سلام 

بسیاری از دوستان که یا امتحان دارند و یا کنکور ، این سوال و مسئله ممکن است ذهن آنها را درگیر کرده باشد که چگونه میتوانند هم روزه بگیرند و از میهمانی خداوند لذت ببرند و هم درس بخوانند که گرسنگی به آنان فشار وارد نکند . 

شیوه ی مطالعه در ماه مبارک رمضان 

این شیوه یکی از بهترین و معقول ترین روش ها و الگو های مطالعه است که داوطلب میتواند از آن به نحو احسنت استفاده کند .

شما باید اولا عادت به خواب راس ساعت ده و نیم شب کنید . سپس ساعت ۴ یا حداقل نیم ساعت نزدیک به اذان (بستگی دارد در هر شهری اذان چه موقع بگوید) بیدار شوید و به طور کامل به تغذیه و سحر خود بپردازید تا انرژی لازم برای انجام کار را داشته باشید . بعد از نماز صبح که تقریبا می شود ساعت ۵ صبح میتوانید درس را شروع کرده و تا ساعت ۱۲ ظهر (با استراحت بین درسی) به درس خواندن بپردازید . این هفت ساعت را میتوانید به دروس سنگین خود اختصاص دهید و انرژی مضاعف خود را در پی آنان مصرف کنید . پس از این از بعد از نماز ظهر تا ساعت ۱۷ استراحت کنید تا انرژی ذخیره شده ی بدنتان به قولی فعال شود و دوباره توان پیدا کنید . از ساعتی که بیدار می شوید تا نیم ساعت قبل از افطار را به درس های سبک یا اصطلاحا عمومی اختصاص دهید . بعد از افطار مستقیما سراغ کتاب نروید . بگذارید حداقل ۲۰ دقیقه گذر کند . می توانید در زمانی که بعد از افطاری بدست میاورید به تست زدن یا مرور مطالب بپردازید و ساعت ده و نیم همانطور که ذکر شد به رخت خواب رجوع کنید . 

نکته : 

هیچ وقت از بعد از افطار تا سحر درس نخوانید ؛ زیرا این کار را اگر بخواهید تا اخر ماه مبارک انجام دهید ترک آن در بعد از ماه مبارک برای شما دشوار خواهد بود . سیستم بدن وقتی به یک تایم زمانی عادت می کند بعدا به سختی باید این عادت را از او جدا کرد . پس بهتر است از این شیوه استفاده کنیم تا همه کامروا شویم . 

موفق باشید 🤗