سلااااااااااااام

خیلی خیلی بهتون تبریک میگم بابت این پیروزیتون در برابر شیطان ونفس اماره و امیداوارم که در همه ی مراحل زندگیتون موفق و موید عمل کنید

خب بریم سر اصل مطلب

1. اسم شما دوست بزرگوار؟؟؟
《بسم الله الرحمن الرحیم》 اسم من زهره هست.
2. خب دوست گرامی در صورت تمایل مدت ابتلاتون و سنتون رو هم به ما میگید ؟؟
من ۱۹ سالمه. متولد سال ۸۰. من از هرچی که حافظه‌ام یاری میکنه، مبتلا بودم. حتی اولین باری که گناه رو انجام دادم خاطر ندارم. هرچه بوده و بوده من مبتلا بودم. و مصاحبه هم برای همین انجام میدم که به همه کسانی که این مصاحبه رو میخونند بگم هیچ چیز غیرممکن نیست. من شاید حدود ۱۷ ساله که این گناه رو انجام میدم.
ادمه مطلب...

3. از کی تصمیم گرفتید که این بیماری رو ترک کنید ؟؟
من همیشه میدونستم کاری که میکنم درست نیست. دلیلش هم اینه که هیچ وقت جلوی مامان و بابام انجام نمیدادم. و میدونستم خدا ناراحت میشه. همیشه تصمیم به ترک داشتم اما از موقعی که فهمیدم این کار چیه (تقریبا ۱۳ سالگی) تصمیمم جدی تر شد.

4. در راه این پیروزی چه کسانی و چه چیزهایی کمکتون کردند ؟ تاثیر سایت ما چقدر بود ؟؟
اول از همه از خدای بزرگم تشکر میکنم که مرا یاری کرد. جز با یاری پروردگار، من قادر به انجام این کار سخت نبودم. خدا یاور ما در همه امور هست اما ما گاهی این را فراموش میکنیم. همچنین توسل به ائمه اطهار و شهدای والامقام خیلی به من در این مسیر کمک کرد. من به شهدای عزیزمون متوسل شدم و البته کمکشون رو میدیدم. این شهدا واقعا کمک میکنند. سایتتون هم مشوق خیلی عالی برای من بود. من از همون تیرماه سال ۹۴ توی سایت شما می اومدم. گاهی که حس تنهایی بهم دست میداد با سایت شما آروم میشدم. گاهی مدت ترک رو مینوشتم و ادمین ها جواب میدادند این خیلی بهم آرامش میداد که من تنها نیستم. و چون اول و آخر خداست، بازم میگم خدا همیشه حواسش به ما هست. ولی ما گاهی غفلت میکنیم.
دوست نزدیک تر از من به من است
وین عجب تر که از من وی دورم
چه کنم با که توان گفت که او
در کنار من و من مهجورم 《سعدی》

5. پاکی چه حسی و داره و اونو به چی تشبیه میکنید ؟؟
پاکی از گناه یک حس بینظیری هست. این خیلی خوبه که بدونی موفق به شکست نفس اماره و شیطان شدی. خدا هم وقتی به سمتش حرکت کنی؛ دوچندان به سمتت میاد و چنان آرامشی به قلبت میده که وصف شدنی نیست. به قول سعدی:
اگر لذّتِ ترکِ لذّت بدانی
دگر شهوت نفس، لذّت نخوانی

6. در طول دوره ی ترک کدوم کار خودتونو بیشتر دوست داشتید و الان دوست دارید اون کار رو ادامه بدید ؟؟
کلا کارهایی که من رو به خدا نزدیک‌تر میکرد. مثل نماز اول وقت، نماز شب، زیارت عاشورا، توسل به ائمه و البته توسل به 《شهدا》.
من خیلی شهدا رو دوست دارم و بهشون ارادت دارم.
دوست دارم همه کاربران هم سعی کنند این اعمال رو انجام بدن:
نماز اول وقت - خواندن هرروزه قرآن و زیارت عاشورا و زیارت عهد - دائم الوضو بودن - توسل به ائمه و شهدا

7. دوره ی فعلی که پشت سر گذاشتید رو چطور ارزیابی میکنید؟ یا بهتره بگم به کیفیت عملکرد خودتون چه نمره ای میدید؟
به خودم نمره 18 میدم. چون قطعا عالی نبودم و کم و کاستی بوده اما مجموعا از عملکرد خودم راضیم.

8. اولین جمله ای که با شنیدن کلمات زیر به ذهنتون میاد رو بهمون بگید.

گناه : عاملی که ما رو از خالقمان، مهربان‌ترین کس به ما در دنیا دور میکنه.

خدا : نزدیک ترین کس به ما توی کل دنیا. اونی که همیشه صلاح ما رو میخواد و هیچ وقت ما رو تنها نمیگذاره.

توبه 94 : یه سایت خیلی خوب که بهترین مشوق برای تنهایی و دلتنگی‌های ماست. یه سایتی که هرچه از خوبیش بگم کم گفتم. من که نمیتونم زحماتشون رو جبران کنم. پس از خدا میخوام اجر مدیران این سایت رو به حق این ماه های محرم و صفر عطا بکنه.

امام زمان (عج) : کسی که هر موقع او رو صدا کنی صدات رو میشنوه کافیه باهاش درد و دل کنی. اونوقت آقا میشن مونس همه تنهایی هامون. او قطعا کمکمون میکنه. ازشون بخواهیم برایمان دعا کنند‌.

پاکی : بهترین حس دنیا!

9. در زندگیتون بعد از ترک تغییری رو احساس کردید ؟ (از جمله رفتار دیگران)
بله. من اعتماد به نفسم خیلی بالا تر رفت. خصوصا اینکه این گناه به کنکور و آینده من داشت لطمه میزد. اما خدارو شکر به موقع ترک کردم و ان‌شاءالله که نتیجه‌اش هم ببینم. (موقع کنکور من ۵۰ روز بود که ترک کرده بودم).

10. خیلی از کسایی که قبلا باهاشون مصاحبه کردیم اعتقاد داشتند بعد پاکی 40 روزه حضور خدا رو بیشتر حس میکنند ، شما هم اینو حس کردید ؟
بله. قطعا منم همین حس رو داشتم.

11. آیا در سایر چله ها شرکت کردید یا قصد شرکتشو دارید ؟؟
بله من در چله کنترل فکر هم شرکت داشتم. اصلا راستش رمز موفقیت در ترک فقط و فقط فکره. فکر خیلی مهمه.

12. مهم ترین موانعی که در این مدت ترک باهاشون مواجه بودین، چه چیزهایی بودن؟ و چطور تونستین بر اونها غلبه کنین؟
یکی اینترنت و یکی دیگه هم افکاری که خودم ادامه میدادم و به ورطه گناه کشیده میشدم. همه اینها با توسل حل میشه. توسل به اهل بیت و شهدا. خدا در آیه ۸۱ سوره اسراء به بند‌ه‌هاش میگه 《جاءَ الحَقُّ و زَهَقَ الباطل》یکی از تفاسیر آیه زیبا این هست که اگر قلب ما جایگاه افکار و انسان‌های خوب شد، خود به خود افکار و انسان‌های بد خواهند رفت. ذهنی که دائما درگیر افکاری مثل قرآن، اذکار، ائمه باشد، قلبی که به عشق خدا و دوستدارانش یعنی ائمه و شهدا بتپد، قطعا افکار بد در آن راه نخواهند داشت. مطمئن باشید اگر به اهل بیت و شهدا عشق بورزید قطعا مشکلات حل خواهد شد ان‌شاءالله.

13. به نظر شما چرا برخی افراد هر چه تلاش میکنن اما حس میکنن فایده نداره و به نتیجه نمیرسن؟
علتش اول از همه نداشتن عزم و اراده قوی هست. و دوم به نظرم فکر هست. فکر خیلی مهمه. اگر برای فکرمون یه جایگزین پیدا کنیم و شب و روز فکرمون رو از این گناه نجات بدیم قطعا ان‌شاءالله موفق خواهیم شد. توسل هم خیلی کمک میکند. چون کارهای سخت هم واقعا گاهی از عهده انسان خارج است باید از اولیاءالله بخواهیم دستمان را بگیرند.

14. بعد از این پاکی حاضرید چیکار کنید که 1 نفر یا چند نفر خوشحال بشن و اونو ظرف دو هفته برای ما بفرستید تا ما اونو در سایت قرار بدیم ؟
چون من خودم عامل موفقیتم شهدا بودند خصوصا شهید عزیز و گرانقدر ما 《شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی》 و البته سایر شهدا، دوست دارم بقیه هم از این راه خوب ترک کنند. میتونم هر از مدتی خاطرات یا صحبت‌هایی تاثیر گذار از شهدای عزیز مثل شهید ابراهیم هادی و ..‌. رو برای سایت خوبتون ارسال کنم تا شما هم دراختیار کاربران عزیزمون بگذارید. باور کنید دوستی با شهدا تاثیری خارق العاده در زندگی ما داره.

15. احساس خوشبختی میکنید عمیقا ؟؟
بله الحمدلله. خوشبختی یعنی اینکه بدانی خدا بهترین یاور و پشتیبان ما در تصمیم‌ها و کارهاست. و من الآن خیلی بیشتر به خدا نزدیک شدم. این هم خوشبختی. البته خدا کمک کنه نتیجه کنکور ها رو هم بزنن اون موقع دیگه خوشبختی کامل میشه. برام دعا کنین.

16. و در آخر اگر مطلبی دارید که در سوالات قبل بهش پرداخته نشده، میتونید بیان کنید.

و در اخر از طرف کادر توبه 94 ازتون تشکر میکنم بابت اینکه وقتتون رو به ما دادید برای این مصاحبه و امیدواریم که در تموم مراحل زندگی سربلند باشید.
بله . چیزی که میخواستم بگم این بود که من شاید در بینِ همه، وضعیت خیلی خرابی در ابتلا به این بیماری داشتم‌. حتی گاهی فکر میکردم ترک غیرممکن است. من هزاران بار شکست خوردم.من خیلی لطمه خوردم. اما خدا خیلی مهربان تر از این حرف هاست. اون دست ما رو میگیره. پس اینکه:
《هیچ وقت از رحمت خدا مایوس نشین》
و دوم اینکه باز هم تکرار میکنم 《فکر》 مهمترین عامل در ترک این گناه هست. چون اعتیاد به خودارضایی یک اعتیاد روحی هست نه جسمی. پس اگر روحمون رو اصلاح کنیم و فکرمون رو درست کنیم بدون مشکل قادر به ترک خواهیم بود. راهش هم ایجاد یک جایگزین برای فکر هست.  گاهی آدم یک کسی رو نیاز داره که دستش رو بگیره ، تو خلوت‌هاش به جای فکر به گناه، با اون کس حرف بزنه و ازش کمک بخواد. شهدا بهترین افرادند. اونها واقعا زنده هستند و کمک میکنن. خدا و نماز اول وقت رو هیچ وقت فراموش نکنیم.
 و نهایتا تشکر از سایت بسیار بسیار خوب شما که ما رو خوشحال میکنه و کمک میکنه که در ترک به گناه موفق تر عمل کنیم. اجرتان با سیدالشهدا (ع)
اعاذنا الله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا ؛ خداوند ما را ز شرور نفس و گناهانمان در پناه خود قرار دهد .
الحمدلله رب العالمین