بابونه استرس را تسکین داده و به شما آرامش می بخشد.

برای از بین بردن گودی های سیاه زیر چشم قبل از خواب چای بابونه بنوشید. 


  

 

 روغن زیره سبز نه تنها تیرگی زیر چشم را برطرف می سازد، بلکه باعث روشن شدن و شفافیت پوست و آب‌رسانی به پوست نیز می شود.

 روش استفاده:

روغن زیره را روزی 2 تا 3 بار اطراف چشم مالیده(به طوری که درون چشم نفوذ نکند) و آن را ماساژ دهید. ماساژ چشم باید با انگشت اشاره از بیرون به داخل باشد زیرا در غیر این صورت باعث چروک تدریجی پوست می شود.  


 

 روغن بادام ترکیب طبیعی فوق‌العاده‌ای است که برای شفاف سازی پوست دور چشم بسیار سودمند است. علاوه بر روغن بادام، می‌توانید از روغن ویتامین E نیز برای حذف گودی‌ها و سیاهی‌های دور چشم استفاده کنید.

 روش استفاده:

قبل از خواب، مقداری روغن بادام بر روی گودی دور چشم بزنید و به آرامی ماساژ دهید و صبح روز بعد روغن را با آب سرد بشویید. این کار را هر شب انجام دهید تا زمانی که سیاهی دور چشم محو شود.


 

 

 روغن نارگیل مرطوب کننده ی پوست و جاذب چربی های پوستی است.

 روش استفاده:

برای روشن‌تر شدن ناحیه دور چشم، مقداری روغن نارگیل را روی ناحیه قرار دهید، به آرامی ۲ الی ۳ دقیقه قبل از خواب ماساژ داده و به هنگام صبح آن را بشورید. روزانه این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.


 

 تاثیر بینظیر موز بر تقویت بینایی چشم

موز حاوی مقدار اندک اما مورد نیاز ویتامین «آ» برای بدن است که این میزان برای حفاظت از چشم ها، حفظ بینایی و همینطور بهبود بینایی در شب حیاتی است.


  

 

 آیا میدانستید چشم لوبیا چشم بلبلی ( قسمت سیاه آن) واقعا برای چشم مفید است ؟ این قسمت سرشار از ویتامین A می باشد که موجب سلامت چشم ها می شود.


 

 صبح ها صورت را با آب خنک بشویید

رگ‌های زیر چشم به یکباره بر اثر سردی آب منقبض و پس از چند دقیقه بصورت واکنشی متورم میشوند در نتیجه خون رسانی افزایش یافته و این درمان اصلی کبودی زیر چشم است!


 

 چای کیسه‌ای به علت کافئین موجود در آن و آنتی‌اکسیدان، تیرگی و پف دور چشم را از بین می برد و در درمان گودی زیر چشم موثر است.

 روش استفاده؛

برای درمان گودی زیر چشم می‌توانید ۲ عدد چای کیسه‌ای سیاه یا سبز که از قبل استفاده کرده‌اید را به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

کیسه چای را بر روی ناحیه موردنظر قرار داده و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب بشورید.

روزانه ۱ الی ۲ بار این کار را تکرار کنید تا اثر آن را ببینید.


 

 سیب زمینی یک سفیدکننده طبیعی است که تیرگی و گودی زیر چشم را از بین برده و از پف چشم جلوگیری می‌کند.

 روش استفاده:

۱ یا ۲ عدد سیب زمینی که از قبل درون یخچال قرار داده‌اید را برداشته و آن را رنده کنید. با استفاده از پنبه سیب زمینی رنده شده را بر روی ناحیه مورد نظر بمالید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را بشورید.

این کار را منظم و مستمر انجام داده تا نتیجه را ببینید.


 

 زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد و سالهای طولانی است که برای درمان بیماری‌های پوستی و زخم‌ها از آن استفاده میشود.

کورکومین موجود در زردچوبه یک نوع آنتی‌اکسیدان است که منجر به کاهش سیاهی دور چشم میشود و پوست را نرم و صاف میکند.


 

 در میان غذاهایی که برای تقویت دید چشم مفید است، تخم مرغ از رایج‌ترین آنهاست. تخم مرغ مخصوصا زرده آن سرشار از مواد مغذی است که برای تقویت بینایی مفید است و به رفع خستگی بدن نیز کمک میکند.


  

 سایر راهکارها:

میوه‌ها را پوره کرده و روی پوست صورت و اطراف چشمتان قرار دهید به خصوص میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی مانند ویتامین C

پوست خیار را زیر چشمتان بگذارید و اجازه دهید حدود 20دقیقه بماند

مصرف اسفناج در رفع تیرگی دور چشم موثر است.  

نوشیدن آب فراوان

گذاشتن حلقه های خیار

سردکردن محیط زیرچشم باقاشق