راهکارهای ارائه شده توسط کاربران

 

راهکار 🎊🎉 نفر اول مسابقه 🎊🎉 ،

آقای "عبدالعباس" با کد 206 :

 

 


✔ " بهترین راه این هست که اون لحظه چشمتو باز کنی !!! حقیقت رو ببینی!!!این حقیقت رو که شیطان کنارته و حضور شیطان رو در کنارت حس کنی !!!
بدونی شیطان رجیم درست کنارته و برگردی و با یک حرکت که میتونه تکون دادن سر باشه بگی لعنتی ازم دور بشو !!!
برو گمشو برای همیشه !!!
بعدش سریع بری آب یخ بریزی رو پات و یا یه چیز خنک بخوری مثل شربت آبلیمو و به شیطان بگی من خدارو دارم هیچکاری نمیتونی بکنی نمیتونی من رو وسوسه کنی !!! من اشک امامم رو در نمیارم (طبق روایتی از امام رضا میدونیم که هرشب اعمال شیعیان برای امام اون زمان فرستاده میشه !!! و خوبی ها باعث میشه خوشحال شن و اگه بدی داشته باشن ناراحت میشن و از خدا درخواست بخشش اون بنده رو میکنن!!!
با شیطون حرف بزن و بهش بگو که گمشه از اونجا و مقاومت کن تا خودش بره !!! اگه دیدین نرفت به اون پشیمونی بعد از خودارضایی فکر کن !!! میخوای بیای اینجا و بگی وای من باز شکست خوردم و بشینی گریه کنی !!!
به اون لحظه ها فکر کن و بگو اعوذ بلله من الشیطان الرجیم !!!
تبریک میگم !!
تو دوباره پوزه شیطون رو به خاک مالیدی :)))

کسی که میتونه خودشو جای یه آدم... تصور کنه مطمئنا میتونه شیطان رو کنار خودش تصور کنه !!!
البته تصور نیست واقعا اونجا حضور داره !!
البته اگر میتونه بهتره برای چند دقیقه بره تو کوچه ! "
  
  

 


راهکار 🎊🎉 نفر دوم مسابقه 🎊🎉،

" زینب سادات " با کد 213

   
  
  
  

  

✔ من تغییر فکر و سوره ی لقمان رو پیشنهاد میدم.

 

 


راهکار🎊🎉 نفر سوم مسابقه 🎊🎉،

" متین " با کد 203 :


✔ " به نظر من اگه بخوای توی ترکت موفق باشی اصلا نباید بذاری اون لحظه پیش بیاد .

باید از روش پرش افکار استفاده کنی

نباید برسی لبه پرتگاه چون اونجا کارت سخت تره

همیشه باید به لحظه های بعد خود ارضایی فکر کنی نه به لذتش "

 

 

  

  

و اما همونطور که قولشو داده بودیم، راهکار بقیه ی شرکت کننده ها :

👇👇

 

 

راهکار خانوم "تبسم" :


✔ " بنظرمن بهترین راهکار توی اون موقع یادخداست ....
ما باید واقعا باور داشته باشیم خدا داره ما رومیبینه...
اگه باورنکنیم؛شربت آبلیمو یاسوره لقمان یا وضوچه فایده ای دارن؟!
اگر ما یقین داشته باشیم(نه صرفا دانستن )سعی میکنیم از هراونچه ما روازخدا دور میکنه دوری کنیم...
واین عملهای:قران ونماز وشربت ابلیمو...همه بعدازیقین ما میان...
باور کنیم عالم محضرخداست
ووو
باورکنیم مارومیبینه ...حالاباهر روشی :خوندن کتاب یا دیدن سخنرانی علمایی که دوست داریم...
تاواقعا عاشقش بشیم.عاشق هرکاری میکنه...
الم یعلم بان الله یری
ای انسان وقتی گناه کردی نمیدونستی خداتورومیبینه؟؟؟!!!
نگاه خدا چاشنی تک تک لحظاتتون... "

 

 

 

راهکار آقای "امیرمحمد" :


✔ به نظر من بهترین راهکار در این مواقع به یاد آوردن کسانی است که دوستشان دارید🌷
از یاد خدا شروع کنید تا به یاد آوردن اشک های امام زمان(عج)و زحماتی که پدر و مادرتون براتون کشیدن
👈 من یک کلیپ دارم از لحظات شهادت امام حسین و حضرت علی اصغر(ع) که هر وقت در مواقع حساس اینو میدیدم نجات پیدا می کردم☺
شما هم اینکار رو انجام بدید و این کلیپ رو جایگزین فیلم هایی کنید که در مواقع حساس می بینید😵
اینکارو حتما انجام بده
شک نکن امام حسین اون لحظه دستتو میگیره و نمیزاره مرتکب این گناه بشی☺
این راهکار خیلی موثر دوستان
من خودم با همین روش ترک کردم
مگه میشه اون لحظه یاد واقعه ی عاشورا بیوفتی و فیلم اون لحظات رو ببینی و بتونی گناه کنی؟😢
نه نمیتونی😊
چون در اون لحظه کسی که در این دنیا دستانش قطع شد دستتو میگیره و نجاتت میده✋

 

 

 

راهکار "بانوی آسمانی" :


✔ به نظر بنده تو اون زمان باید کاری که انجام دادنش برای همه مقدوره صورت بگیره
مثلا به یاد اوردن خداوند ائمه و شهدا
بعضی وقتا ممکنه که کسی تو موقعیتی باشه که نتونه فیلمی که باعث ترک کردن میشه رو ببینه (مثل لحظه شهادت امام حسین(ع))

یا خیلی چیزای دیگه مثل خواندن سوره لقمان شستن دست و صورت با اب سرد خوردن شربت ابلیمو
بنابراین باید کارایی رو در اون لحظه انجام بدیم که برامون امکان پذیره

و یه چیز دیگه پیشگیری همیشه بهترین راه حلِ
اکثرن بعد از ظهرا شهوتی میشن و ما اگه نمازمون رو اول وقت بخونیم و در بین نماز یا اتمام نماز سوره لقمان رو بخونیم و شربت ابلیمو بخوریم در اون زمان هرگز شهوتی نخواهیم شد.

 

 

 

راهکار "یاعلی مدد" :

✔ بیرون رفتن از خانه

 

 

 

راهکار "یه بدبخت" :
  
✔ دلو بسپار ب اون بالایی (از ته قلبت)
خودش میدونه چ جوری کمکت کنه

 

 

 

راهکار "من می توانم" :
  
✔ زمانی که آدم میخواد اون کارو انجام بده و وسوسه میشه به هیچ عنوان سمت گوشی یا منبعی که میتونه ازش فیلم و عکس ببینه نره 
و زمانی هم که خواست راجع بهش فک کنه و به درجه های بالاتر رسید اگر کسی تو ی خونه هست سریعا بره پیشش بمونه و به هیچ عنوان تنها نمونه اگرم کسی داخل خونه نبود سریعا خودشو با یه نفر از دوستاش مشغول کنه یا با صحبت تلفنی یا با چت کردن 
در کل بهترین کار اینه که تنها نمونه

 

 

 

راهکار "ناشناس" :


✔ آدمی وقتی در شرایط انجام این گناه قرار می گیره..باید محیط رو ترک کنه..ولی آیا این ترک محیط کار آسونی هست؟؟
به نظرم ابتدا از ته دل به این فکر کنه ک خالق اون خداست...و خدا اگر بخواد می تونه با اراده اون رو به نیستی ببره..به این فکر کنه ک در ابتدا یک سلول بیشتر نبوده..الان چطوری مغرور شده و می خواد گناه کنه؟؟..به قیامت و پشیمانی بعد از این عملش فکر کنه...بعد از مدتی ک خودشو مشغول این افکار کرد
بعد از ته دل به الله پناه ببره و سوره ناس رو بخونه و هم چنین آیه ۵۳ سوره یوسف...حالا ک آروم شد محیط رو تا حد ممکن ترک کنه...هیچ راهی بهتر از این نیست ک آدم به خدا پناه ببره...قرآن در این مورد هم آیه داره

 

 

 

راهکار "من و خدا" :


✔ والا من این راهکار رو پیدا کردم هر وقت تحریک میشم :
۱ - میگم خدایا پناه برتو
۲- میبینم شیطان بالا سرمه میگم به به این همه مدت به ریشم خندیدی حالا وقت انتقامه هرچی گفت دقیقا برعکس همین الان گفت برو تو فلان سایت گفتم چشم گفتم رفتم تو سایت مرکز نزدیکی به خدا بزن فریاد و بسوز تا دیگه اینطرفا پیدات نشه!!

 

 

 

راهکار "پاکی همیشگی" :
  
✔ 🌻 سلام بنظر من در این مواقع🌻شخص باید خودش رو از 🌻محیطی که هستش دور کنه و 🌻برای هر مدتی که می تونه در 🌻خیابان و یا در کوچه قدم بزنه 🌻تا از شر شیطان رها بشه و بعد 🌻از اینکه برگشت به خونه اگه 🌻امکانش بود یکی یا همه موارد 🌻زیر رو انجام بده : 1- دوش گرفتن. 2- قرآن خواندن 3- صلوات فرستادن. 4- خواندن زندگینامه امامان. 5- بازی کردن. 6-مشغول شدن با وسایل سرگرمی. 7- تصور نمودن افکار خوب 
... 🌻و هر کار دیگری که حواس رو 🌻به سمت چیز های خوب می 🌻بره. ولی این مواردی که بنده 🌻گفتم و دوستان عزیز هم ذکر 🌻کردن همه وسیله ای هستن 🌻که50% یا شاید کمتر روی فرد 🌻تاثیر میگذاره و میتونه موثر 🌻واقع بشه و50% بقیه اش هم 🌻به خود شخص بستگی داره 🌻چون تا هنگامیکه فرد خودش 🌻تصمیم به ترک واقعی نگرفته 🌻باشه هیچ یک از موارد بالا نمی 🌻تونن کمک کنن وهم چنین برای 🌻موفق شدن در کاری اول 🌻تصمیم و اراده فرده که می 🌻تونه کمک کننده اش باشه و 🌻به موفقیت نزدیکش کنه. 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

 

 

 

راهکار خانوم "مینا" :
  
با سلام خدمت همه 
✔ در واقع من راه های زیادی امتحان کردم ولی هیچ کدوم مثل خدا و یاد خدا و ایمان واقعی به خدا ، معجزه نمیکنه .
اگه یه وقت به فکر این افتادید که عکس یا فیلمی ببینید ،فورا یا موبایلتون رو خاموش کنید یا خودتون رو از هر چیزی که شما رو به یاد اون بندازد ،دور کنید .
چشمهاتون رو ببندید و سه بار محکم با خودتون بگید (نه )
بعد دستتون روی گردنتون بذارید و با همه وجودتون خدا رو صدا بزنید ..مطمئن باشید جواب میده و یه موقعی که فکرش رو هم نمیکنید جبران میکنه ..باخودتون فکر کنید چند لحظه یا چند دقیقه لذت ،ارزش پشیمونی و هدر رفتن زحمت هاتون رو نداره 
هیچ وقت و هرگز نماز هاتون رو ترک نکنید و سعی کنید سروقت بخونید ..حتما همین نماز یه روزی شما رو از این عمل کلا جدا میکنه . روزانه هم یک صفحه قرآن با معنی بخونید ،بیشتر پنج دقیقه نمیشه ..باور ندارید ! امتحان کنید :)

 

 

 

 

راهکار "بانو" :


✔ برای من بارها اتفاق افتاده هنگام اذان ظهر بوده و هی گفتم وایسا وایسا ، تا اذان رو گفتن و میگفتم دیگه خجالت داره بعد شنیدن صدای اذان اون کارو کنم و فورا نماز میخونم.
خب اگه کسی هم رابطش با خدا خوب باشه موثره خیییلی
یا بلند شدم رفتم یچیزی خوردم یا به یکی زنگ زدم و درباره یه موضوع جذاب باهاش حرف زدم.
ولی خب یچیز دیگم هست.
من خیلی بابت این گناه لعنتی سختی کشیدم . دلم نمیخواد با تکرارش دوباره اون روزها برگرده. اون روزای سخت رو احتمالا همه بچه ها با انجام این کار ، داشتن. به نظرم اگه برای کسی اون سختی ها اگر برای کسی دردناک بوده باشه و قبل از اون کار یادش بیاد صد در صد دلش برای خودش میسوزه و سمت اون کار نمیره. 
من چن وقتی هست ذهنمو دارم تربیت میکنم واقعا نمیذارم یه فکر بیخود رو شاخ و برگ بده. این که فکری تو ذهنم نیاد رو خب نتونستم حذف کنم اما تونستم اجازه ندم که شاخ و برگ بگیره . منظورم فکرای بد بود.
به نظرم انجام این کار از یه فکر بد شروع میشه. تصویر سازی ها و خیالبافی هایی که منجر به این عمل میشه به نظرم اولین نقطه شروعشه.. همین . این بود انشای من😊

 

 

 

راهکار آقای "ناصر" :
  
✔ سلام به نظر من اول بازی های رایانه ای و گوشی ۲-یک حیوان خانگی مثل پرنده یا هر چیز دیگری واقعا معجزه میکنه توجه شود منظورم از بازی های یارانه ای و گوشی بازی هایفکری و چیستان معما بود ۳-خیلی روش خوب باحالی هست ازمایشای فیزیک اینم واقعا معجزه میکنه میتونید از اینترنت یاکتاب ها این ازمایش ها انجام بدید البته ازمایش های مخصوص مبتدی ها!!!! یه وقت نرین خودتون به کشتن بدین خخخخخ روش بعدی در لحظات حساس ظرف شستن واقعا خیلی خوبه و خیلی روش های دیگه با تشکر خسته نباشید

 

 

 

راهکار آقای "شایان" :
  
✔ کلاً روش های خوب زیاد هست ولی این خیلی مهمه که اول خودت از ته دل بخوای که اینکارو بگذاری کنار که آیندت تباه نشه.
دوم با خدا ارتباطت رو بهتر کنی.
سوم برای تک تک لحظه هات برنلمه داشته باشی که بیکار نباشی چون شیطان با آدم های بیکار ور میره
چهارم کم کم استمنا رو ترک کنی یعنی هی انجام دادنش رو به تعویق بیندازی تا هر روز بگذره و عادتش از بین بره.
در لحظه های سخت و سهل زندگی

 

 

 

راهکار "سین جیم" :
  
✔ بهترین و تضمین شده‌ترین راهکاری که من امتحان کردم و عالی نتیجه داده و به چند نفر هم پیشنهاد دادم و اونا هم موفق شدن خوندن آیه 34 تا 41 سوره نازعات هست. مخصوصا مخصوصا مخصوصا آیه 40 و 41

فَإِذَا جَاءَتِ الطَّامَّةُ الْکُبْرَى ﴿٣٤﴾ یَوْمَ یَتَذَکَّرُ الإنْسَانُ مَا سَعَى ﴿٣٥﴾ وَبُرِّزَتِ الْجَحِیمُ لِمَنْ یَرَى ﴿٣٦﴾ فَأَمَّا مَنْ طَغَى ﴿٣٧﴾ وَآثَرَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا ﴿٣٨﴾ فَإِنَّ الْجَحِیمَ هِیَ الْمَأْوَى ﴿٣٩﴾ وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى ﴿٤٠﴾ فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأْوَى ﴿٤١﴾

هنگامى که آن حادثه بزرگ رخ دهد، (۳۴)
در آن روز انسان به یاد کوششهایش مى‏افتد، (۳۵)
و جهنم براى هر بیننده‏اى آشکار مى‏گردد، (۳۶)

اما آن کسى که طغیان کرده، (۳۷)
و زندگى دنیا را مقدم داشته، (۳۸)
مسلما دوزخ جایگاه اوست! (۳۹)
و آن کس که از مقام پروردگارش ترسان باشد و نفس را از هوس بازدارد، (۴۰)
قطعا بهشت جایگاه اوست! (۴۱)

 

 

 

راهکار آقای "حسین مرد روزهای سخت" :
  
✔ راه کار من برای بحرانی ترین زمان هست و موثر هم هست. 
راهکار من ، توسل به امام حسین هست. ارباب بلافاصله صدامون رو می شنوه و کمک میکنه. 
من خیلی راهکار ها رو امتحان کردم ولی این راهکار همیشه موفق بوده و کمکم کرده...

همیشه یادتون باشه 
ان الحسین مصباح الهدی و سفینه نجاه

 

 

 

: " Moeinturkish "راهکار آقای

 

✔ In my opinion, The best approach at critical moments is to play the song and read aloud, And another way is to read 
Surah al-Loghman
🙂🙂🙂
Sorry if i write English because i don't know farsi

 

 

 

راهکار آقای "مصطفی" :


  ✔
به نظر من هر کی خواست بره عکس و فقیلم گناه نگاه کنه یا اصلا شهوت وجودشو گرفته بره تو گوگل فارسی بنویسه (شیطان) عکس هایی میاره که ادم حالش بهم میخوره بعد اون لحظه حضور شیطان رو کنارت خودت حس میکنی و باید سریع بری ادرار نوسانی کنی تا شهوت فروکش کنه

 

 

 

راهکار آقای "ابوالفضل" :
  
✔ من تجربه کردم 
اگر شکمت پر باشه شهوتی نمیشی
به نظرمن اگه شهوت به سراغتون اومد یک بطری اب بخورید حله.
امتحان کنید.

 

 

 

راهکار آقای "امیر" :
  
✔ بهترین کار برای فرار از چنین موقعیتی اینه که بری سراغ بازی مورد علاقت(بازی کامپیوتری یا با گوشی)
یک کار با حال دیگه هم میشه کرد اینه که آدم خودشو بزنه به دیوونگی! مثلا اگر تو خونه تنهاییم بلند بلند بخندیم و خودمون رو خوشحال جلوه بدیم. 
در مواقعی که تحریک میشیم (اولای تحریک) به حال خودمون پیش خدا گریه کنیم و به خدا بگیم: "خدایا حال خراب منو می‌بینی؟ خدایا میبینی چقد خودمو بدبخت کردم؟ میبینی چقد آدم پست و شهوتران و پستی شدم؟ خدایا خودت کمکم کن. خدایا فقط از تو میخوام که کمکم کنی"
کار دیگه ای هم که میتونید بکیند اینه که برای خودتون جایزه بذارید که مثلا اگر من تا آخر امروز که شهوتیم این عمل رو انجام ندم برم بیرون شام بخورم یا هر چیز دیگه ای که دوست دارم( توصیه می‌کنم این کار رو فقط مواقعی که شهوتی میشید انجام بدین نه برای ترک ۴۰ روزه)

اگر تو خونه تنهایید میتونید بلند بلند با خودتون حرف بزنید(در مورد هر چیزی می‌تونه باشه)

اگر براتون مقدوره هر وقت که شهوتی شدید بدون فکر کردن لباساتون رو بپوشین و برین یک جا تا حد مرگ! بدوید و بعدش ی دوش با آب سرد بگیرین و بدون اتلاف وقت به کاری مشغول شید.
خودتون رو بزنید😂(درسته با زدن خودتون به بدنتون آسیب میرسونید ولی خب از خ.ا که بدتر نیست😉)

چن تا پیشنهاد هم دارم در مورد ۴۰ روز:
گرفتن چله زیارت عاشورا یا دعای عهد
خواندن نماز شب(حتی شده نماز وتر(نمازی ۱ رکعتی))
قرار گذاشتن با یک معصوم برای انجام ندادن این کار(اگه واقعا میخواین ترک کنید اینکارو بکنید چون اگه زیاد پیمانتون رو بشکنید دیگه براتون عادی میشه) 
شرکت در نماز جماعت و خواندن روزی یک صفحه قرآن

 

 

 

راهکار آقای "mashal" :
  
✔ وضو (طهارت) .
خوب تمام فشار های شهوانی از وسواس شیطان میباشد یعنی شیطان بر انسان غلبه میکند و شیطان از اتش ساخته شده و ضد اتش اب است یعنی همیش که غریزه شهوت بالای ما تاثیر کد و زیر فشار بودیم بهتره یک وضو بگیریم و با وضو میشه همه فشار رو پاین ساخت و راحت شد.