احتمالا از خیلی ها شنیدید که نماز باعث میشه ما از گناهانمون دست بکشیم . اینبار میخواهیم ببینیم نماز چی داره که انقدر راجع به اینکه باعث ترک خود ارضایی میشه، صحبت کنیم .

چیزهایی که به ذهن خودم میرسه خدمتون عرض میکنم . کسی که نماز میخونه باید حتما وضو داشته باشه . یکی از شرایط وضو این هست که شخص نباید جنب باشه و یا منی از بدنش خارج شده باشه . بعد از این حالت حتما باید شخص غسل واجب بکنه تا پاک بشه . خب ما سه بار در روز نماز میخونیم . پس سه بار باید با وضو باشیم . کسی که خود ارضایی میکنه باید بعد از اون غسل بکنه تا وضو حساب بشه و یا بتونه بعدش وضوی صحیح و قابل قبول بگیره . در غیر این صورت نمازش قبول نیست . 

همین میتونه یه عامل باز دارنده باشه از انجام خود ارضایی . شخص میدونه که اگر این کار رو بکنه حتما باید بعدش غسل بکنه . خب کار براش سخت تر میشه و نتیجش میشه دوری از این عمل زشت .

 

 

 

(ادامه مطلب رو بخونید)

این چیزی هست که در ظاهر کاملا مشخصه . این یکی از محاسن خوندن نماز برای ترک استمنا و استشها هست . بدیهیست که حتما نماز تاثیرات خیلی قوی تری از این موردی که گفته شد داره . شخصا دلیل اصلی اینکه چرا نماز انقدر بازدارنده هست برای خود ارضایی رو نمیدونم . ولی چیزی که مطمئنم این هست که نماز معجزه میکنه . این حرف من نیست . حرف اونهایی هست که سالهای سال این کار رو به دفعات انجام میدادند و بارها خواستند این کار رو رها کنند ولی باز بعد از مدتی رفتند سراغش . با نماز تونستند خودشون رو از شر این نکبت رها کنند . حالا نماز چه میکنه که انقدر تاثیر داره، خدا داند .

ضمن اینکه نماز بازدارنده از زشتی هاست . اگر نماز بخونی خود به خود توفیق ترک از این کار مورد غضب خدا پیدا میکنی . وقتی نماز میخونی ارتباطت با خدا بیشتر میشه و هنگام انجام استمنا این نکته خیلی کمکت میکنه . یعنی خدا رو در مقابل خودت میبینی . میدونی که همون خدایی که داشتی تا چند ساعت پیش با نماز باهاش صحبت میکردی الان داره این کارت رو میبینه و اینجوری شرمسار میشی که انجامش بدی

 

 

نماز یک حالت معنویت خاصی بهت منتقل میکنه که همین بسیار تاثیر گذار هست در ترک خود ارضایی . حالا شاید مثال درستی نباشه ولی مثل یه کاتالیزور عمل میکنه . یعنی خیلی راحت تر و سریعتر و مطمئن تر میتونی به وسیله نماز ، استمنا و استشها رو ترک کنی . کارت خیلی جلو میفته در عین اینکه مثل یه سپر عمل میکنه برات .

بنده در جاهای مختلف دیدم که شخص گفته با نماز تونستم این کار رو ترک کنم . افراد خیلی زیادی بودند که با نماز تونستند برای همون بار اول این کار رو ترک کنند . یا بالاخره تونستند با نماز از شرش خلاص بشند . همونطور که گفتم نماز معجزه میکنه و شخصا نمیدونم که چه چیزی در این نماز هست که انقدر تاثیر میذاره برای ترک خود ارضایی . اینها همه حرفهای بقیه هست . فکر نکنید میخوام شلوغش کنم . نه ، این حرفها نیست . فقط دارم چیزهایی رو میگم که بقیه دوستانتون درباره نماز و نقشش در ترک خود ارضایی میگند .

توکل کن به خدا و ازش کمک بخواه کمکت بکنه، بعد ببین خدا چطور دستت رو میگیره . نماز رو فراموش نکن که خیلی کمکت میکنه . از اهل بیت کمک بخواه چون کمکت میکنند . از چیزهای تحریک کننده حتما و حتما دوری کن چون باعث میشند دوباره برگردی به این کار . بعد ببین چطور خودت رو رها میبینی از این کار مورد غضب خدا . روزی میاد که نفست به واسطه ترک این کار چنان قدرتی پیدا کرده که احساس میکنی میتونی کوه آهن رو آب کنی .

«همانا نماز شما را از زشتی ها و بدی ها باز می دارد