سلام.رضا هستم و امروز یه چند دقیقه با من باشید:

میخواهیم ۳ سئوال ازتون بپرسیم !
سئوال اول : دیروز روز خوبی بوده براتون ؟
سئوال دوم : چرا روز خوبی بوده ؟ یا چرا روز خوبی نبوده ؟ ( یعنی چه چیزی باعث شده امروز شما خوب باشه یا بد ؟)
مثلا :
روز خوبی بوده برای اینکه امروز در مدرسه یکی از بهترین نمره ها رو گرفتم یا پروژه ای که در محل کار داشتم رو خیلی خوب تموم کردم ، حقوق برام ریختن، با یکی از دوستانم رفتم بیرون و خیلی بهمون خوش گذشت، امشب مهمونی بودم، یک کتاب خوب خوندم، یک فیلم عالی دیدم ، امروز غذایی که پختم عالی شده ! امروز من و خانواده با هم خیلی مهربون رفتار کردیم، امروز یه هدیه گرفتم و …
یا
روز بدی بوده برای اینکه با مامانم بحثم شده و حالا اعصابم خورده که با من قهر کرده، خرجام بیشتر از حقوقم شده این ماه، امتحانمو خراب کردم ! کسی به من توهین کرده ! خبر بدی خوندم و حوصله ندارم و …
سئوال سوم که از همه آسونتره : دوست دارین فردا روز خوبی باشه براتون یا روز بدی ؟
جواب این سئوال معلومه : میخوام فردا برام روز خوبی باشه .

h3-
ولی چجوری ؟

به ادامه مطلب مراجعه کنیدچشمک

خوشحالی قانون مشخصی نداره :) اما یک راه خوب برای بیشتر کردنش اینه که بدونیم  روزای قبل چه چیزایی باعث شدن روزمون خوب باشه چه چیزایی باعث شده روزمون بد باشه . اینطوری ناخودآگاه از چیزایی که ناراحتمون می کنن فاصله میگیریم . مثلا میدونیم آخر هر دعوا اعصاب خوردی و ناراحتیه و خراب شدن روزه. پس دنبال راه حل بهتری میگردیم برای حل مشکل . میدونیم یک فیلم خوب ممکنه سرحالمون کنه پس اگه دیدیم روزمون داره خراب میشه سعی میکنیم یک فیلم خوب ببینیم که اوضاع بهتر بشه . یا یک هدیه کوچیک خوشحالمون میکنه پس برای خودمون یه هدیه کوچیک تدارک می بینیم  :)

h3-
ممکنه بگین که خیلی از دلایل خوشحالی و ناراحتی ما بیرونی هست و تقصیر بقیه . اما اینطور نیست . چیزی که شما رو ناراحت یا خوشحال میکنه عکس العمل شما در مقابل اتفاقاته نه خود اتفاقات .

مثلا:

فکر کنید که یک مشکل بزرگ در یک پروژه کاری براتون پیش میاد. اگه بتونید حللش کنید اون روز براتون یه روز عالی میشه چون حس قدرت دارین از اینکه تونستین بهترین تصمیم رو بگیرین و به بهترین شکل کار رو پیش ببرین . اگه نتونید حللش کنید، تمام روز و شاید هفته حالتون گرفته میشه :)

یا

یک کامنت بد و توهین آمیز در صفحه اینستاگرامتون یا سایت خودمون می خونید . اگر وارد بحث و دعوا و این تفکر که “الان حالتو می گیرم” بشین، تهش با اعصاب خوردی و بلاک کردن همدیگه و حس تلافی کردن تموم میشه که تا چند ساعت ناراحتین . اگه طوری جواب بدین که نه دعوا بشه نه وارد بحث بشین و فقط نشون بدین علاقمند به این بحث ها نیستید، بعد می بینید که اصلا هم موضوع مهمی نبوده که بخواد یخشی از روز شما رو خراب کنه و حالتون خوبه از کنترلی که روی شرایط داشتین :)

شاید این برای همه موارد درست نباشه اما حداقل برای بخش زیادی از اتفاقات زندگی که درسته :)

h3-
راه حل :

ما  از کسایی که دنبال یه زنددگی شادو مثبت تر هستن میخواییم که برن و یه سال نامه بخرن! بچه دقت کنید که چون استفاده ما از این سالنامه زیاد پیچیده نیست میتونید سال نامه سال های پیش رو از لوازم تحریری ها به قیمت ارزون بخرید! اگرم تمایل دارید حتمال مال 96 رو بخید خب اونش دیگه تصمیم خودتونه ولی درکل هیچ اجباری نست! وقتی سال نامه رو تهیه کردید روزی ۵ دقیقه در مورد بخش های خوب و بد روزتون بنویسید. به صورت لیست . حتی با دو رنگ مختلف . اینطوری یک آرشیو از ایده های حال خوب کنی دارین و یک لیست از مواردی که باید ازش دوری کنید . خب میدونید که سالنامه برای هر روز سال یک صفحه داره، آها یه نکته اینکه ابعاد سالنامه بستگی به خودتون داره که مثلا اونایی که کوچیک و جمع و جورن بخرید یا از اون مدل های مانند دفتر .

مطمئن باشید با انجام این کار میتونید متوجه سبک زندگیتون بشد و بدونید چه چیزای خوبی دارید و چه رفتارهای نادرستی که بهتره بذاریدش کنار! این کار در طی یه مدت باعث میشه هم نویسنده خوبی بشید که قلم تواناتری داره و هم آدم شاد و موفق تری بشد با شناخت بهتر خودتون.

شاد باشیدخنده

یا علیبی تقصیر