سلام عزیزان

بازم با یک مصاحبه عالی در خدمتتون هستیم

از حرفهای مفید دوست خوبمون، جناب آقای علیرضا از نوع پولاد استفاده کنین، ان شاء الله به زودی زود از تجربه های مفید تک تک شما دوستان خوبمون استفاده خواهیم کرد :)

همراهمون باشین

 

سلام برادر عزیز
این پاکی ارزشمند رو به شما تبریک میگم. لطفا خودتون رو معرفی کنید.

با سلام و‌ عرض ادب 

بنده علیرضا هستم ۲۰ ساله.و از دوران راهنمایی کمو بیش درگیر این گناه بودم و‌دوران دبیرستان اوج تاریکی زندگیم بود...
...

 چه مدته که با این سایت آشنا شدید؟ و نحوه آشناییتون با سایت از چه طریقی بود؟

من از طریق یکی از دوستان که موفق به ترک شده شده بود با اینجا اشنا شدم و از روزی که استارت ترک رو زدم خداروشکر شکست نخوردم
از ۲۳ تیر 
...

مهمترین انگیزه ای که برای رهایی از این عمل داشتید، چه چیزی بود؟

مهمترین انگیزم امام زمان بود.
برای اینکه ازین وضعیت فلاکت بار خارج بشم و زندگی جدیدی رو پیش روم بذارم و اینکه واقعا خسته بودم خجالت میکشیدم همیشه بعد شکست داغون بودم اما این وضعیت استمرار داشت تا اینکه خدا منو به وسیله دوستم یا اینجا اشنا کرد
...
مشاهده متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب...

...

مهمترین عامل موفقیتتون رو چه چیزی می بینید؟ قطعا این عامل برای سایر دوستان هم میتونه راهگشا باشه. 

من همیشه سه چیزو تو هر کاری راه گشا میدونم
اول.جدیت و‌اراده
دوم.پشتکار و تلاش
سوم.انگیزه و هدف 
درنهایت با توکل بخدا و‌توسل 
اما بعضیا اول توسل میکنن..
باید بگم خیلی اشتباه دارید میرید اول از خودتون شروع کنید استارتو بزنید برنامه بچینید ان شاءلله که موفق میشید
مهم ترین مسئله تواین راه ترک محرکاته
بشخصه
کنترل فکر و نگاه رو دو عامل خفه کننده گناه میدونم 
به همه میگم 
اگه واقعا می خوایید ترک‌کنید و‌خسته شدید حتما تو چله ترک نگاه به تصاویر مستهجن شرکت کنید
و نگاهتونو همین الان تصمیم بگیرید ببندید روی این چیزا ایناهم گناهه
اگه اینکارو‌نکردی فقط و فقط خودتو مسخره کردی و بس
اولش سخت میگذره ولی باور کنید اگه نگاهتونو کنترل کردید تفکراتون درست میشن چون با اون خوراک ها دیگه تغذیه نمیشن
پس یاعلی بگید و انجامش بدید

...

 از حس و حالتون بگید. پاک شدن از گناه چه حسی داره؟ این حس رو حاضرید با چیزی عوض کنید؟

حس وصف ناشدنی مثل یک تولد دوباره با چیزیم نمیشه مقایسش کرد یه جهاد قشنگه یه عشقبازی با خدا و مبارزه با نفسی که ارزشش پیش خدا خیلیه پس وقتی پیش خدا عزیز بشی حاضری با چیزی عوضش کنی...؟

...

 از قبل فکر میکردین که بتونین اینقدر موفق عمل کنین و این دوره پاکی رو پشت سر بذارین؟ آیا قبلا هم چنین موفقیتی داشتید؟

نه اصلا فکر نمی کردم بتونم یضرب مخصوصا به اینجا برسم تاحالا هم بیش تر از چهل روز نداشتم 

...

 با چه موانع و مشکلاتی در این راه مواجه بودید؟ و چطور تونستید بر اونها غلبه کنید؟

فقط روز دهم تحریک شدم که جون سالم به در بردم چون اراده پولادی بخودم گرفته بودم و تو همه چله ها شرکت کردم شاید باورتون نشه لحظه ای بعد از اون روز تحریک نشدم
ناگفته نماند نماز اول وقت هم خیلی تاثیر داشت مخصوصا قران

...

 آیا برای شما هم پیش اومده بود که از ترک این گناه ناامید بشید؟ اگر آره، چطور تونستید امیدتون رو بدست بیارید؟

متاسفانه بله
قبلا که خیلی شکست میخوردم خیلی داغون میشدم مسلما و‌ناامیدی بهم غلبه میکرد اما چون یه امام زمان دارم هیچ وقت به یاس و دل سردی طولانی تبدیل نشد 
منم خیلی شکست خوردم ولی بازم ایستادم...
الان دارم ثمرشو میبینم 

...

 به نظرتون چه عامل یا عواملی در کشیده شدن شما به این عمل، نقش داشته، و اگه به عقب برگردین چه چیزی رو تغییر میدین؟

همونطور که گفتم نگاه و فکرکردن  دوعامل بسیار‌مهمه
همچنین دوستان ناباب...محیط زندگی...سبک زندگی...و...
خدا ما رو قبل ازدواج یه امتحانیم میکنه ما باید روسفید بیرون بیاییم
اگه به عقب‌برگردم با اینجا زودتر اشنا میشدم
کار گروهی خیلی انگیزه میده
یه موتور محرکه
اگه به عقب برمیگشتم نگاه و فکرمو کنترل میکردم

...

 آیا در این مدت، اتفاق جالبی براتون افتاده که مربوط به ترک باشه و بخواهید برامون تعریف کنید؟

شهید شدن محسن حججی...
درسی برای ما باید باشه رو من خیلی تاثیر گذاشت که خیلی مصممم کرد.
...

 لطفا در حد چند کلمه، تاثیر هر یک از موارد زیر در ترکتون رو بگید.
امیدواری :: زیاد به رحمت خدا
عوارض :: باعث کاهش اعتماد به نفس
مرکز نزدیکی به خدا :: موتور محرک من
ارتباط با خدا :: سرعت بخش در پیشرفت و اصل کار

...

 آیا بعد از ابتلا به این عمل، حس میکردید که دید دیگران به شما عوض شده باشه، یا رفتارشون تغییر کرده باشه؟
بعد از ترک چطور؟

من که خیلی سربه زیر شده بودم نگاهمو از همه میگرفتم خیلی منزوی شده بودم دیگرانم حس میکردن مسلما
الانم که ترک کردم خب واضحه تغییر کردم و شاداب تر شدم

...

 با تجربه ای که الآن دارید، اگر یه موقع با وسوسه ی شیطان روبرو بشید، چه راهکاری دارید که انجام بدید؟

به گذشته نگاه میکنم و به زود گذر بودنش فکر میکنم و به اهداف ایندم...
پس چرا باید بفروشم زندگی و ارتباط پاک باخدارو با معصیت و لذتی زود گذر و‌ ویرانگر

...

 با توجه به چیزهای خوبی که الآن به دست آوردید،برنامتون برای آینده چیه؟

پاکی ابدی ان شاءلله 
برنامم برای اینده ازدواج با خیال راحته
پیشرفت تحصیلیه
و از همه مهم ترحرمت نگه داشتن و حفظ رسم عاشقی باخداس
و اینکه یار خوبی برای ولی خدا باشم

...

 بخش مورد علاقه ی شما در سایت، چه بخشی هست؟

بخش چله ها و همفکری

...

سوالی که انتظار داشتین مطرح بشه اما نشد چی هست؟ 

برای اینکه بقیه رو ازین کار نجات بدید قول میدین چکارایی رو انجام بدین؟ 
قول میدم اولا با رفتارم الگو خوبی باشم و‌نماینده خوبی باشم برای امام‌زمان چون امام صادق میفرماد شما شیعیان باید نشان دهنده راه ما باشید  و معرف ما
و قول میدم با هرکسی که میشناسم سر فرصت سر صحبتو باز کنم و راهنماییش کنم و سایت رو بهش پیش نهاد بدم و اینکه در نهایت برای همه دعا کنم که ترک کنن
 ان شاءلله...

...

 و سخن پایانی...

 حرف اخر اینکه 
توروخدا بفکر خودتون باشید بچه ها مواظب دینتون باشید عوامل محرک رو حتما حذف کنید عوامل انگیزشی رو بسط بدید 
ضمنا تفکرات منفی اصلا نداشته یاشید هی نگید من بدبختم من افسردم
تفکر منفی بدتر میکنه اوضاع رو
ناامیدی در اسلام بعد از شرک بد ترین چیزه
افسرده ندیدید!!! 
ناشکری نکنید و یاعلی بگید و بدونید میشه...
فقط یادتون نره
نگاه...نگاه...نگاه...
فکر...فکر...فکر....
بعد دوستان ناباب
بعد عدم تنهایی
ورزش
مطالعه
جایگزین کردن چیزای خوب 
مثل دعا نماز جماعت ورزش و...
تعیین کردن تنبیه
مثل موظف شدن به خوندن نماز توبه
 و پیشنهادم دارم
اول سخنرانی استاد پناهیان با موضوع تنها مسیر 
دوم سخنرانی استاد محمد شجاعی درباره نگاه و‌خیال
به امید پاکی همگی و عاقبت بخیری هممون
التماس دعا
یا علی