1)سلام دوست عزیز

این پاکی ارزشمند رو به شما تبریک میگم.
لطفا خودتون رو معرفی کنید. میتونید سن، و مدت ابتلاتون رو هم بگید.

سلام و صد سلام به روی ماهتون. من هم عرض سلام و خسته نباشید و خدا قوت و کلی چیزای خوب دیگه به شما، و سلام و وقت بخیر و تبریک و دمتون گرم به دوستای ترک کرده، و یه سلاااااااااااااااام حسسسساااابیییییی به دوستای تازه وارد و مصمم به ترک میکنم.

توجه به ادامه مطلب...

2) مطالب سایت تا چه اندازه برای شما مفید بودن؟ و بیشتر از چه مطالبی استفاده کردید؟

 مطالب سایت که خیلی عالین. مخصوصا اصل کاری یعنی پست ثابت. همچنین از بعضی چیزای دیگه مثل سیب زمینی نباشیم و ... هم دیدن و استفاده کردم اما پست ثابت از همه مهم تر بود.

3) پاک شدن از گناه چه حسی داره؟ این حس رو با چه چیزی حاضرید عوض کنید؟

پاک شدن؟ محشره محشر. یعنی نه تنها از افسردگی نجات پیدا کردم، بلکه کلیییی اتفاق خوب و امید بخش تو زندگیم افتاد. با هیچی حاضر نیستم عوضش کنم.

4) از قبل فکر میکردین که بتونین اینقدر موفق عمل کنین و این دوره پاکی رو پشت سر بذارین؟ آیا قبلا هم چنین موفقیتی داشتید؟

خب بزارید تا براتون بگم. جونم بگه براتون که من پارسال به لطف خدا با سایت خوووووووبتون آشنا شدم؛ و تونستم اولین دوره رو 13 روز بگذرونم. ولی چون روز دهم تنبلی کردم و دوباره مطالب رو کامل نخوندم، شکست خوردم. من فهمیدم که این روش واقعا کار سازه. اما حیف که همت نداشتم. هی فردا فردا کردم تا اینکه یک ساااال به تاخیر افتاد. یعنی اگه من فقط دو ساعت وقت میزاشتم پارسال، الان خیلی وقت بود که ترک کرده بودم...

اما خب بازم لطف خداوند رحمن بود که امسال بعد از چند تا اتفاق، عزممو جزم کردم تونستم موفق بشم.

اینا رو گفتم که بگم دوستای من که تازه میخواید ترک کنید؛ لطفا لطفا لطفا لطفا توصیه سایت راجع به این که روز های دهم و بیستم و سی ام دوباره مطالب رو کامل بخونید رو جدی بگیرید. خواهش میکنم. پشیمون میشیدا؛ از همین الان برنامه ریزی کنید این سه روز یعنی روزای دهم و بیستم و سی ام آسمونم به زمین اومد، شما حتما مطالب رو دوباره بخونید. خواااااااهشششششش میکنمممممممم!

5) دوره ی فعلی که پشت سر گذاشتید رو چطور ارزیابی میکنید؟ یا بهتره بگم به کیفیت عملکرد خودتون چه نمره ای میدید؟

 حقیقتش رو بخواید به کیفیتش نمره 98 میدم! چون یه بارم به گناه نزدیک نشدم خدا رو شکر! 

6) اگر در دوره 40 روزه نیز شکست داشته اید به چه دلیل بوده؟ و با انجام چه کاری یا در نظر گرفتن چه نکته ای دیگر به شیوه قبل شکست نخوردید و موفق شدید؟

همون طور که گفتم دلیلش مرور نکردن مطالب بوده و یه چیز دیگه... اخ اخ ! وقتی ترک کردم تازه فهمیدم کل مشکلاتم مال اون بوده. و اون یک چیز در یک کلمه هست "ماهواره"

اما اینستاگرام هم بی تاثیر نبوده! الان کم کم دارم میفهمم هی میگن جنگ نرم جنگ نرم جریان چیه!!! تروخدا گول این نامردا رو نخورید. وقت گرون بهاتون رو صرف این چیزا نکنید. نمیدونید پشت پرده اینا چه خبره...

منم حقیقتش رو بخوایید اگه تلوزیونو کنار نمیزاشتم و اینستا و حتی تلگرامو! فکر نکنم به این زودیا ترک میکردم. اصن انتظار ترکم نباید میداشتم! "که بیابان بود و تابستان و آب سرد و استسقا"!(استسقا بیماری ایه که فرد میل به خوردن آب زیاد داره و آب سردم منظورم خ الفه...)

7) مهم ترین انگیزه ای که باعث شد تا این اندازه مصمم عمل کنید، چه چیزی بود؟

خب، در یک کلام،"خدا"

8) مورد خاصی بوده که در دوره ترکتون، به شما کمک کرده باشه، بطوری که اون رو موثر در ترک بدونید؟ (از جمله شخص خاصی، کتاب خاصی، و یا فعالیتی خاص)

خب در حقیقت، ارتباط من با خدا خیلی زیاد به من کمک کرد. در حقیقت این ارتباط، نه تنها باعث ترک این مشکل شد، بلکه کلی اتفاق خوب دیگه هم به زندگیم اضافه کرد و در عوض منم یه سری کار ها رو برای خدا انجام میدم! مثلا من دیگه هیچ وقتی رو تلف نمیکنم پای گوشی و تلوزیونو حتی بازی های بدرد نخور و ... و نمازام رو اول وقت میخونم و .... و در عوض خدا هم زندگیمو سراسر نشاط کرده، بهم هدف داده، بهم راهو نشون داده و کلی نعمت خوب دیگه و تازه قراره کلی نعمت خوب دیگه هم بهم بده!!! اما من فقط به همون یکیشم راضیم. اون که هست " دوستی با خدا"...

سوره لقمان هم خیلی کمک کرد. من خودم صوت استاد شاکر نژاد رو خیلی دوست داشتم برای همین همش گوش میکردم و این کار باعث شد تا سوره توی ذهنم حک بشه و بعدا خیلی راحت حفظش کردم! بعد از اینکه حفظ این سوره مبارکه تموم شد اولین کاری که کردم، خوندن یه نماز دو رکعتی بود که در رکعت دومش به جای توحید، این سوره رو خوندم. خلاصه که این سوره که خوبه حتما ازش کمک بگیرید...

البته نماز توبه هم خیلی بهم کمک کرد. یادم میاد یه شب رفتم تو مسجد؛ بعد از دو تا نماز بعضیا نشسته بودن میخواستن دعا بخونن. یادم نمیاد چه دعایی بود فک کنم حدیث کسا بود. بعد من رفتم یه گوشه؛ شروع کردم به خوندن نماز توبه. شاید بتونم بگم یکی از بهترین حس های زندگیم بود. خودم همیشه وقتی میخوام از این حسا پیدا کنم، تو ذهنم یه جای شلوغ میاد که مردم دارن با سرعت رد میشن و تار دیده میشن ولی من اون وسط وایسادم دارم با خدا حرف میزنم! مثل این تبلیغاتا! ولی عالیه! دیگران در اینجا و تو و ولی دل در جای دِگَر داری..

9) اولین جمله ای که با شنیدن کلمات زیر به ذهنتون میاد رو بهمون بگید.

خود ارضایی : سراب شور( تو مورد 15 توضیح میدم چرا اینو گفتم)

عوارض : کاش اولین بار شروعش نمیکردم! ( حد اقل تجربه شدنرم سراغ مواد مخدر!)

مرکز نزدیکی به خدا: عشششششششششششششششق. جایی که خودمو پیدا کردم...

پاکی : آرامش تمام؛ چیزی که بشر خودشو کشت تا فورمولشو کشف کنه.

نماز : من و خدا و دیگر هیچ...

چهل:  عصر طلایی

10) آیا قول و قراری با خودتون گذاشته بودین که اگر ترک کنید به آن قول و قرار عمل کنید؟

خب راستشو بخواین نه! شایدم یادم نمیاد!

11) بخشش و رحمت خدا رو تا چه حد دیدید یا احساس کردید؟ چه قبل از زمان ترکتون، و چه بعد از اون.
و آیا این دید تغییری داشته؟

همیشه حسش میکردم. همیشه. بعد از هر بار توبه انگار یه در پر نور جلوم باز کردن. هر بار که خودم میبستمش و دوباره توبه میکردم، دوباره باز میشد. هیچ وقت خدا از دستم خسته نشد. هیچ وقت. اما خودم از دست خودم خسته شدم! درسته که خدا میبخشه ولی ماهم نباید نامرد باشیم...

12) آیا بعد از ابتلا به این عمل، حس میکردید که دید دیگران به شما عوض شده باشه، یا رفتارشون تغییر کرده باشه؟
بعد از ترک چطور؟

 خب حقیقتشو بخواید، حس میکنم کم کم پدر مادرم دارن کیف میکنن که همچین بچه ای دارن! قبلا دقیقا برعکس بود! حس میکردم کم کم دارن نا امید میشن!!!

13) آیا در سایر چله های سایت هم شرکت کردید؟ و یا قصد شرکت دارید؟

به طور مستقیم که نه ولی چرا مثلا دارم سعی میکنم دیگه غیبت نکنم. دوستای من، ما خیلی حواسمون نیست غیبت میکنیم! یه روز دقت کنید متوجه میشید! در حقیقت غیبت میشه هر کار یا حرفی که درباره یکی باشه، که اگه بفهمه ناراحت میشه. شاید روزی سی چهل بار باشه اما یکیش رو هم یادمون نیاد.

14) در ازای این نعمت پاکی که خدا به شما داده، حاضرید چه کاری انجام بدید؟

میتونید اون کار رو اعلام کنید، و بعد از انجامش هم گزارشش رو به ما بدید (چه در قالب عکس، و یا صرفا نوشته) تا ما هم این عمل خیر شما رو در یک پست درج کنیم.

خب من هم باید این نعمت رو با دیگران در اشتراک بزارم! برای همین تصمیم گرفتم برگه هایی رو که فایل PDF اون ضمیمه شده اخر همین مصاحبه رو، به دوستام بدم. به بعضیاشون خودم میدم، بعضیا رو میزارم تو کیفشون و... . شما هم حتما این کارو بکنید. خدا خیرتون بده!

15) و در آخر اگر مطلبی دارید که در سوالات قبل بهش پرداخته نشده، میتونید بیان کنید.

و اما مورد اخر. خب عزیزان من فقط یه نکته بگم و سرتونو درد نیارم. و اونم ارتباط خ.ا با افسردگیه!

جونم بگه براتون که خب همون طور که همه میدونید کسی که دچار خ ا بشه قطعا در مرحله ای از افسردگی به سر خواهد برد. خب، این شخص باید راهی برای فرار از افسردگی پیدا کنه. هر چی فکر میکنه، چیز خاصی به ذهنش نمیرسه به جز...

بله عزیزان به جز خود ارضایی. چرا؟ چون لذت داره. لذت چی داره؟ دوپامین داره. دوپامین چیه؟ ضد افسردگیه. خب تا اینجاش که خوب به نظر میرسه! پس مشکل کار کجاست؟

مشکل کار اینجاست که درسته که خود ارضایی افسردگی رو برای چند ساعت یا حتی برای یک روز از بین میبره( به جز همون اوایل کار که پشیمانی بر دوپامین غلبه داره) اما بعد از این مدت مثلا یک روز، تاثیری که این عمل قبیح روی افسردگی داره، چند برابر بیشتر از تاثیر کاهشیه اونه. یعنی درسته که شما مثلا چهار ساعت بعد از خ ا احساس سرزندگیه دوباره دارید، اما دو روز بعد از اون، احساس پوچی تون خیلی بیشتر میشه! چون تاثیر مثبتش موقته اما تاثیر منفیش طولانی! پس به هیچ وجه از این سراب شور، آب نخورید که بعدا تشنه تر بشید...

اینم فایل ضمیمه که قول داده بودم.برای دریافت اینجا کلیک کنید 

آرزوی بهترین ها رو برای تک تکتون دارم، لحظاتتون سرشار از خدا، یا حق.