کتاب اعتقادی

سلام دوستان

گرچه موضوع سایت ما مسائل اعتقادی نیست، اما امروزه این مسائل خیلی برای جوانان و نوجوانان مطرحه. و متاسفانه فرد جوانی که هنوز در مسائل اعتقادی آنچنان بنیه ی قوی ای نداره، در فضای مجازی با انواع و اقسام شبهات روبرو میشه؛ که این ها میتونه تاثیرات عمیقی روی فرد داشته باشه. که البته در سایت خودمون هم دوستان بارها از اینگونه سوالات مطرح کردن.

نباید فراموش کنیم که مسائل اعتقادی از اهمیت ویژه ای برخورداره، و حکم ریشه رو داره. و اخلاق و رفتار و عملکرد افراد، بر طبق اعتقاداتشون شکل میگیره.

به همین جهت قصد دارم در این پست، یکی از بهترین و کاربردی ترین کتاب ها در این زمینه رو بهتون معرفی کنم.

 

ابتدا لازمه یکی دو نکته رو مطرح کنم

اول اینکه اگر به دنبال حل شبهات اعتقادی هستید، کتاب های مختلف و زیادی در موضوعات مختلف اعتقادی نوشته شده، که اگر دنبال کنید، حتما می تونید به پاسخ سوالاتتون برسید.

کتب زیادی با عنوان «آموزش عقاید» یا «اصول عقاید» توسط علما و نویسندگان مختلف نوشته شده؛ که در اینگونه کتب یک دوره مسائل اصلی اعتقادی مطرح شده (از دلایل اثبات خداوند گرفته تا مسائل نبوت و امامت و معاد). به عنوان نمونه، کتاب «پنجاه درس اصول عقاید» نوشته ی آیةالله مکارم شیرازی، از همین دسته کتاب هاست.

همچنین اکیدا پیشنهاد میشه که افراد علاقه مند به این مباحث، کتب شهید مطهری رو مطالعه کنند. چون کتب ایشان یک دوره اسلام شناسی کامل رو آموزش میده.

دوم اینکه باید توجه داشت که مسائل عقایدی هم یک شاخه ی علمی محسوب میشه، و طبیعتا برای خودش سطح بندی داره. و همونطور که در هر علمی انسان باید پله پله جلو بره، در اینجا هم لازمه که این ترتیب رعایت بشه؛ و انسان اول سراغ کتب سطح پایین تر بره، و بعد از یادگیری اونها، سراغ سطوح بالاتر بره. مثلا همون کتب عقایدی، یا کتب شهید مطهری که گفته شد؛ در سطوح مختلفی نوشته شده، و همه ی اونها مثل هم نیستند.

 

اما بریم سراغ کتابی که میخوام معرفی کنم

اخیرا مجموعه کتبی در هفت جلد منتشر شده، که مسائل اعتقادی رو به شیوه ای کاملا نوین، برای نوجوانان و جوانان آموزش داده. از جمله خصوصیات این کتب، اینه که با رویکردی کاملا جدید نوشته شده، بطوری که توان پاسخگویی به شبهات جدید رو هم داشته باشه. و مطالبی رو داراست که بسیار کاربردیه، و در کتب عقایدی دیگه، به این صورت نمیشه گیر آورد. و بسیار قابل استفاده است.

البته سطح کتاب پایین نیست، و بیشتر برای دوستانی مناسبه که علاقه مند به این مباحث باشن و با دقت مطالعه کنند. اما در عین حال، مطالب عمیق، با قلمی روان و ساده نوشته شده.

این مجموعه کتابها، با عنوان معارف کاربردی «برترین آرزو» توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر شده؛ که در حال حاضر هزینه ی خرید این کتب هفت جلدی، با پنجاه درصد تخفیف به قیمت پنجاه هزار تومان است(با پست رایگان)؛ که می‌تونید این دوره رو از لینک زیر تهیه کنید.

 

لینک سفارش کتب