سلام 

شاید این عجیب ترین مطلبی باشه که توی عمرتون میخونید ، اما اگه بخونید واقعا خیلی از مشکلاتتون حل میشه !


توجه به ادامه مطلب

پس خیلی با دقت مطلب رو بخون .

داداش و خواهر گلم که این مطلبو میخونی ؛ بدون من ۱۷ و نیم سال بیشتر ندارم و نمیخوام علامه بازی در بیارم فقط با توجه به تجربیاتم میخوام با ۳ تا سوال دین مطلبو ادا کنم !

سوال اول : چرا زندگی میکنم ؟ 

از خودت بپرس چرا داری زندگی میکنی ؟ 

یکی میگه چون هدف دارم

یکی میگه نمیدونم 

یکی میره تو فکر 

یکی میگه خدا خفت کنه با ای مطلبت 

یکی میگه با این اقتصاد زندگی کجاس تونم بابا دلت خوشه !!!

واقعا چرا داریم زندگی میکنیم ؟ 

جواب نویسنده : زندگی میکنم چون که هدف دارم 

اقای نویسنده چرا هدف داری ؟ چون که تنها عامل زندگی همینه 

چرا تنها عامل زندگی همینه ؟ چون انسان بی هدف با مرده فرقی نداره ؟

چرا ؟ چون مرده ها نمیتونن هدف داشته باشن 

چرا ؟ چون فانی نیستن 

چرا ؟ چون زندگی نمیکنن 

چرا ؟ چون هدف ندارن 

خوب به سوال جوابا دقت کن خوب .... 

گیج شدی اره ؟ 

بذا واضح تر بگم همه ی ما حتی اون که الان داره سرشو میکوبه به در میگه من نمیتونم و از زندگی بریدم ولی باز زندگی میکنه و شبشو صب میکنه و بالعکس اونم هدف داره ! 

حتی اونی که هدف نداره هم هدف داره .

میدونی چطور ؟ چون هدفش اینه که هدف نداشته باشه 

اون نا امیده هدفش اینه که نا امید باشه 

و اینه که ادامه ی زندگی رو برامون ممکن میکنه

جواب سوال یک یک کلمست 

"هدف" 

سوال دوم : به هدفم برسم که چی ؟

جواب نویسنده : نتیجه ی تلاشمو بگیرم و یه زندگی عالی رو شروع کنم

یه زندگی عالی رو شروع کنی که چی ؟ ارامشی و رفاهی که شاید تو کودکی نداشتم رو الان برا خودم جبران کنم 

ارامشو رفاهی که نداشتی در کودکی رو جبران کنی که چی ؟ که عقدهای کودکیم حل بشه 

عقده های کودکیتو حل کنی که چی ؟ که چشم سیر بشم 

چشم سیر بشی که چی ؟ که چشم دنبال مال دیگری نباشه 

چشمت دنبال مال دیگری نباشه که چی ؟ که به مال خودم راضی باشم 

به مال خودت راضی باشی که چی ؟ که سمت حروم نرم 

سمت حروم نری که چی ؟ که خدا ازم راضی باشه 

خدا ازت راضی باشه که چی ؟ که برم بهشت 

بری بهشت که چی بشه ؟ اقاااا ینی چی اصن !!! 

من که هنگ کردم !! 

جوابی برا سوال ندارم شما چی دارید ؟ 

اگه دارید کامنتش کنید بخونیم . 

البته اینا تراوشات ذهن من بود .

این سوالات در ذهن افراد متفاوت هستن .

اما اکثرا همینه !!

اونایی که همینه دس بالا 🤞🤞

خب هدف من از مطرح کردن این سوال اینه که اینقدر واکاوی کنی تا اخرش به بن بست بخوری و هدفت از هدف داشتن رو مشخص کنی .

اینقدر به اون بنبسته فکر کن تا بتونی حلش کنی .

در واقع میدونی هدف چیه ؟

هدف پاسخیه که به بنبستت میدی ؟ 

این بنبست میتونه پس از ۱۰۰۰ تا سوالی که از خودت میکنی بیاد برات میتونه بعد از ۴ یا ۵ سوال بیاد برات .

اما واکاوی بیشتر هدف محکم تر !!!

مثلا

یکی به شما میگه برا چی درس میخونی ؟ میگی میخوام دکتر بشم 

میگه میخوای دکتر بشی که چی بشه ؟ میگی تا به ملت خدمت کنم 

میگه میخوای به ملت خدمت کنی که چی ؟ میگی میخوام وظیفه ی انسانیمو به جا بیارم

میگه میخوای وظیفه ی انسانیتو بجا بیاری که چی ؟ میگی ای بابا ولم کن دیگه اصلا به تو ربطی نداره دیوونم کردی ....

غیر اینه خدایی !!! 

خلاصه ...

نتیجه ی واکاوی میشه هدف .

سوال سوم : من کی ام ؟ 

اکثر ماها نمیتونیم به این سوال پاسخ بدیم .

این سواب یک سوال برزخی هست .

خیلی از افراد چون نمیدونن کین راحت شکست میخورن در عرصه های مختلف اما با دونستن این که واقعا کی هستن میتونن موفق بشن .

برای پیدا کردن جواب این سوال نیاز به واکاوی سوال ندارید ؛ بلکه باید خودتونو واکاوی کنید .

اصلا یکی از عوامل پاسخ به سوال من کی ام ، دو تا سوال قبلی ان .

با پاسخ دادن به اونا به خودشناسی میرسید .

خب بازم سوال ، به خودشناسی برسم که چی ؟ که خداتو بشناسی 

خدامو بشناسم که چی ؟ که به هدف خلقتت پی ببری

به هدف خلقتم پی ببرم که چی بشه ؟ که بدونی وظیفت چیه ؟

بدونم وظیفم چیه که چی بشه ؟ که انجامش بدی

انجامش بدم که چی بشه ؟ که بیشتر بفهمی

بیشتر بفهمم که چی ؟ جواب سادس " که بتونی به همه سوالات ذهنت پاسخ بدی و بفهمی واقعا کی هستی "

مطمئنا اگر به این مرحله برسید میفهمید کی هستید و چرا اینجایید !

اگر من نوعی بفهمم برا چی اینجام ؛ جرئت نمیکنم  غیبت کنم ، شهوتمو کنترل میکنم ، هدفمو والا میسازم و .... 

اگر به این مرحله رسیدید که من بهش میگم " عبور از خط قرمز زندگی " میتونید زندگیتونو بسازید و دلیل نا امیدیاتونو پیدا کنید و سریع با شکستاتون عقب نکشید .. 

میدونم مطلب بار هضمیش سنگینه ولی به مولا جواب میده .

موفق باشید 

یا حق

نویسنده : ابوالفضل الحسین