگر شکست بخوری! خب شما مجموع این روال رو در نظر بگیری یه شخص ممکنه کم کم از تعداد روزهای مثلا یک هفته ده روز برسه به 100 روز و همینطور بالاتر و بالاتر بره! ما نقطه به نقطه تحریکات و راه های نفوذ شهوت رو بررسی کردیم و طبق اون راهکار ارائه کردیم. این به خود شخص بستگی داره که دقیق مثه همون لحظه که متعهد شده دیگ بر اساس روشی که یادش دادیم ترک کنه،روزهای بعد هم همینجور محکم انجام بده یا اینکه نه بیاد و کم کم شل بشه و سلیقه ای عمل کنه توی روش و برخی راه های نفوذ رو کم تر بهش توجه کنه یا باز بذاره و برخی راهکارهار رو در وقت اساسی و به موقع که باید اون کارو انجام بده انجامش نده !

 

با ذهنت دوستی کن بهش یاد بده که این یه عادته فقط یه عادت که چیز خوبی نیست! اگر یک دقیقه حس لذت بخشی داره ولی به جاش میتونی یه کار لذت بخش دیگه هررررررررکاری که لذت بخش باشه و حلال باشه رو چندیدن ساعت انجام بدی و کیف کنی و خدا هم گناهی برات ثبت نکنهآرام سعی کن اگر لغزشی پیش میاد آرامش داشته باشی و خودتو سرکوب نکنی چون نتیجه ای نمیگری! مهم اینه ادم هر لغزش توی هر زمینه ای داشته باشیه غم و غصه نخوره بلکه بگه خب این بار تا اینجا رفتم جلو دفعه بعد همینو حتی یه روز هم بیشتر کنم پس من برنده ام نه اونی که باعث شده من الان ببازم! روش ترک بر اساس همین رکورد زدن هاست! این رکورد زدن ها تا جایی پیش میره که دیگه اصلا اون عاملی که مثلا خ.ا باشه و براش داشتی تلاش میکردی و رکورد میزدی اصلا دیگه وجود نداره یادت رفته اصلا!

دعامون کنید محتاجیم اساسی

یا علی