به نام خداوندگار روزگار 

مقدمه 

جامعه بدون زن معنا ندارد و اگر زن نباشد مرد هم نیست و در این صورت جامعه ای هم نیست .

خداوند انسان را از دو جنس مخالف "مذکر" و "مونث" افرید . 

هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردیست ؛ اما ناقص (منظور از ناقص ، نقص در خلقت نیست بلکه طبق فرموده ی قران زن و مرد با هم از بعضی جهات کامل میشوند) . 

این دو جنس در کنار هم تکامل پیدا میکنند و در راستای زندگیه درست قدم بر میدارند . 

البته اگر انسان بخواهد به مراتب تکامل در دین برسد و دین خود را کامل کند ؛ باید "ازدواج" کند . 

زیرا "ازدواج" از به وقوع پیوستن "ورز و وبال" جلو گیری میکند .

اما اگر جوانان دقت کافی در انتخاب ها و کنترل احساسات خود نداشته باشند ؛ این مقوله مقدس را میتوانند سوی گرایش های منفی سوق دهند . 

که بحث امروز ما یکی از مهم ترین این گرایشات به نام "دوستی با جنس مذکر (ویژه ی دختران)" است .

به ادامه مطلب توجه بفرمایید...

معمولا دختر در زندگی خود اصطلاحا "بابایی" بار میاید و از این رو نیاز دختر نسبت به جنس مخالف خود جهت پشتوانه و استحکام زندگی اش شکل میگیرد (این نیاز حاوی نیاز جنسی نیست است) .

پدر به عنوان مسئول در تربیت فرزند دختر خود باید دِین پدری را بجا اورد و کمبودی از لحاظ احساسی برای دختر خود در خلا نگذارد ؛ زیرا دختران و پسران در صورت احساس وجود کمبودی به نام "تنهایی" به سوی دوستی با یک دیگر میروند و پا در منطقه ی قرمز میگذارند و متاسفانه در بیشتر imagination ها آن موقعیت مطلوب برای فرد خاطی اتفاق نمی افتد . 

بحث اصلی 

دختران از سن ۹ سالگی به بلوغ جنسی میرسند ؛ اما این اتفاق در پسران در ۱۵ سالگی است . 

همینگونه که بلوغ جنسی دختر زود تر از پسر اتفاق میوفتد ؛ بلوغ فکری و عاطفی دختران هم زور تر از پسران اتفاق می افتد . 

به همین دلیل است که دختران بیشتر از پسران در برخی مسائل درک دارند (پسر است دیگر گاهی درک نمیکنه مامانش غذا رو سوزونده) .

از این رو دختران در روابط هم ممکن است بهتر و اجتماعی تر و پخته تر عمل کنند (روابط شامل روابط : خانوادگی ، دوستی با هم جنس ، دوستی با جنس مخالف و دوستی با پدر و مادر میشه ) .

همانطور که در بالا مطرح کردم دختران "بابایی" هستند و این بدین معناست که دختران تابع و به دنبال تکیه گاه برای زندگی هستند و در برخی موارد هر کس را در کوچه میبینند "شاه پریون" تصور کرده و اون را با "Unicorn یا اسب شاخ دار" میبینند . 

این دید خانم ها به برخی اقایان نشان دهنده ی "کمبود مهر خانوادگی و مخصوصا پدری" نیست ؛ بلکه بیانگر این است که حس "زن بودن و مادر شدن" در این خانم در حال تکامل است و نیاز به همدم برای زندگی مستقل از خانواده ی خود را دارد ولو این خانم ۱۴ سال داشته باشد یا ۲۰ سال فرقی نمیکند . 

اما مشکل از جایی شروع میشود که دختر خانم از لحاظ بیولوژیکی به تکامل رسیده باشد اما از لحاظ عقلی ناپخته و خام تصمیم بگیرد که معمولا این تصمیمات از سنین ۱۴ سالگی شروع میشود . 

در این مقطع دختر خانم سعی میکند برای "خودنمایی" جلوی دوستان و همسالان خود هم که شده دست رد به سینه ی فرد غریبه نزند و با او دوست شود ؛ لذا همین ناپختگی کار را به جا های باریک و حتی بدون بازگشت میکشد . 

البته  بحث ناپختگی فقط راجع به خانم های کم سن و سال نیست ، بلکه تمام رنج سنی خانم ها را در بر میگیرد ؛ به عنوان مثال خانمی که در ۳۵ سالگی به شوهرش خیانت میکند نمونه ی بارزی میتواند باشد . 

همانطور که از وضع کنونی جامعه خبر دارید ، شرایط ازدواج بسیار سخت شده و انتظارات به ارتفاعات دماوند رسیده است ؛ شرایط هم دوستی های غلط رو مشروط میکنه ظاهرا .

اما ... 

خواهران گرامی 

کمتر پسری در جامعه وجود دارد که خاطر شما را بخاطر خودتان بخواهد .

اکثریت دوستی ها بر پایه ی هوس بنا میشوند و بر این اساس هم از بین میروند ؛ به این دلیل که دو طرف میل جنسیشان نسبت به هم کم میشود و گرایش و تمایل به سمت و سوی دیگری پیدا میکنند (فیلشون یاد افغانستان میکنه) .

هیچگاه تصور نکنید تنها هستید (در پست بعدی ثابت میکنم که نیستی) اما با همین تفکر تنها بودن ادامه دادن بهتر از طعمه شدن است . 

مواردی که من عرض میکنم برای تمام روابط صادق نیست ؛ اما صدق اکثریت را به دنبال دارد . 

چند توصیه ... 

۱. خواهر ، سعی کنید در جامعه به عنوان یک "خانم" شناخته شوید نه صرفا به عنوان یک "جنس" که استفاده ای مصداق "دستمال کاغذی" دارد . 

۲. سعی کنید در انتخاب هایتان کسی را ملاک قرار دهید که بتوانید رابطه ی سالم با او داشته باشید و اگر دیدید روابط در پی جدیت است آن شخص را به خانواده ی خود معرفی کرده و از او درخواست کنید اگر تمایل "عشق نه اِشق" به شما دارد به "خواستگاری" شما بیاید (این نکته مختص خواهران بالای ۲۰ سال هست ) . 

۳ . توصیه میشود تا قبل از ۲۰ سالگی به دوستی با جنس مخالف بها ندهید ؛ زیرا قبل ۲۰ سالگی مهم ترین فرصت شما برای ساختن زندگیتان است ، پس خرابش نکنید . 

۴ . اگر صبر پیشه کنید بر متاع و امیال دنیا ، به جد که خداوند بهترین "شاه پریون" رو به شما خواهد داد . 

نکته :

 اساس چنین مشکلاتی هم اقایون و هم خانمها با هم هستند ؛ و هیچ یک عامل و دیگری وسیله نیست ، بلکه هر دو یک نقش را در جامعه ایفا میکنند .

نقش خانم ها در این زمینه پر رنگ تر است .

پس سوء تفاهم صورت نگیرد لطفا .

....

لب مطلب 

بقول "داداش رضا موسس سایت " 

"تا بوی گل ندی پروانه سمتت نمیاد" 

پس همیشه مثل یک گل پاک و خانم زندگی کنید ، تا بهترین ها عایدتون بشه . 

موفق باشید 

دوستی با جنس مونث (مخصوص پسران )