به نام خداوند بخشنده ی مهربان

ظرف

سلام به همه چطورین یا نه؟

دلتون واسم تنگ شده بود؟^_^

امروز با یه مطلب جدید اومدم

یه مطلبی که ربطی به خودارضایی نداره

ولی چند موضوع مهم اخلاقیه! پس برید ادامه مطلب ببینید چی براتون اوردم 😁

چند وقت پیش یه اتفاقی برام افتاد 

دو نفر از کسایی که میشناختم خصوصی ترین راز های منو به هم دیگه گفتن(اون راز هارو خیلی وقت پیش بهشون گفتم)و این برای من خیلی گرون تموم شد خیلی اذیت کننده بود 

حالا بماند که اتفاقاتی افتاد ولی باعث شد به فکر فرو برم چی شد که اینجوری شد؟

کجای کار رو اشتباه کردم که اینجوری شد؟

میدونین فهمیدم مقصر بخشی از ماجرا منم!

من مقصر بودم که به آدم هایی که نباید اعتماد کردم و راز هام رو گفتم

و این چک افسری محکمی بود که به خودم بیام

اینکه تصمیم بگیرم توی روابطم با ادم های اطرافم یک مقدار تجدید نظر کنم

اما ین وسط یه سوالی پیش میاد؟

اینکه رفتارمو بر با آدم ها بر چه اساسی تنظیم کنم؟

بر اساس سن؟بر اساس جنسیت؟بر اساس نسبت خانوادگی؟

نه همه اینا شاید تا حدودی درست به نظر بیاد ولی کامل و صحیح نیست

رفتار ما با آدم ها باید برظرفیت اون آدم باشه

هر آدمی یه ظرفیتی داره و ما باید بر اساس کاسه ی ظرفیت اون آدم رفتار کنیم

نه اینکه از همه دور باشیم و باهمه سر جنگ داشته باشیم

فقط بر اساس ظرفیت باهاش رفتار کنیم یعنی وقتی میدونیم محبت بیش از اندازه باعث میشه اون آدم پر رو بشه

اینکارو نکنیم

وقتی رفتار ما باعث میشه اون آدم فکر کنه همیشه حق با اونا از این رفتار پرهیز کنیم!

شما وقتی توی کاسه بیشتر از ظرفیتش آب میریزی سرریز میشه!

وقتی میدونیم مثلا داداشمون از این شوخی ناراحت میشه نباید اینو انجام بدیم

بر اساس طرفیت رفتار کردن یعنی به با هر آدمی نه مثل خودش بلکه بر اساس رفتار صحیح و بر اساس ظرفیتش برخورد کنی

معنیش هم این نیست که بداخلاق باشی فقط باید حریم آدم های دور برتو یاد بگیری وقتی بفهمی فرضا فلان آدم شوخی های زشتی میکنه و اگه باهات راحت باشه  این شوخی هارو با تو هم میکنه خب اینجا باید حریمتو باهاش رعایت کنی

وقتی میدونی پدرت روی احترام حساسه پس باید با احترام باهاش برخورد کنی

یادتونه اون بالا گفتم اون جواب ها درسته اما کامل نیست

شاید بگین چی به من میرسه؟

در ساده ترین حالت ممکن اینه که شما کمتر توی روابط اجتماعیتون دچار مشکل میشین تنش ها به لطف خدا به حداقل میرسه و کم کم دستتون میاد با هرکسی چجوری برخورد کنین و همین باعث میشه سعی کنین تو زندگی آدم های درستی رو دوربرتون جمع کنین و از آدم هایی که خوب نیستن دوری کنین

اما بریم سراغ مطلب بعدی

یه اتفاق دیگه ای هم که افتاد این بود که یکی از اشخاصی که راز منو فاش کرد درک نمیکرد چه اشتباهی کرده

بهم میگفت میفهمم ولی خب متوجه نمیشد(لااقل حرف هاش اینو نشون میداد)

چیزی که اینجا وجود داره عدم درک متقابله

درک متقابل یعنی چی؟

یعنی شما قبل زدن حرفت یا انجام یک کار خودتو بزاری جای طرف مقابل

ببینی چه حسی بهت دست میده اگه یکی دقیقا همین حرفارو بهت بزنه چه حالی پیدا میکنی

این باعث میشه ما ادم ها بیشتر مراقب حرف ها و رفتارشون باشن

یادتون باشه شاید به نظر شما یک حرف یا یک اشتباه چیز خاصی نباشه و قابل بخشش باشه اما

هیچوقت کسی یهویی از چشم نمیفته!
بلکه انقدر فرصتاشو نابود میکنه که کم کم از جلو چشم محو میشه تا یه نقطه کوچیک میشه تو بی‌نهایت!

پس سعی کنین

1-بر اساس کاسه ظرفیت آدم ها باهاشون برخورد کنین

2-درک متقابل داشته باشید

مرسی که وقت گذاشتین و مطالعه کردید

پ ن :

دوستان هرکی به شما بدی کرد بد خالص نیست هرکی هم بهتون خوبی کرد خوب خالص نیست

گاهی ادم ها خوبن با رفتار بد

گاهی آدم ها بدن با رفتار خوب

اینارو گفتم که باب توهین به اون دو بنده خدا باز نشه :)

خدانگهدار ;)