................

پرسش: حد شرعی صحبت کردن و ارتباط با نامحرم چه میزان می باشد؟


برای ارتباط با نامحرم فرقی ندارد ما مجرد یا متاهل، زن یا مرد باشیم ، یک ملاک و قاعده عمومی وجود دارد و آن اینکه هر موقع حس کردیم این فرد نامحرم برای ما موضوعیتی از محبت ویژه پیدا کرده به نوعی به او عادت کردیم و دوست دارید صدای او را بشنوید، با او چت کنید و حس کنیم در کنار او آرامش داریم ولی کاذب است چون کار شیطان رنگین کمان زیبا انداختن روی گناه است. برای همین هم یک میدان مغناطیسی روی گناه ایجاد می کند و خلاء او برای ما طوری شود که دچار آشفتگی شویم و دلمان می خواهد که او در کنار ما باشد یعنی یک آرامش حقیقی را از دست دادیم و آرامش کاذبی را بدست آوردیم . اینجا قطعا ما دچار حریمی شدیم که خداوند قرق گاه خودش قرار داده است و باید بلافاصله از آن دور شویم یعنی قبل از اینکه کارت قرمز بگیریم در همان کارت زرد حواسمان جمع باشد ، در چراغ چشمک زن سر چهار راه روابط بین دو جنس متوجه شویم که باید رابطه را کم رنگ کنیم ، مدیریت احساس و مدیریت هیجانات عاطفی چیزی است که انسان به صورت ارادی و آگاهانه آن را دارا است ولی امروز در زندگی مدرن همه فکر می کنند که باید با آخرین سرعت از این مرزها عبور کنند تلقی آنها این است که ما تمایل ویژه ای نداریم مگر چه اشکالی دارد؟
موجب می شود که آن نیازهای درونی سیراب شود، یا حتی گاهی اوقات فرد فکر می کند با این رابطه به سلامت روحی خود کمک می کند. این ها همه دروغ های بزرگ است که به خود می گوییم و نشانه اش همان وجدان درد است، وجدان دردی که آدم می گیرد تا وقتی است که هنوز این گناه برایش عادی نشده است، بعد از اینکه گناه عادی شد، وجدان درد هم این قدر ساکت می شود که شما فکر می کنید اصلا گناه کار خوبی است. کسانی که گناه نمی کنند انگار مجرم هستند، جای خوبی و بدی عوض شده است پس راه حل ما این است که حواسمان باشد در ارتباط با نامحرم، در گفتن، شنیدن و دیدن مدار قلبمان کف دستمان است. مراقب باشیم که هم به خودمان و هم به طرف مقابلمان خیانت نکنیم. مبادا در رفتارها و گفتارها آن پالس عاطفی قوی بیاید و جایگزین یک رابطه انسانی شود.


پی نوشت:
سمت خدا، نیلچی زاده

پ ن مجدد : 

-اینو توی برنامه شمیم یار دیدم گفتم براتون قرار بدم خیلی جالبه چیزیه که اکثریت ما در فضای مجازی رعایت نمیکنیم :(

- الان یه عده از دوستان میان میگن اقا چیه سخت گیری میکنین چی میشه مگه همین کار هارو میکنین ادم از اسلام زده میشه دیگه التماس تفکر!!

در جواب باید بگم دوستان همینه که هست:) دین رو چون به دلخواهمون نیست پس نزنیم

انقد به دلخواه خودمون رفتار کردیم که وضعیتمون اینجوری ب گند کشیده شده...

اینجا دیگه واجبه من بگم التماس تفکر :))))

-عکس های زیر هم ببینید بد نیست

.............

.........

...........