روی صحبتم با دوستانی هست که خیلی ذهنشون مشغول به این کار و مسئله های جنسی میشه!
عزیزانی که میدونن الآن امکان ازدواج رو ندارن و شاید تا چند سال دیگه هم موقعیتش جور نشه... ولی خب به نظر شما این بازه زمانی رو باید چکار کرد؟ چطوری میتونیم این همه مدت کنترلش کنیم بدون اینکه بلغزیم؟

بفرمایید ادامه مطلب...

...

یادمه یکی از بزرگترین دغدغه های من این بود که تا وقتی موقعیت ازدواج فراهم بشه، چطور باید با این مسئله کنار بیام و چطوری میتونم کنترلش کنم؟!
فکر میکردم هرچقدر هم مقاومت کنم بالاخره یه روزی کم میارم!
بحث دو ماه و سه ماه که نبود! معلوم نبود چقدر طول میکشه!
ولی الآن خیلی چیزها فهمیدم
و خیلی وقت ها به چشم دیدم
و مطمئنم هرچقدر هم بخواد طول بکشه، دیگه من اون آدم قبلی نیستم که ندونم چکار کنم و... کم بیارم!
الآن دیگه مطمئنم میشه کنترلش کرد، مطمئنم!
و تو هم میتونی یه روز با این اطمینان از پاکیت بگی، از پایداریت بگی... فقط باید منطقی باشی!

...
منطق چی میگه؟
میگه توی این مدت که نمیتونی به شکل حلال جواب نفست رو بدی، اگر خیلی به این مسئله فکر کنی و درگیرش باشی، احتمال لغزشت هم میره بالا... مثل آتیشی که هرروز بهش هیزم بدی!
معلومه که شعله ور تر میشه!!!
ولی اگر یه مدت کاری بهش نداشته باشی، آروم آروم رو به خاموشی میره و راحتت میذاره (البته این که میگم "خاموشی"، این نیست که آدم قوه جنسی خودش رو از دست بده! منظور اینه که دیگه مثل قبل فرد رو درگیر نمیکنه و خیلی بیشتر و بهتر تحت کنترل درمیاد)
منطق چی میگه؟
میگه اگر بخوای فکرت رو کنترل کنی و ذهنت خیلی درگیر این موضوع نباشه، باید حتما حتما ورودی ها تحت کنترلت دربیاد! این نکته خیلی کلیدیه!
ورودی های چشم و گوش!
واقعا شاعر چه خوب گفته..
"ز دست دیده و دل هردو فریاد
که هرچه دیده بیند دل کند یاد"

...
نمیشه هی فیلم و عکس جنسی دید، #چشم_چرانی کرد، مطالب نامناسب خوند و شنید، بعد هم انتظار داشت که بهشون فکر نکنیم!
اصلا این فکرها از کجا نشأت میگیرن؟ از همین دیده ها و شنیده ها
اگر همین مورد رو بهش توجه کنیم، خیلی بهمون کمک میکنه، تا جایی که حتی اگه روزی بر حسب اتفاق هم با صحنه بدی مواجه شدیم، دیگه مثل قبل فکرمون رو مشغول نمیکنه و راحت میتونیم اون رو نادیده بگیریم.

...
[اصلا یک چیزی...
تا حالا به ماهیت فیلم های پو*رن فکر کردی؟ یک مشت آدم نما که خصوصی ترین مسائل زندگی رو علنی میکنن و خوشحال هم هستن! حتی گربه ها هم نمیان به همه هم نوع هاشون خبر بدن که ببخشید، رابطه جنسی برقرار کردن! بعضی حیوانات هم کلا سعی میکنن که این کار در خلوت انجام بشه(مثلا دانشمندان خیلی سخت میتونن کلاغ رو در حال انجام این کار ببینن! انقدر شعور داره که کارش رو در خفا و دور از چشم بقیه انجام بده!..) اما ببین کار یک انسان، اشرف مخلوقات! به کجا میرسه که... از حیوان هم پست تر میشه!
از این جنبه هم به این تصاویر نگاه کنیم، بد نیست.
...
حالا همه این ها به کنار... دیدن این فیلم ها و عکس ها، چه نفعی داره واقعا..؟ چه فایده ای تا حالا بهمون رسوندن؟ کم ضرر کردیم؟ کم باعث لغزش شدن؟ اون همه زمان که تلف شد به کنار... جواب اشکهای امام زمان رو کی میخواد بده؟
کم باعث ناراحتیش شد؟ اصلا میتونی این صحنه رو تصور کنی که پسر فاطمه(س) بیاد به خاطر چشم های من و تو، به خاطر این عکسها!! این طوری اشک بریزه؟..
افسوس که بعضی وقت ها همه چیز رو فراموش میکنیم...
بگذریم]

...

نکته بعدی "دوستان و اطرافیان" هستن که این ها هم باید فیلتر بشن. مخصوصا مخاطبین نوجوانمون بیشتر توجه کنن.. حواستون رو خیلی جمع کنین!
ارزش نداره به خاطر خنده و سرخوشی، با افرادی نشست و برخاست کنیم که پاکیمون رو به خطر میندازن.

اگر میبینیم کسی مدام حرف های جنسی میزنه، مجبور نیستیم به حرفهاش گوش بدیم! گاهی وقتا هم میشه خیلی محترمانه به این افراد تذکر بدیم که علاقه ای به شنیدن این حرفاشون نداریم، به همین راحتی!

...

و آخرین چیزی که میخواستم بگم، اینه که حتما یه موضوعی پیدا کن که وقت هایی که کار خاصی نداری، بهش فکر کنی... مثلا یه مسابقه خاص ورزشی، یه فیلم خوب، یه سخنرانی، مطالب جالب یک کانال و یا هرچیزی
به خیلی چیزها میشه فکر کرد که حتی اگر فایده ای هم نرسوند، لااقل ضرر نزنه!
هرکدوم از ماها علایقی داریم که راحت میتونیم اونها رو جایگزین این افکار بی سر و ته کنیم.

✅گاهی هم بد نیست به این سخن طلایی فکر کنیم که "یک لحظه تفکر بهتر از هزار سال عبادت است!"
خب به خیلی چیزها میشه فکر کرد! ولی تا حالا از خودمون پرسیدیم که اون چه موضوعی هست که یک لحظه فکر کردن بهش از اینهمه عبادت بهتره؟..

...

گرچه منزل بس خطرناک است و مقصد بس بعید
هیچ راهی نیست کان را نیست پایان غم مخور

براتون آرزوی موفقیت دارم