سلام دوستان خوبم

مطلبی که اینجا میبینید، از کانال آیه گرافی برداشته شده که به نظرم خیلی مهم و قابل تامله

لطفا حتما یک وقت کوچیک بذارید و بخونینش

ان شاء الله هممون عامل به دستورات خدای مهربونمون باشیم...

 

"بسم الله الرحمن الرحیم

سلام عزیزان

همه ما حداقل یکبار این جملات رو شنیدیم

وقتی همه دزدی میکنن چرا من دزدی نکنم؟

یا وقتی یک نفر میگه جایی که همه گرگن من هم باید گرگ باشم

یا این جمله معروف که میگه خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو...

 لطفا برای مشاهده کامل این متن، روی ادامه مطلب کلیک کنین 

من از شما سوال میکنم

آیا این استدلال، استدلال درستیه..؟

که چون من میبینم توی جامعه یه تعداد زیادی از مردم دارن یک کاری رو انجام میدن، یه سبک زندگی رو انتخاب کردن و اونطور دارن زندگی میکنن، من هم حتما باید مثل اونها زندگی کنم..؟ و در جواب چرایی این کارم جواب میدم چون اکثریت با اونهاست... چون همه مردم اینطوری دارن زندگی میکنن! چون همه دارن زرنگ بازی درمیارن! همه دارن حق همدیگه رو با کلاهبرداری و دزدی و به هر طریقی که ممکنه میخورن! خب منم باید زرنگ باشم!!!

این منطق، منطق درستیه..؟

این نوع برخورد کردن، برخورد درستیه..؟

بیاید جواب سوالمون رو توی قرآن پیدا کنیم;

این آیه که توی تصویر دارین میبینین توی مکه مکرمه نازل شده

اون موقع مسلمونا شدیدا توی اقلیت بودن، یعنی تعدادشون خیلی کم بود. از اون طرف بت پرستا تعدادشون فوق العاده زیاد بود! بعد یه توهمی توی ذهن مسلمونا ایجاد میشد..: اینها با خودشون فکر میکردن، میگفتن اگر دین ما دین حقیه چرا انقد کمیم؟ اگر دین بت پرستا دین باطلیه پس چرا انقد زیادن؟!

خداوند برای دفع این توهم این آیه رو نازل کرد. و به رسول اکرم(ص) گفت: اگر از اکثر مردمی که در روی زمین هستن پیروی کنی، تو را از راه حق گمراه و منحرف خواهند ساخت.

 

حالا من از خودم میپرسم خب دلیلش چیه..؟

چرا اگه از اکثر اونهایی که در زمین هستن، پیروی کنم، گمراه میشم؟

توی جمله بعد دلیل میاره

میگه دلیلش اینه که اونا براساس منطق و فکر صحیح کار نمیکنن.. راهنماشون چیه؟ یک مشت هــوی و هوس و دروغ و فریب و ظن و تخمینه!

با منطق کار نمیکنن

فقط فکر و ذکرشون شکم و زیر شکمه! همین!!! بیشتر از این نمیخوان

الگوهای خوبی هستن برات که بری دنبالشون..؟ اینکه دیدم تو جامعه هرکس هرطوری هررنگی چرخید، من هم باید همونطور بچرخم؟

اینکه دیدم جوونا دارن یه سری لباسهای مزخرف که پشتش یک نوشته های مزخرف تر داره، منم همونا رو باید بپوشم و برم؟ این شد سبک زندگی من..؟ که چون اکثریت جامعه این رنگی هستن، منم این رنگی بشم.. نه این غلطه!

خب ما از خدا میپرسیم، میگیم خدایا درسته قبول کردیم، ما از اکثریت جامعه تبعیت نمیکنیم اونا ما رو گمراه میکنن، چرا؟ چون اونها تابع ظن هستن تابع دروغن تابع هــوی و هوسشون هستن. خب ما از کی تبعیت کنیم؟ ما راهمون رو چجوری پیدا بکنیم؟

همین سوال ما باعث میشه که خدا توی آیه بعدی میاد میگه که اگر دنبال راه حق هستید، راه حق رو باید فقط و فقط از خداوند بگیرید. حتی اگر طرفداران مسیرتون خیلی کم باشن...

توی آیه بعدی تاکید میکنه;

میگه پروردگارت از همه چیز باخبر و آگاهه

توی علم بی پایان خدای تو کمترین اشتباهی راه نداره

بهتر میدونه راه ضلالت کدومه

خدا میدونه راه هدایت کدومه

و حال گمراه و هدایت شده رو خوب میشناسه...

اگه میخوای توی مسیر درست حرکت بکنی، به ریسمان خداوند چنگ بزن

از خدا بخواه

با اون نعمتهایی که بهت داده... با عقلت، با شعورت، با درکت، با تحصیلت، با این نعمتهایی که بهت داده راه رو نشون بده

ان شاء الله زندگیمون، زندگی خدایی باشه

آرامش به زندگیامون بیاد و عاقبت بخیر بشیم

خدا نگهدارتون"