کلبه آرامش ما

سلام رضا هستم و امروز یه دنیای جدید رو براتون میخوام بسازم البته با دستای خودتون!! بی نظیره هرکسی اینو بخونه و استفاده کنه !یکی از معایب این دوره سخت شدن آرامش داشتن است. یعنی اینکه اگر بخواهیم هم نمی تونیم آرامش خودمون رو حفظ کنیم و همیشه دنبال مکانی میگردیم که بتونیم از این همه اتفاقات و اطلاعات و رویدادها دور بشیم.

خیلی از ما یکی از آرزوهامون اینه که یک جایی داشته باشیم که برای چند دقیقه هم که شده بریم اونجا و کلا از همه چیز دور باشیم. از کار، زندگی، درس، بچه، خانواده، درآمد، بدهی، تلفن، تلویزیون و …

اما مشکل اینجاست که همچین جایی پیدا نمیکنیم!

بله درسته برای خیلی از ما یا شاید برای همه ما پیدا کردن یک همچین جایی غیر ممکن هست. اما من می خوام یک تجربه ای رو که خودم سالها پیش خیلی ازش سود بردم و واقعا به آرامشم حتی در لحظات بحرانی کمک کرد بگم.

تجربه ای که برای رسیدن به اون نیاز به هیچ هزینه ای نیست. ساختن یک جای دنج، خلوت، آرام و بدور از همه (دقیقا منظورم همه هست همه چیزها و افرادی که حتی وجودشون ممکنه آرامش بخش باشه )

می خوام روش ساختن یک کلبه رو بهتون آموزش بدم که توی اون میتونید آرام باشید و فقط خودتون باشید و دیگر هیچ…

برید ادامه مطلب

من قبلا هم گفتم آرامش یک تجربه ذهنی هست. شما حتی در دورترین نقطه دنیا هم بدور از همه اگر باشید ممکنه آرامش نداشته باشید. چون ذهنتون درگیره.

بریم سر اصل مطلب

کجا دوست دارید باشید؟ چه مشخصاتی باید داشته باشه اونجا؟ چه چیزهایی دوست دارید که اونجا باشه؟ و خلاصه هر چیزی که دوست دارید.

حالا من از خودم میگم، من از بچگی دوست داشتم یک کلبه درختی داشته باشم. شاید اونهایی که همسن من باشند با دیدن کارتون خانواده دکتر ارنست چیزی که خیلی به هیجانشون وامی داشت زندگی در یک کلبه بالای درخت بود.

منم دوست داشتم برای همین هم روزی که این تجربه رو تو یک کتاب می خوندم که یک محل ذهنی برای خودت بساز و روزی چند دقیقه توی اون زندگی کن، اولین چیزی که به ذهنم اومد داشتن یک خونه بالای یک درخت، وسط یک جنگل، کنار یک برکه بود. جایی که هیچ خبری از تکنولوژی، سروصدا، دود و حتی خانواده هم نباشه.

یک روز نشستم و به مدت بیشتر از یک ساعت تمام اون چیزهایی که دوست داشتم اونجا باشه رو حتی با رنگ و طعم و بو تصور کردم. صدای آب، صدای باد لابلای برگهای درخت و خلاصه هر چیز آرامش بخش و دوست داشتنی که به ذهنم رسید. چون نگران هیچ چیز نبودم تو ذهنم بود نیاز نداشت کاری براش بکنم فقط باید بهش فکر میکردم.

فقط این نکته مهمه که باید یک جایی رو تو ذهنتون بسازید با تمام جزییات که همیشه همون باشه و حتی توش روز و شب نداشته باشه، فصل و آب و هوا هم نداشته باشه اگر دوست دارید همیشه آفتابی باشه، یا اینکه هوا گرم باشه یا سرد خلاصه همه چیز باید ثابت باشه.

خوب بعدش که اینو تو ذهنم ساختم اونقدر بهش فکر کردم که دیگه شد ملکه ذهنم، بعد گذاشتمش کنار.

حالا هر وقت که احساس میکردم نیاز به مدتی آرامش دارم می رفتم یک جا مینشستم همه چیزو قطع میکردم و فقط برای ۱۰ دقیقه توی اون کلبه دراز میکشیدم یا حتی می خوابیدم.

باور نمیکنید بعد از ۱۰ دقیقه چه انرژی میگرفتم! یعنی واقعا گاهی اوقات اونقدر لذت می بردم از اینکار که دوست داشتم برای همیشه اونجا باشم. ولی نمیشه باید چند تا قانون رو همیشه در این مورد رعایت کنید:

۱- همه چیز رو اونطور که دوست دارید تو ذهنتون بسازید.

۲- باید همه چیز ثابت باشه مثلا لازم نیست تو ذهنتون یک دفعه یک هواپیما از اون بالا رد بشه. چون داریم از همین چیزها فرار میکنیم.

۳- بعد از ساختنش که ممکنه یک ساعت طول بکشه، نباید بیشتر از ۱۰ دقیقه خودتون رو در اونجا تصور کنید. و تا حد امکان نباید اونو هر بار تغییر بدین ثبات تو این کار مهمه.

۴- هیچ کس رو (تاکید میکنم هیچ کس) رو نباید با خودتون اونجا ببرید .

۵- در موردش نباید با کسی صحبت کنید.

۶- وقتی خودتون رو اونجا تصور میکنید نباید به چیزی فکر کنید. فقط باید مدتی اونجا بنشینید و به اطراف نگاه کنید و یا بخوابید و به صداهای لذت بخش اطراف گوش کنید.

۷- لازم نیست هر روز برین اونجا. سعی کنید اونو تا حدی دور از دسترس بکنید تا ذهن شما همیشه در انتظار رفتن به اونجا باشه و لذت داشته باشه براتون. من خودم معمولا هر هفته یا گاهی اوقات چند هفته یکبار سری میزنم.

دوستان من، این تجربه ممکنه که خیلی ساده به نظرتون بیاد ولی باور کنید سخته. ولی اگر بتونید این چند نکته رو رعایت کنید من همینجا به شما قول میدم که با هر بار رفتن به اونجا چنان آرامش و انرژی کسب میکنید که بعد از بیرون اومدن کارایی و عملکرد شما در هر کاری چندین برابر میشه.

 

من سعی کردم این تجربه رو از زبان خودم براتون بازگو کنم ولی این یک تکنیک هست که میشه از زوایای روانشناسی و خیلی مفاهیم دیگه هم بیان کرد و به بررسی جوانب و مزایای اون نشست اما من عقیده دارم بجای تخصصی کردن مطلب بهتره که اونو از زبان و دل خودم بگم.

آها یه چیز دیگه هم تا بادم نرفته بگم اینکه شما میتونید توی مدتی که دارید توی کلبه آرامش ذهنی قشنگتون حال میکنید واسه خودتون موزیک آرامبخش هم گوش بدید همون موزیک لایت خودمون.

اگه ندارین میتونید از لینک های زیر دانلود کنید :

لینک اول

لینک دوم

لینک سوم

 فکر میکنم: “سخنی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند”

 

امیدوارم که همیشه آرام و پر انرژی باشید