ویتامین E می‌تواند به محافظت از مو و پوست شما کمک کند که در بادام، ماهی، آفتابگردان و میگو وجود دارد. توصیه می شود روزانه ۱۵ میلی گرم ویتامین E مصرف شود.


 

 پیاز خاصیت درمانی دارد که با ریزش مو مقابله می کند و به طور موثری باعث رشد مو می شود. پیاز سرشار از سولفور است که باعث افزایش گردش خون میشود.


 

 روغن زیتون به دلیل وجود مواد مغذی باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود، علاوه بر این ریزش مو را کاهش می‌دهد.

 روش استفاده:

مقداری روغن زیتون را گرم کنید و بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.


 

 مرغ و بوقلمون پروتئین بسیار زیادی دارند. کمبود پروتئین موجب شکنندگی و از دست رفتن رنگ موها می‌شود. مرغ حاوی آهن میباشد و بدن ما قادر است خیلی سریع خواص خوب و مزایای آن را جذب کند.


 

 سبزیجات سبز تیره اسفناج، بروکلی و انواع کلم سرشار از ویتامین A و C هستند که برای تولید سبسیوم ضروری است. سبسیوم یک نوع ماده چرب است که از طریق غده‌های مو ترشح میشود و در واقع نوعی نرم کننده طبیعی موی سر میباشد.


 

 با روغن نارگیل رشد موهایتان را تقویت کنید. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که در داخل ساقه مو نفوذ و کمبود پروتئین مو را جبران میکند.

اگر موی شما چرب است، روزی یکبار موهایتان را ماساژ دهید. برای رفع ریزش مو با روغن نارگیل، پوست سر و موهایتان را ماساژ دهید و اگر موهای شما خشک باشد، میتوانید از آن برای درمان خشکی نیز استفاده کنید. روغن نارگیل تقویت کننده رشد مو است و در درمان ریزش مو از آن استفاده میشود.


 

 بیوتین یک ویتامین محلول در آب از خانواده‌ی ویتامین‌های گروه B است که موجب تقویت مو و پوست سر میشود. منابع غذایی حاوی بیوتین عبارتند از مغزها، برنج قهوه‌ای و جوی دوسر.


 

 انجیر بخورید

وجود گوگرد در انجیر باعث ازدیاد مو شده و از ریزش آن جلوگیری کرده و شوره سر را درمان میکند.


 

 سایر راهکارها

 درمان ریزش موی بانوان!

روزانه 10 عدد بادام درختی + شبی 1 لیوان عرق رازیانه همراه کمی عسل میل کنید  +  این نسخه صورت را نیز چاق می کند.

درمان خوراکی:

انجیر، خرما، کلم، هویچ، زرده ی تخم مرغ، کلم پلو، نان جو، پیاز، روغن فندق، ماست شیرین، ذرت، کدو، گوجه فرنگی، کاهو، برگ چغندر، لبنیات، لوبیا، آلو، سبوس گندم، شاهی، ترب.

 

درمان گیاهی:

۱. پودر سیاه دانه را با حنا مخلوط نموده، روی قسمتی که مو ریخته است بگذارید.

2. هر روز موها را با ماست یا آب ماست بشویید. 

3. به مدت 2 هفته تا 1 ماه سرتان را با آب نمک شستشو دهید. 

4. ریواس برای تقویت پیاز مو بسیار مفید است. 

5. سر را با جوشانده ی غلیظ آویشن شیرازی بشویید.