سلام

امشب هم پای صحبت یکی از عزیزان هستیم و از حرفهای مفیدشون استفاده میکنیم

به امید روزی که مصاحبه های تک تک شمایی که دارین این متن رو میخونین، روی سایت قرار بگیره و به امید خدا همگی بتونیم این مسیر زیبا رو تا آخر طی کنیم

این شما و این مصاحبه خوندنی دوست خوبمون :) 

سلام 

لطفا خودتون رو معرفی کنین

سلام و خسته نباشید علیرضا هستم 21 سالمه نام کاربریم رهی هست اما شما میتونید داداش رهی صدام کنید

...

 از حس و حالی که الآن دارید برامون بگید. پشت سر گذاشتن چهل روز پاکی چه حسی داره؟

بهترین حسی که بخوام برای این 40 روز بهتون بگم حس رهایی و آزادی هست انگار که از یه قفس تو مغزم رهایی پیدا کردم و الان اعتماد به نفس خیلی بالایی بین دوستان و همکارانم دارم.

مشاهده متن کامل در ادامه مطلب...

...

 آیا قبل از آشنایی با سایت هم اقدام به ترک کرده بودین؟ تا چه حد نتیجه بخش بوده؟ 

بله من حدود یکسال قبلش در انجمن اسک دین و به دفعات بیشتر در انجمن musturbation.ir فعالیت میکردم با همین نام کاربری داداش رهی و تونستم حتی 4 ماه ترک کنم اما بعدش دوباره همه چیز برگشت به وضعیت وحشتناک قبل و یکسال گذشت تا اینکه در خرداد ماه امسال تصمیم به ترک گرفتم و دنبال همون انجمن قبل میگشتم که پیداش نکردم و به صورت اتفاقی سایت شما رو باز کردم و موندگار شدم.

...

 به نظرتون چه عامل یا عواملی در کشیده شدن شما به این عمل، نقش داشته، و اگه به عقب برگردین چه چیزی رو تغییر میدین؟

مهمترین عاملی که باعث شد من اون ترک 4 ماهه رو بشکونم رابطه با جنس مخالف که خواسته یا ناخواسته افکار منو سوق داد هرچند قصد من ازدواج بود چون شغلم ازدواج زود هنگام رو ایجاب میکنه چون من پرستارم اما .... بگذریم از این موضوع. دوستانی که دارن مصاحبه منو میخونن فقط بهشون توصیه میکنم مراقب روابطشون باشن و خوب مدیریتش کنن

...

 فکر میکنید علت اصلی روی آوردن افراد به این عمل چی هست؟

 ببینید غریزه ی جنسی چیزیه که تو ذات همه ی ادم ها هست و چیز بدی هم نیست اما باید تونست کنترلش کرد اما اگه کنترل نشه اونوقته که یکی از جنبه هاش میتونه این عمل باشه

...

 به نظر شما والدین چه نقشی در عدم ابتلای فرزندانشون به این بلای خانمان­سوز میتونن داشته باشن؟

 میتونم بگم 50% کمک رو والدین میتونن به بچه هاشون بکنن من خیلی به تاثیر والدین اعتقاد دارم اگه بتونن با بچه هاشون رفیق باشن و بتونن به هر روشی فرزندشونو متوجه معایب این عمل کنن نصف کار انجام شدست و نصف دیگش هم دست خود فرزند و درک خودشه اما متاسفانه من از این نعمت محروم بودم و بعد ها متوجه حرام بودن و حتی اسم این بلا شدم

...

 خودارضایی چه عوارضی براتون در پی داشت و با ترک اونا تا چه اندازه بهبود پیدا کردین ؟

 من الان که 21 سالمه 2 بار جفت ریه هامو عمل کردم ورم معده دارم مشکلات جسمی خیلی زیادی دارم به شدت لاغرم که البته الان داره بهتر میشه مشکلات بینایی پیدا کردم به علاوه بیماری وزوز گوش که امیدوارم به امید خدا این مشکلات برطرف بشه درباره ی مشکلات روحی روانی و اعصاب هم چیزی نگم که خیلی بهتره چون همتون خیلی خوب دربارش میدونید

...

 انگیزه شما برای ترک چی بود ؟

مهمترین علت ترک من روانی بود من خیلی تحت فشار بودم و یه روز تصمیم گرفتم که یه جایی شروع کنم به پیشرفت، به خودم گفتم خب تا کی میخوای بشینی موفقیت دیگرانو ببینی خودتم شروع کن دیگه چقدر میخوای بشینی کلیپ های انگیزشی موفقیت و ناامید نشدن از شکست ببینی؟ خودت شروع کن تو این عمل شکست خوردی پس بیا مثل این کلیپ های انگیزشی که مییبینی از شکست های قبلیت درس بگیر و به موفقیت برس. این دلیل اولویت بر همه ی چیزهای دیگه بود و بعد مشکلات جسمی هم در کنار این مورد قرار گرفت و باعث شد که من مصمم به ترک بشم (من از ذکر موارد مذهبی خودداری کردم چون شاید کسی که مصاحبه رو بخونه آدم مذهبی نباشه ولی دوستان مذهبی اینم به دلیل ترک اضافه کنن که من با داش ابراهیم هادی رفیق شدم و عکسشو چسبوندم تو اتاقم تا همیشه نگاش کنم و وقتی که وسوسه میشم ببینم داره نگام میکنه و ازش کمک خواستم برای ترک اونم بهم جواب رد نداد)

...

 به نظرتون مهم ترین کارایی که کردین یا نکردین تا به سمت این عمل نرید چی ها بودن ؟

 شاید باورتون نشه اما من حتی یه بارم به سوره لقمان نیاز پیدا نکردم فقط و فقط برنامه روزانمو طوری چیندم که تمام وقتم پر باشه روزایی که باید میرفتم بیمارستان سر کار تا 6 عصر خودکار وقتم پر بود بقیشم برنامه ریزی کردم که تا 12 شب مشغول باشم کتاب خوندم تنهایی یا با دوستام کافه رفتم، بازی کردم، سفر رفتم و ... اما سخت ترین کار واسه اون روزاییه که تو خونه ای و کار خاصی نداره من واسه اون روزا هم واسه خودم کار درست میکردم خیلی هم سخت نیست فقط کافیه به 2 تا از دوستانون زنگ بزنید بگید فردا چیکار داری؟ منم میتونم بات بیام؟ همین
اما از اون مهمتر نماز رو اول وقت خوندم که خیلی تو کنترل شهوت بهم کمک کرد به همه هم فقط نماز اول وقتو توصیه کردم و میکنم (و برای دوستای مذهبی در درجه آخر اینو بگم که رفتار خودمو شبیه داش ابرام کردم یا حداقل سعی کردم اداشو در بیارم، شاید بگید ریاست اما مهم نیس برام من فقط خواستم معنای اخلاص رو بفهمم به کسی هم نمیگفتم این کارها رو)

...

 مهم ترین موانعی  که باهاشون  مواجه شدین چی بود و چه جوری پشت سرشون گذاشتین ؟

لعنت به مجازی با اون شبکه هاش مهمترین مانع ترک خیلی هامون همین لعنتیه که شمشیر دولبه ی خیلی خطرناکیه وقتی به مورد خاصی تو مجازی میرسیدم فقط با گفتن جمله ی تو تو ترکی صفحه رو میبستم و خودمو با یه صفحه دیگه یا کار دیگه مشغول میکردم

...

 آیا کتاب، متن یا موسیقی خاصی توی این مدت بهتون کمک میکرد؟ اگه آره لطفا معرفی کنین 

کتاب سلام بر ابراهیم جلد 1 و 2 که من تو دوران ترکم فقط جلد 2 رو خوندم چون 1 رو قبلا خونده بودم اما جفتشو پیشنهاد میدم به علاوه مطالب انگیزشی کانال های تلگرام مثل کارنیل و ... درباره موسیقی هم نظری نمیدم چون من خودم موسیقی متال گوش میدم چیزی که شاید خیلی از شماها تحریمش کنین اما واسه من مشکل ساز نبوده

(برای دانلود این کتاب فاخر با ذکر صلوات اینجا کلیک کنید)

...

 به نظرتون چرا بعضیا انگیزشون رو برای ترک از دست میدن و حس میکنن نمیتونن ترک کنن ؟

این حس نتونستن رو هممون تجربش کردیم هممونم میدونیم چرا نمیتونیم ترک کنیم برا هر کس شرایطش فرق داره و من اسم نمیبرم اما خیلی واضحه علتش برای هر کسی و اگه بگه من نمیدونم داره دروغ میگه فقط مشکل اینجاست که اون شخص نمیخواد به خاطر خودش قید اون موارد رو بزنه واسه همین نمیتونه ترک کنه

...

 آیا برای شما هم پیش اومده بود که ناامید بشین از ترک، و یا انگیزتون رو از دست بدید؟

اگر آره، چطور تونستید این حالت رو پشت سر بذارید؟

 بله خب برای هر کسی پیش میاد هر کسی ناامید میشه من خودم مشکل بیناییم وقتی شروع شد که هفته ی اول ترک بودم میتونستم بگم بیا من ترک کردم این تازه شروع شد پس بیخیال اما جدول رو که میذاشتم جلوی خودم به خودم میگفتم حیفه این جدول خط خطی و نصفه بمونه این کنار و بره توی بازیافت کاملش کن این 40 روز رو اگه خوشت نیومد برگرد بهش. اینجوری سعی میکردم مغزمو منحرف کنم و نارم که بیشتر از قبل منو وادار به بیهوده بودن و ناامیدی کنه

...

 آیا اتفاق جالبی توی این چهل روز براتون افتاد که مربوط به ترک باشه؟

من یه تفالی به داش ابرام زدم مبنی بر ترک این عمل و بخشیده شدنم که جواب این اومد برام و اشکمو بدجوری در اورد
توی این استخاره شک نکنی
در همین یک اشاره شک نکنی
تو که هی استخاره میگیری
مطمئن شو، دوباره شک نکنی
این دیگه آب پاکی بود رو دستم و باعث شد دیگه ناامید نشم از ترک

...

 

رابطتون با خدا و ائمه(علیهم السلام) طی این دوره چه تغییراتی کرده؟

من همون اعتقاداتم برام مونده فرقی نکرده فقط یه دوست شهیدی خیلی بیشتر بهم نزدیک شده

...

 خوب با توجه به چیزای خوبی که الان به دست اوردین برنامتون برای آینده چیه ؟

برنامم برای اینده موفقیت های بعدی زندگی هست این اولیش بود و شروع کار ولی یه برنامه کوتاه مدت دیگه ای که دارم اینه که چند نفر دیگه رو هم مثل خودم از این بلا نجات بدم

...

 همونطور که میدونین چله گرفتن کمک بزرگی برای ترک همه عادتهای ناپسند محسوب میشه

آیا قصد دارین باز هم چله بردارید؟

صد در صد چله برمیدارم حالا شاید دیر به دیر بیام تو سایت اما پیش خودم همون جدول چهل روزه رو تاریخ شدم و ادامش کیدم

...

 از اینجا برای ما بگید

چطوری با سایت آشنا دارین و چه نظری برای بهبود مطالب دارین؟

سایتتون رو توی سرچ پیدا کردم و کاملا اتفاقی بود اما تیتر مطلب و شروعش جذبم کرد و مجبورم کرد تا تهش بخونم بعدش بازم نمیخواستم تو سایت بمونم تا اینکه تهش دیدم مثل انجمن خودارضایی شما هم اعلام پاکی دارید پس ادرس سایتتون رو با توجه به حافظه ضعیفم تو به یادسپاری مطالب حفظ کردم و سعی کردم بیام پیشتون هر چند هم دیر به دیر میومدم پیشتون هم انکه اصلا اسمم تو جدول پاکیتون نرفت

...

 بخش مورد علاقه شما در سایت کدوم بخش هست؟

من از سایت کلا 2 تا بخش رو بیشتر باز نکردم یکی اعلام پاکی بود و دیگری درخواست کمک و درخواست کمک رو خیلی بیشتر دوست داشتم هر چند به نظرم اونجا به مدیریت خیلی بهتری نیازمنده و مشکل دیگه سایتتون اینه که از ساعت 4 بعد از ظهر تا صبح فردا ادمین تو سایت پر نمیزنه :)) باید زمانبندی کنید سایتو

...

 فکر میکنین بتونین کسی که مبتلا هست رو با معرفی سایت یا... نجات بدین ؟

 بله فکر کنم میتونم و این کار رو خواهم کرد

...

 سوالی که انتظار داشتین مطرح بشه اما نشد چی هست؟ و البته پاسخ خودتون به اون سوال رو هم بفرمایید.

برخورد ادمین ها و دیگر کاربران؟ کاربران سایت یه بار به مشکل خوردن که خب خیلی وجه خوبی نداشت اما بعدش خودشون مشکلشون رو حل کردن به نظرم بهتره عضویت اجباری بشه و درباره برخورد ادمین ها هم باید بگم که خدا نکنه اول پیامم نوشته باشم جواب به ادمین فلانی دیگه پیامم جواب داده نمیشه تا روز قیامت حتی توسط همون ادمین، من این موردو دیدم و ناراحت شدم و ده روز با سایتتون قهر کردم و سمتش نیومدم

...

 الان که دوره ترک رو گذروندین باز هم همراه دوستانتون اعلام پاکی میکنین؟

 نه تا الان اعلام نکردم میدونم دارید بخششو دیدم فک کنم اما ایشالا از این به بعد وقت کنم و بیام پیشتون

...

اگه نکته ای برای کمک به دوستان به ذهنتون میرسه لطفا بهمون بگین ؟

رفقای من عزیزا ترک این عمل نه به دین نه به جسم نه به روح نه به بقیه چیزاست ترک این عمل فقط و فقط از خود شروع میشه بشینید 2 دقیقه تو خودتون دنبال خودشناسی باشید ببینید جاتون تو این دنیا کجاست لیاقتتون چیه؟ بقیش ناخوداگاه انگیزه ای یشه برای ترک یادتون باشه کشتی ها به خاطر اب اطرافشون غرق نمیشن بلکه به خاطر ابی که داخلشون جمع میشه غرق میشن هیچوقت اجازه ندین اتفاقات پیروامونتون به داخلتون نفوذ کنه و شما رو پایین بکشه.

...

 

 و حرف آخر...

حرف اخرم پر از درد و رنجه پر از سختی هایی که تو زندگی کشیدم جسمی که فرسوده شده اما تازه جوونه و 21 سالشه و روحی که خسته شده و سنش از جسم بیشتره اما نمیخوام ناراحت و غمگینتون کنم فقط اینو یادتون باشه چیزی که داره میاد از چیزی که رفته بهتره این سنگایی که تو مسیر رودخونن شاید راهو سخت کنن اما صدای قشنگ ابو باعث میشن خب دیگه پر حرفی کردم ممنون که بهم توجه کردین و مصاحبمو خوندین ممنونم از ادمین وب و بقیه ادمینا و بیشتر از همه کاربرای سایت خدا تو همه جای زندگیتون باشه ایشالا روزاتون خوش موج شباتون خوش موج تر
قربان شما ارادتمند همتون داداش رهی
...