الله
سلام دوستان می خواستم یه مطلبی راجب ترک خودارضایی و موفقیت در این امر و همچنین زندگی بهتر بنویسم!!!
ببینید دوستان من خیلی راجب ترک گناه فکر کردم و خوشبختانه به نتیجه هایی رسیدم!!
همه ما در وحله اول آدم هستیم و هر کدوممون مجموعه ای از استعدادات تفکرات و توانایی هایی هستیم!!! اما جریان ک به تغییراتی درونی آدم ها برسه لازمه آدم زمینه سازی بکنه و خودش رو درواقع بشناسه!!!
لازم دونستم ک این رو بگم ک ما آدمیم و باید حتما خودمون رو بشناسیم  و برای شناخت خود قطعا باید تاریخمون رو بدونیم!!!
اینطور نباشه ک کل برداشت ما از عالم یه خدا باشه و یه ترک گناه نه ابدا نباید اینجوری باشه باید بدونیم ک این آدمی ک الان هست چی بوده ک شده آدم الان؟؟؟
میلیون ها سال رو طی کرده ک به بشری ک الان هست رسیده!!! 
انسان همواره تلاش داشته ک بر طبیعت غلبه کنه و عملا بر حیوانات غلبه کرد و تا الان هم نتونسته ک به خیلی چیزا مانند زلزله غلبه کنه!!! و بسیار طول کشید تا انسان از اون موجود غریزی به این موجود تکامل یافته و انسان تبدیل شده!!!
پس این رو بدونیم ک تکامل یعنی تغییر از حالت و وضعیتی به حالت و وضعیتی بهتر!!!
اما چگونه و چطوری؟؟؟
مفهوم بقا رو در نظر بگیرید!!!
چه قدر انسان به جاودانگی میل داره؟؟؟
و همین میل به بقای اون روحیه جنگاوری رو برای اون فراهم کرد یعنی انسان برای تکامل خودش جنگیده و بعد از تحمل رنج و درد های فراوان شکست های زیاد آتش رو کشف کرد چ می دونم بعد ها چراغ رو درست کرد و هر کدوم از همین آدم ها ک امروزی هاشون من و شما باشم جنگیده و روحیه جنگجویانه داشته ک عالم به این پیشرفت و انسان به این تکامل برسه!!!
پس جنگ باید کرد و تو جنگ حلوا خیرات نمی کنن... سختی باید کشید!!!
شنا کردن خلاف جهت تا سیر تکامل...
نفس انسان جهاد اکبر می خواد 
یک مبارز تمام عیار اسلحه به دست با تمام سوء ظن نسبت به این دشمن!!!
اون وقت ک جنگیدی و سختی کشیدی تازه می فهمی ک دین چه قدر با شهود و عواطف سرو کار داره... و اون موقه دیدت نسبت به زندگی عوض میشه...
می دونید ک تغییرات بیرونی ما مستلزم تغییرات درونی ماست!!!
و تغییر ممکنه و رمزش هم توبه هست!!!
دقت کنید برداشت بدی و نگرش آخوندی و سینه و عزاداری از این مطلب نکنید گفتم دین با شهود تو سر و کار داره و اصلا اینجوری نیست ک تو رو محروم کنه و تو رو تحت فشار قرار بده.... دین یک چارچوبی هست ک همه چیز را برای تو به اندازه و کافی در نظر گرفته و افراط و تفریط رو نقد و سرزنش کرده کما اینکه می دونید خیلی از مراسم هایی ک طی چند سال اخیر در محرم همین ایران خودمون داره برگذار میشه مضحک و خنده دار و بی فایده هست ک کسی میاد زخم به سر و صورت بچش وارد می کنه...خیر این طوری نیست و این امر گناه محضه!!!
دین یعنی راه حل بحران های درونی و نجات روح از باطلاق بدی ها و ظلماته... و این قطعا با هنر و شعر و موافقه...  حتی امام علی هم شعر می گفت پس همه چیز رو برای خودت تحریم نکن اما روزه بگیر!!!
راه حل های آسمانی روح تو رو پاکیزه و آسمانی می کنه و ارتباط تو رو با خدا و پاکی ها بهتر می کنه... اون حس خوب بعد از افطار اون حس خوب بعد از نماز و قرآن نمونه ای از این تحولاته  اما تاثیر و راه کار نهایی خدا ک تقوا باشه بسیار زیاده...
یعنی برادر و خواهر من هرکاره اخی ک در آینده می خوای بشی چ هنرمند چ خواننده و چ دکتر اول باید خودت رو بسازی و لازمه ی ساخت خود جنگ ب  علیه نفس خودته تا تاثیر اون رو بر زندگی و شخصیت و اجتماع لمس کنی!!!
پس متوجه شدیم ک انسان در ابتدا حیوان بود و طی سیر تکامل او بر حیوان غلبه کرد و هرچه قدر بر غریزه های خودش فرمانروا باشد استعدادهای او شکوفاتر خواهد شد
همام جمله خدا * قد افلح من زکاها*
التماس تفکر... پاینده باشید محمدتنها@