سلام دوستان گلم

چندتا توصیه دارم که فکر نمیکنم توی هیچ سایتی پیدا بشه!

مختصره ولی ان شاء الله مفیده

بفرمایین ادامه مطلب

...

خب، حال و احوال؟

حال من که خیلی عالیه! نمیدونم چرا ولی یه حسی بهم میگه هممون خیلی خوب میدیم کنکورمون رو :) جدی میگم.

برا همینم چندتا توصیه که یه سری رو معلمم بهمون گفته بود و چندتاش رو پارسال خودم تجربه کردم، اینجا مینویسم تا دوستای خوبم مخصوصا عزیزانی که سال اولی هستن استفاده کنن و حالشو ببرن ^_^

...

✅خب مهمترین توصیه به نظرم اینه که این روزا مواظب خوابتون باشین، مخصوصا اینکه باید سحرخیز باشیم دیگه :)

✅آدرس جایی که میخواین کنکور بدین رو بلد باشین! یعنی طوری نباشه که بین راه مجبور بشین از کسی آدرس بپرسین. زشته دیگه!

✅روز قبل کنکور یه دوش بگیرین تا هم سرحال بیاین و هم شب خوب بخوابین (البته اگر فکر میکنین باعث میشه صبح خواب آلود باشین دو روز قبل برید!😊)
✅این یکی توصیه معلم عربیمون هست که واقعا به دردم خورد. اون هم اینه که صبح کنکور یک مقدار ژل پیروکسیکام به پشت گردن و شانه و قسمت بالای کتفتون بزنین و چند دقیقه صبر کنین تا جذب شه. خاصیتش اینه که نمیذاره سر جلسه دچار گرفتگی عضلات گردن بشید. توی همه داروخانه ها هم هست(Piroxicam)
البته چون قبلش حموم رفتین و جذبش هم سریعه ممکنه موقع جذب یکم احساس سوزش کنین ولی زود خوب میشه.
✅و توصیه بعدی اینه که صبح کنکور از شیر، شیرکاکائو و هرنوع شیر دیگه ای استفاده نکنین! چون سیستم گوارشی رو بهم میریزه و... برای همین بهتره استفاده نشه
✅اگر خانم هستین، با مقنعه برید سر جلسه. پارسال دیدم به اونایی که شال پوشیده بودن گیر میدادن!!!
✅و برای خوراکی هایی که دارید از نایلون بیرنگ استفاده کنین.
گفتم خوراکی!
به اندازه با خودتون ببرین. من پارسال اندازه سه نفر با خودم خوراکی برده بودم😁!! چهار ساعت که بیشتر نیست...
حتما هم مواد شیرین مثل شکلات با خودتون داشته باشین.(بدون صبحانه نرید ها!)
✅مداد اتود با خودتون نبرید! سه تا مداد معمولی ببرین که دو طرفش تراش شده باشه، این شکلی👇 (البته خیلی تیز نباشه)


اینجوری میشه 6تا مداد! کافیه دیگه😊 سر جلسه هم مجبور به تراش کردن نمیشین.
✅روز کنکور اگر با پدر و مادرتون برای برگشتن قرار میذارین، بهتره یکم با فاصله از حوزه باشه تا راحت تر پیداشون کنین


✅و کلام آخر...
از جمعیتی که اونجا میبینین نترسین! نمیگم سیاهی لشکرن! ولی اگه میانگین درصدهای هرسال رو ببینین، میبینین که همچین غول هایی هم نیستن!
اگر هم آشنایی دیدین، ترجیحا سمتش نرید. کلا بهتره اونجا با کسی صحبت نکنین.
✅توی این روزهای طلایی باقی مونده هم بهتره با دوستانتون صحبت نکنین
حتی در حد احوال پرسی!
و سعی کنین کنکور دوسال قبل رو از خودتون آزمون بگیرین. توی این زمان این کار خیلی مفیده. مخصوصا اگر توی تایم محدود و کمتر از زمان استاندارد بزنین(برای بالاتر رفتن آمادگی و تمرکز)
✅این رو هم دیگه میدونین که وسایل موردنیاز رو شب کنکور باید آماده کنیم😊

...

خب دوستای گلم...
اینو یادتون باشه که حفظ آرامش از هر چیز دیگه ای مهم تره.
هر شب موقع خواب آینده زیبا و درخشانتون رو با خودتون مرور کنین.
و مطمئن باشین، خدای روز کنکور همون خدای موقع تحویل ساله، همون خدای شب قدره... بهش توکل کنیم و مطمئن باشیم کارمون رو راه میندازه.
براتون از صمیم ❤️ آرزوی موفقیت دارم
یه آهنگ خوشگل هم براتون گذاشتم که یه جمله ای توش تکرار میشه که واقعا قوت قلب میده(برای دانلود اینجا کلیک کنین)
مواظب خودتون و مهربونیاتون باشین
التماس دعا
یا علی مدد👋/مصباح


پ ن: یادش بخیر پارسال همین موقع ها بود که این متن رو نوشتم، سالی که خودم کنکور داشتم :)

به عنوان یک پیشکسوت که دوبار در کنکور سراسری شرکت کرده😊 باید خدمت دوستای خوبم عرض کنم که کاملا درکتون میکنم که الان چه حس و حالی دارین

بالاخره اون شور و شوق و استرس و فکری شدن برای آینده و.. همه اینها هست و طبیعیه و فکر نکنین بقیه همگی روزی سی چهل ساعت درس خوندن و هرشب ساعت هشت میخوابن و قبل از طلوع آفتاب بلند میشن و ورزش میکنن و بعد مثل بچه های خوب میشینن بکوب درس میخونن تا هشت شب😅

باور کنین بقیه هم عیییین خودتونن... نه رباتن نه آدم های نخبه استثنایی!!! بقیه هم عین شما استرس دارن و نگرانن که چی قراره بشه..

قدر این روزهای طلایی رو بدونین و بدونین خدا هم همراهتونه و هواتونو حسابییی داره و میدونه حالتون چطوره و توی دلتون چه خبره.. همینکه اون میدونه، کافیه :) چون همونه که بلده چطوری درستش کنه🌻

 یکی دوتا نکته بگم بچه ها و عرضمو تموم کنم..

یک مشکلی که پارسال برای من پیش اومد، بیخوابی شب کنکور بود که البته پیش بینی میکردم ولی باز هم اون موقع برام راحت نبود، البته شرایط خونه هم عادی نبود و خانواده گرامی در حال شستن فرش بودن😐😅 و سر و صداشون اذیتم میکرد ولی فکر میکنم  اگر اون هم نبود باز این مشکل پیش میومد، خوشبختانه روزهای قبل به اندازه کافی خوابیده بودم و صبح آزمون، اصلا خسته نبودم

اگر احیانا این مشکل براتون پیش اومد، ضمن آرزوی اینکه توی خونه سکوت باشه و مثل خونه ما نباشه :) اگر دیدین خوابتون نمیبره، توی رختخواب 180درجه جابجا بشین یعنی جای سر و پاتون رو عوض کنین. این باعث تغییر میدان مغناطیسی نسبت به بدنتون میشه و خلاصه موثره(این از توصیه های همون معلممون بود :)

 

یک توصیه دیگه ای هم داشتن که بنده فقط سال دوم اجراش کردم که باعث شد استرسم قبل از آزمون، نصف اون استرس سال قبلی هم نباشه... فوق العاده آرام بخش!

الان که بگم شاید بگین ما تا حالا از این کارها نکردیم و لوس بازیه و.. :) ولی به اون آرامشی که بعدش نصیب آدم میشه می‌ارزه.. اون هم اینه که صبح قبل از اینکه برید سر جلسه، از مادرتون بخواید که دستش رو بذاره روی قلبتون و صلوات بفرسته :) تجربه نشون داده که ممکنه اون لحظه مادرتون احساساتی بشه و اشک توی چشماش حلقه بزنه برای همون بدون بوسیدنش نرید :)

یه وضو هم که بگیرین دیگه آرامشتون تکمیله

همین دیگه

دعای ما هم همیشه پشتتون بوده، برای کنکور ویژه تر هم دعاتون میکنیم، چی بهتر از این دیگه😁

امیدوارم همیشه موفق باشین و نتیجه تلاشتون رو ان شاءالله به زودی ببینین، بچه های توبه94 ثابت کردن اراده و شجاعت بالایی دارن. پس برید و با خبرای تپل مپل برگردین👌🏻

 

دست علی یارتون، خدا نگهدارتون🌹