سلاااااااااام به بر و بچه های گل توبه نودوچهاری

حال و احوالتون چطور مطوره؟

همه چی روبراهه؟

خب خدا رو شکر :)

بچه ها مصاحبه داریم چه مصاحبه ای👌

کم کم شما هم خودتون رو برای یه مصاحبه ی دبش آماده کنین که به زودی نوبت خود شماست ها😉

اوکی؟ آ ماشاءالله

حالا بپرین ادامه مطلب، مصاحبمون رو بخونین و کیف کنین

 

سلام دوست خوبم، پاکیت خیلی خیلی مبارک باشه. امیدوارم که همیشه ی همیشه پاک باشی و از زندگی جدیدت حسابی لذت ببری

خودت رو معرفی میکنی؟

سلام خیلی ممنونم، اسمم فاطمه هست

 

خب فاطمه خانوم عزیز سنت رو هم بهمون میگی؟ و اینکه چه مدت به اون عادت مبتلا بودی؟

۲۵ سالمه و بیشتر از ۱۰ساله متاسفانه درگیر این گناهم و51روزه پاکم

 

از کی تصمیم به ترک گرفتی و خلاصه چی شد که اینجوری شد؟ :)

من ۳،۴سال میشه میخوام ترک کنم برای اینم بیشتر از هزار بار توبه کردم درسته شکست میخوردم ولی برای من بدتر از شکست، ناامیدی از خدا و خودم بود. میدونستم آخرش پیروز این جنگم، برای همین به راهم و هدفم که پاکی بود ادامه میدادم درسته که میگن خسته نشو از توبه کردن. یا از گناه خسته میشی یا از توبه من از گناه خسته شدم..

 

خیلی هم عالی، خب توی راه این پیروزی چه کسانی و چه چیزهایی کمکت کردن؟ تاثیر وبلاگ ما چقدر بود؟

عشق به خدا و امام زمان(عج) و بخصوص خانم فاطمه زهرا(س) دلیل جنگیدنم با نفس بود تا آخرین لحظه ی عمرم  مدیونشونم و دوسشون دارم و اینکه از همین جا از تموم مدیرها و ادمینای عزیز تشکر میکنم که با صبر و مهربونی جواب میدادن وانگیزه ای بودن برای ادامه ی راه.

 

ما هم از شما ممنونیم که با موفقیتتون حال ما رو حسابی خوب میکنین :)

حالا که موفق به ترک این گناه شدی، برامون از حال و هوای پاکی و احساسی که داری، بگو

پاک شدن از این گناه عین خلاص شدن از زندان بود برام وقتی میرم جلو آیینه میگم بهترینا حقته و چی بهتر از رضایت خدا که خدا ازت راضیه حس رهایی پرواز اعتماد به نفس زیاد اما غرور نه.. قبلا نمیتونستم به چشای خودم نگاه کنم چون بدم میومد از خودم بخاطر قدرنشناس بودنم.. اما الان وجدانم راحته

 

در طول دوره ی ترک کدوم کار خودت رو بیشتر دوست داشتی و الان دوست داری ادامش بدی؟

من توی این مدت زیارت عاشورا میخوندم هرروز، نمازام اول وقت بود همیشه ان شاءالله تا آخر عمرم همینطوره.. علاقه به خوندن زندگینامه ی علما و شهیدا دارم تا ازایمان و استقامتشون درس بگیرم، تا یادم نره تو اوج سختی میشه خندید و آرامش داشت و هر لحظه با خدا بود درسته وقتی میخونم چشام پر میشه و میفهمم چقد دورم ازشون ولی دوس دارم همرنگ اونا بشم ومیدونم میشم.

  

ما هم همین آرزو رو برات داریم و امیدواریم عاقبتت مثل عاقبت شهدا ختم بخیر بشه

فاطمه خانوم به عملکرد خودت توی این دوره ای که پشت سر گذاشتی چه نمره ای میدی؟

خوب بود ولی تا بهترشدن تلاش میکنم نمره ی ۱۸😊

 

با شنیدن این کلمات یاد چه چیزی میفتی؟ برامون بگو اولین چیزایی که به ذهنت میرسه چیه؟

گناه: دور شدن از خدا و بدبختی
خدا: عشق 
توبه ۹۴: هدایت خدا
امام زمان(عج): بهترین امام جسم و روحم فدای ایشون تلاش تا لایق منتظر واقعی ایشون شدن 
پاکی: تنها راه اثبات عشق به خدا 
 
 توی زندگیت بعد از این موفقیت، تغییری رو احساس کردی؟
توی این مدت دوتا خواب خوبی دیدم که اولین خوابم باعث شد چادری بشم و دومین خوابم که قبر شهیدی رو دیدم که صدایی ازش میومد و میگفت روزه بگیر. این روزا هم از کسایی که کینه به دل دارم و یا دلمو شکستن بهشون هدیه میدم تا حسادت و کینه و نفرت توی دلامون نباشه دارم تنبیه میکنم خودمو تا با دلی پاک و عاشق، خدا رو پرستش کنم.
 
خیلی از کسایی که قبلا باهاشون مصاحبه کردیم اعتقاد داشتند بعد پاکی 40 روزه حضور خدا رو بیشتر حس میکنن، شما هم اینو حس کردی؟
من حضور خدا رو وقتی حس کردم که به دلم انداخت برم سمت پاکی خدا همیشه باهام بود و هست فقط من دور بودم ازش که الان دوس داشتنمون دوطرفه شد 😊  یه عمر با اینکه گنهکار بودم بخشید. به نظرتون عشق نیس؟
 
خدا همیشه منتظر برگشت ماهاست، این ماییم که دنبال بهونه ایم :) واقعا خوشحالیم که حال دلت به یاد خدا خوبه
توی وبلاگمون یه سری چله دیگه هم داریم، مثل احترام به پدر و مادر، چله ترک گناهان زبان، چله خوندن یک صفحه قرآن در روز و... توی این چله ها هم شرکت کردی؟
شرکت نکردم ولی بهش فکر میکنم..
 
مهم ترین موانعی که در این مدت ترک باهاشون مواجه بودی، چه چیزهایی بودن؟
مانع فقط شیطان رجیمه، وقتی بندگی خداهست چرا برده ی شیطان بشم؟
 
واقعا چرا :)
ولی بعضی از دوستانمون هم هستن که هرچقدر تلاش میکنن باز هم با شکست مواجه میشن... به نظرت علتش چی میتونه باشه؟
وقتی میجنگن و هی شکست میخورن خسته و ناامید میشن حالشونو درک میکنم ولی اگه عاشق واقعی خدا باشن هیچ وقت کم نمیارن توبه میکنن اونقد که خسته از گناه بشن نه ناامید از خدا. دور از خدا هیچ خوشی نیس بیخود خودمونو گول نزنیم از کجا معلوم شاید روزی که پاک بودیم مردیم شاید اصلا اینبار توبه ی واقعی کردیم.
 
 
 بعد از این پاکی حاضری چیکار کنی که 1 نفر یا چند نفر خوشحال بشن؟
چیزی به ذهنم نمیرسه توی دنیای واقعی دارم تلاشمو میکنم ولی مجازی نمیدونم.. ادمین بودن به نظرتون خوبه؟ بخصوص اونایی که تعداد روزهای پاکیشون زیر۴۰ هست چون بیشتر نیاز دارن
  
خیلی هم عالی، اگر وقت و شرایطش رو داشتی حتما بهمون اطلاع بده
فاطمه خانوم الان احساس خوشبختی میکنی عمیقا؟ :)
بله خیلی زیاد چون خدا رو دارم و بنده ی قدرنشناسی نیستم
  
خدا رو صدهزار مرتبه شکر
حرفی کلامی داری که بخوای بهمون بگی؟
حرف آخرم اینکه میخوام دلیل چادری شدنم روبگم.. من ۳سال میشه چادر رو انتخاب کردم اما همیشه چادری نبودم شبا یا موقع رانندگی سرم نمیکردم و یا موقع رفتن به کوه.. یعنی به معنای واقعی چادری نبودم روزای اول یادمه شب بدون چادر رفتم پارک خواب خالم که اسمش زهراس رو دیدم که بهم گف چرا بدون چادر رفتی؟ گفتم آخه شب بود دیده نمیشد گفت چرا، چراغای اطراف نشونت میداد من به خاطر این خواب تصمیم گرفتم شبا هم سرم کنم تا که گذشت و من بعد از مدتی این خواب یادم رفت و مثل قبل شدم از این خوابا میدیدم اما برام سخت بود هم دوسش داشتم هم نمیتونستم.
تا که ۲ماه پیش رفتم مسجد و توبه کردم که چادری واقعی بشم و شدم اما بازم بعد از مدتی نتونستم. مادرم گف اینطور نکن مسخره کردی حجابت بد نیس یا همیشه باش یا بزار کنار.. گفتم ته دلم راضی نیس چادر رو دوست دارم گفت اصلا یه کاری کن امشب خوابی دیدی از چادر دیگه تصمیمتو بگیر و تا آخرش باش اگه ندیدی دیگه بیخیال شو گفتم باشه شب خوابیدم و خوابی ندیدم فرداش گفتم خوابی ندیدم گفت پس حجابت خوبه نترس خانم زهرا هم راضیه گفتم باشه و روزش بی چادر رفتم بیرون
شب اون روز سیده ای رو دیدم که بهم گفت حلالت نمیکنم و چادرمو با قیچی بریدن ومن از ۳شهریور چادری واقعی شدم و تا اخر عمرم همینطور باقی میمونم خواستم بگم چادری شدین دیگه کوه و رانندگی و شب نداره واسه همیشه باید شد. ممنونم ازکسایی ک وقت گذاشتن و خوندن
التماس دعا🌹
 
خوشحالیم که حجاب برتر رو انتخاب کردی. به قول کسی، ما توی همه چی دنبال نمره بیستیم.. چرا به حجاب که میرسیم به شونزده هفده قانع میشیم؟ :)
خیلی خیلی ممنونیم که وقت گذاشتی و به سوالاتمون با حوصله جواب دادی
امیدواریم تا همیشه پاک بمونی و توی همه مراحل زندگیت موفق باشی و حال دلت مثل الان خوب خوب باشه.
خدا یار و نگهدارت💮