نامه ای از سوی پروردگار به همه ی انسان ها

(به تفسیر ادبی از سوره های قران)

                                

                             به نام من که بخشنده ترین و مهربان ترینم

سوگند به روز وقتی نور میگیرد وبه شب وقتی آرام میگیرد، که من، نه تو را رها کرده ام و نه با تو دشمنی کرده ام (ضحی-2) 

افسوس که هر کس را به تو فرستادم تا به تو بگویم دوستت دارم و راهی پیش پایت بگذارم او را که  مرا به مسخره گرفتی (یس-30)

و هیچ پیامی از پیام هایم به تو نرسید مگر از آن روی گرداندی (انعام-4)

و با خشم رفتی و فکر کردی هرگز بر تو قدرتی نداشته ام (انبیا-87)

و مرا به مبارزه طلبیدی و چنان توهم زده شدی که گمان بردی خودت بر هـــمــــــــــــــــه چــــیــــــــز قدرت داری(یونس-24)

و این در حالی بود که حتی مگسی را نمیتوانستی و نمیتوانی بیافرینی و اگر مگسی از تو چیزی بگیرد نمیتوانی از او پس بگیری (حج -73)

پس چون مشکلاتت از بالا و پایین آمدند و چشمهایت از وحشت فرو رفتند و تمام وجودت لرزید، چه لرزشی، گفتم کمک هایم در راه است و چشم دوختم ببینم باور میکنی ! اما به من گمان بردی چه گمان هایی  . . . (احزاب-10)

تا زمین با آن فراخی بر تو تنگ آمد پس حتی از خودت هم به تنگ آمدی و یقین کردی هیچ پناهی جز من نداری، پس من به سوی تو بازگشتم تا تو نیز به سوی من بازگردی، که من مهربان ترینم در بازگشتن (توبه - 118)

وقتی در تاریکی ها مرا به زاری خواندی که اگر تو را برهانم با من می مانی ، تو را از اندوه رهانیدم اما باز مرا با دیگری در عشقت شریک کردی (انعام - 63،64)

این عادت دیرینه ات بوده است هرگاه که خوشحالت کردم از من روی گردانیدی و رویت را از آن طرفی کردی و هر وقت سختی به تو رسید از من نا امید شده ای (اسرا-83)

آیا من برنداشتم از دوشت باری که می شکست پشتت؟(حشر-2،3)

غیر از من که برایت خدایی کرده است؟ (اعراف- 59)

پس کجا میروی؟(تکویر-26)

پس از این سخن دیگر به کدام سخن میخواهی ایمان بیاوری (مرسلات-50)

چه چیز جز بخشندگی ام باعث شد تا مرا که میبینی خودت را بگیری؟ (انفطار-6)

مرا به یاد می آوری؟ من همانم که بادها را میفرستم تا ابرها را در آسمان پهن کنند و ابرها را پاره پاره به هم فشرده میکنم تا قطره ای باران از خلال آنها بیرون آید و به خواست من به تو اصابت کند تا تو فقط لبخند بزنی و این در حالی بود که پیش از فرو افتادن آن قطره باران نا امیدی تو را پوشانده بود (روم-48) 

 من همانم که میدانم در روز روحت چه جراحت هایی برمیدارد و در شب روحت را در خواب به تمامی باز می ستانم تا به آن آرامش دهم و در روز بعد دوباره آن را به زندگی برمی انگیزانم و تا مرگت که به سویم بازگردی به این کار ادامه میدهم (انعام-60)

من همانم که وقتی می ترسی به تو امنیت میدهم (قریش-3)

برگرد ، مطمئن برگرد، تا یک بار دیگر با هم باشیم(فجر-28،29)

تا یکبار دیگر دوست داشتن همدیگر را تجربه کنیم (مائده-54)

آنگاه که دوست داری ....کسی همواره به یادت باشد،به یاد من باش .....که من همواره به یاد تو هستم.(سوره بقره آیه 152)

از طرف بهترین دوستت . . . خدا لبخند