تا خدا

1) خودتون رو برای خوانندگان این مصاحبه معرفی میکنید؟ (میتونید سن، و مدت ابتلاتون رو هم بگید.)

saba هستم. هشت سال مبتلا بودم

 

2) پاک بودن چه لذتی داره؟ آیا تونسته از نگرانی های زندگیتون هم کم بکنه؟

بله وسواس و استرسم کم شده که فکر میکنم از عوارض بوده. عزت نفسم بالا رفته قبلا از خودم متنفر بودم امام الان به خودم احترام میذارم

 

3) براتون پیش اومده بود که توی مسیر ترک ناامید بشید؟ متاسفانه این مشکل رو خیلی ها دارند. چه توصیه ای در این زمینه دارید؟

بله دو سه بار- واقعیتش اومدن تو سایت و تشویق مدیران و کلیپ های حاج آقا پناهیان کمک کننده بود. توصیم اینه که فهمیدم ناامیدی فقط و فقط از طرف شیطانه. به قول حاج آقا پناهیان تو مراسم دعای کمیل هم که میاین با ابلیس میاین میگه محکم گریه کن خدا که نمیبخشه تو رو. ترس از بخشیده نشدن آزارم میداد. البته فکرش دو سه باری به ذهنم خطور کرد نه همیشه و این که چون میدونستم این کارا کار شیطانه میگفتم نه من بخشیده شدم همون لحظه که شروع به ترک کردم بخشیده شدم. واقعیت هم همینه. خدا حتما بخشیده چون رحمت اون بزرگ تر از گناه منه و اون به حال دلم آگاهه که پشیمانم و قصد انجام دوباره ندارم

 

4) تاثیر نماز و ارتباطات معنوی رو تا چه اندازه دیدید؟ آیا اینطور موارد در ترکتون موثر بودند؟

خیلی زیاد. بدون نماز برای من تقریبا غیرممکن بود. موقع شروع به امام زمان توسل کردم. نماز نخوندن کار رو خیلی سخت میکنه. توصیه میکنم مردم هم نماز اول وقت بخونن هم بعد نماز صبح یازده تا توحید بخونن

 

5) مهم ترین موانعی که در این مدت ترک باهاشون مواجه بودین، چه چیزهایی بودن؟ و چطور تونستین بر اونها غلبه کنین؟

عکس فیلم- به خدا قول دادم دیگه سمتش نرم و فیلتر شکنم رو حذف کردم حتی وقتایی که لازم میشه برای کارهای علمی نصب میکنم اما دوباره بعد تموم شدن کارم سریع حذفش میکنم

 

6) اصلی ترین رمز موفقیتتون رو چی میدونید؟

توکل - التماس کردن به خدا برای بخشیدن من- نماز اول وقت- توسل- باور به این که من هم میتونم و من بخشیده شدم و من این کاره نیستم این که فکر کنم من همینم یه خ.ا کننده این فقط حرف شیطانه. من یه بنی آدمم و عشق الهی در وجودم هست

 

7) بخشش و رحمت خدا رو تا چه اندازه احساس کردید؟ چه قبل از زمان ترکتون، و چه بعد از اون.
و آیا این حس تغییری داشته؟

این گناه منو از خدا دور کرده بود. الحمدلله حتی شروع کردم به جبران بقیه ی گناهانم. خیلی زیاد. میگن یه قدم برو سمت خدا اون ده قدم میاد الان روم نمیشه حتی گناهان کوچیک انجام بدم من که قبلا روزی چند بار خ.ا میکردم

 

8) با تجربه ای که الآن دارید، اگر یه موقع با وسوسه ی شیطان روبرو بشید، چه راهکاری دارید که انجام بدید؟

میگم اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. اگه وسوسه شدید بود سوره ی ناس میخونم.

 

9) دوره ی فعلی که پشت سر گذاشتید رو چطور ارزیابی میکنید؟ یا بهتره بگم به کیفیت عملکرد خودتون چه نمره ای میدید؟

خوب

 

10) اگر در دوره 40 روزه نیز شکست داشته اید به چه دلیل بوده؟ و با انجام چه کاری یا در نظر گرفتن چه نکته ای دیگر به شیوه قبل شکست نخوردید و موفق شدید؟

نه نداشتم ولی وسوسه داشتم چون تا قبل چهلم شهوت زیاده و کنترلش سخت تره نسبت به بعد چهل روز

 

11) مهم ترین انگیزه ای که باعث شد تا این اندازه مصمم عمل کنید، چه چیزی بود؟

این که خدا منو دوست داره

خدادوسم داره

 

12) آیا در این مدت ترک، چیز خاصی بوده که به نظر خودتون در این مسیر کمکتون کرده باشه؟ چیزی مثل کتاب، کلیپ، یا صوت خاصی.

کلیپ های حاج آقا پناهیان مخصوصا چرا آدم ها کمتر استغفار میکنند-
استاد رائفی پور مخصوصا چگونه گناه نکنیم- حاج آقا دارستانی مخصوصا محبت خدا به گناهکاران
طبق روش حاج آقا پناهیان زندگی میکنم لذت روش ایشون لذت معنوی هست.

 

13) در این دوره ای که پشت سر گذاشتید، آیا اتفاق جالبی هم براتون افتاد که بخواهید برای ما تعریف کنید؟

 بله- از لحاظ معنوی. دیگران هم بهم میگن که خیلی مومن شدی و من افتخار میکنم..خدا داره کم کم خودش بهم یاد میده چه کارایی خوبه انجام بدم چه کارایی بده انجام ندم.

 

14) به نظر شما چرا برخی افراد هر چه تلاش میکنن اما حس میکنن فایده نداره و به نتیجه نمیرسن؟

چون این اصلا اونا نیستن- اونا حرفای شیطان رو که از یاس میاد و درگوششون میگه به زبون میارن- خدا حتما از کار اونا تعجب میکنه چون خدا خودش کمک میکنه- حاج آقا پناهیان میگه چرا شیطان گرد یأسش رو به روی همه ی شما پاشیده شما میتونید عارف بشید همه ی شماها میتونید عارف بشید

 

15) آیا حس میکنید که عوارضی که به واسطه ی این عمل براتون ایجاد شده بوده(چه جسمی چه روحی)، در طی همین مدت بهبود پیدا کرده باشه؟

بله- عوارض روحی کاملا از بین رفته- جسمی تا حدودی- الان دو ماهه که پاکم

 

16) از چه طریقی با این مجموعه و این سایت آشنا شدید؟

خیلی یهویی تو گوگل

 

17) بخش مورد علاقه ی شما در سایت کدوم بخشه؟

اعلام پاکی- چله ها

 

18) شما از افرادی بودید که در این مدت هم توی این مجموعه فعال بودید و به بقیه هم کمک میکردید. با توجه به شناختی که به دست آوردید، چه پیشنهادی برای ارتقاء کمی یا کیفی سایت دارید؟

کلیپ های بیشتری بذارید- احادیث بیشتری بذارید. اصلا یه قسمت مخصوص احادیث بذارید

 

19) آیا قول و قراری با خودتون گذاشته بودین که اگر ترک کنید به آن قول و قرار عمل کنید؟

نه

 

20) آیا بعد از ابتلا به این عمل، حس میکردید که دید دیگران به شما عوض شده باشه، یا رفتارشون تغییر کرده باشه؟
بعد از ترک چطور؟

نه ولی اخلاق خودم بهتر شده قبلا زود عصبانی میشدم- کمی رو بقیه تاثیر داشته شاید چون خودم خوش اخلاق شدم وگرنه تاثیر دیگه ای خیر

 

21) با این پاکی و طهارتی که الآن دارید، میشه ازتون خواهش کنم یه دعا برای همه ی بچه های سایت، و هر کسی که داره این مطلب رو میخونه بکنید؟

خدایا کمک کن همه ی شیعیان بنده های خوب تو بشن

 

22) و کلام آخر...

در حق خودمون بد نکنیم- خدا بزرگه همه چیو درست میکنه حتی اگه بدترین بودیم