...

سلام دوستان گلم
خوبین؟ حال و احوال آخر سالیتون چطوریاست؟ ☺️


ان شاء الله سالی پر از خیر و برکت پیش روتون باشه... (چه کلیشه ای!!)😄

امروز قراره درمورد یه موضوع فوق مهم صحبت کنیم دوستان... موضوعی که با وجود اهمیت زیادش نمیدونم چرا اکثر ماها ازش غافلیم..؟!
با یه داستان کوتاه شروع میکنم...
همراهمون باش در ادامه مطلب..

...

...

...

لطفا با دقت بخون...👇👇👇

...

مردی همسر و سه فرزندش را ترک کرد و در پی روزی خود و خانواده اش راهی سرزمینی دور شد… فرزندانش او را از صمیم قلب دوست داشتند و به او احترام می گذاشتند. مدتی بعد، پدر نامه ی اولش را به آن ها فرستاد.

بچه ها آن را باز نکردند تا آنچه در آن بود بخوانند، بلکه یکی یکی آن را در دست گرفته و بوسیدند و گفتند: این نامه از طرف عزیزترین کس ماست. سپس بدون این که پاکت را باز کنند، آن را در کیسه ی مخملی قرار دادند… هر چند وقت یکبار نامه را از کیسه درآورده و غبار رویش را پاک کرده و دوباره در کیسه می گذاشتند… و با هر نامه ای که پدرشان می فرستاد همین کار را می کردند.

سال ها گذشت. پدر بازگشت، ولی به جز یکی از پسرانش کسی باقی نمانده بود، از او پرسید: مادرت کجاست؟ پسر گفت: سخت بیمار شد و چون پولی برای درمانش نداشتیم، حالش وخیم تر شد و مرد. پدر گفت: چرا؟ مگر نامه ی اولم را باز نکردید؟ برایتان در پاکت نامه پول زیادی فرستاده بودم!

پسر گفت: نه! پدر پرسید: برادرت کجاست؟ پسر گفت: بعد از فوت مادر کسی نبود که با تجربه هایش او را نصیحت کند و راه درست را به او نشان دهد، او هم با دوستان ناباب آشنا شد و با آنان رفت!

پدر تعجب کرد و گفت: چرا؟ مگر نامه ای را که در آن از او خواستم از دوستان ناباب دوری گزیند و نشانه های راه خطا را برایش شرح دادم نخواندید؟ پسر گفت: نه…! مرد گفت: خواهرت کجاست؟ پسر گفت: با همان پسری که مدت ها خواستگارش بود ازدواج کرد الآن هم در زندگی با او اسیر ظلم و رنج است!

پدر با تأثر گفت: او هم نامه ی من را نخواند که در آن نوشته بودم این پسر آبرودار و خوش نامی نیست و دلایل منطقی ام را برایش توضیح داده بودم و اینکه من با این ازدواج مخالفم؟ پسر گفت: نه…!

...

...

جالب بود، نه؟ (نه!! خخخ... خب بسه دیگه موضوع جدیه!)

...

این حکایت خیلی از ماهاست بچه ها... به ما هم خیلی نامه ها رسیده که ما شاید تنها کاری که کردیم، فقط و فقط احترام بوده و بس... بدون اینکه حتی اون نامه ها رو باز کرده باشیم ببینیم اصلا چی هست!!
ماه رمضون به ماه رمضون غبار روش رو میگیریم، باز میکنیم و میخونیم... بعد دوباره میبندیمش و میبوسیمش و میره تا سال بعد...
کتابی که قرار بوده برنامه زندگی ما باشه... کتابی که اسمش هست "خواندنی"...

...

...
سال ها پیش پدر ما نامه ای برامون نوشته... برای فرزندانی که از خودشون بیشتر دوستشون داره...
نامه رو که باز میکنی و شروع میکنی به خوندن، کم کم متوجه میشی اون نامه برای خودِ خودت نوشته شده...
همه دردامون و دوای همه دردامون رو پدرمون بهتر از خودمون میشناخته... این رو اگه واقعا درک کنیم دیگه هیچوقت توی عمرمون کاسه چه کنم نمیگیریم دستمون... مسیر من و تو از سالها پیش مشخص و روشن بوده...

...

...
احتمالا درمورد "نامه امام علی(ع) به فرزندش امام حسن(ع)" شنیدی... شاید هم قسمت هاییش یا اصلا همش رو خونده باشی...
اما اگه نخوندی... بهت پیشنهاد و حتی اصرار میکنم حتما بخونیش...

خیلی از ماها خیلی چیزها رو خوندیم که به قول معروف نه به درد دنیامون میخوره نه آخرت..! جالب اینجاست که خیلی راحت زیر بار خوندنشون میرفتیم بدون اینکه حتی فایده اون چیزی رو که داریم میخونیم، بدونیم... بگذریم


این مطلب ولی فرق داره... این نامه با همه نامه هایی که به دستت رسیده فرق میکنه چون اصلا فرستندش فرق میکنه..!
فرستندش کسی هست که عاشقانه دوستت داشته و داره... که به خاطر تو و عاقبت بخیریت سنگین ترین داغ ها رو تحمل کرد و حاضر بود حتی جونش رو فدا کنه... و همین کار رو هم کرد...

باقی مطلب دیگه با خودمونه... خوندن و نخوندن این نامه بستگی به خودمون داره...

امیدوارم عاقبتمون بخیر باشه...

...


فایل PDF این نامه رو پایین تر گذاشتم... امیدوارم بخونیش و استفاده کنی...

تا یادم نرفته اینم بگم که اینطور نوشته ها معمولا به تفکر عمیق تری احتیاج دارن... درسته با همون سطحی خوندن هم کلی فایده بهمون میرسه اما خب برای بهره مندی بیشتر، بهتره موضوع عمقی تر بررسی بشه... برای همین بعد از نامه، لینک کتابی رو گذاشتم که به همین نامه پرداخته و خیلی خوب قسمت های مختلفش رو باز کرده، اگه بعد از نامه حس کردی بعضی قسمتاش یا همش به توضیح بیشتری نیاز داره، این کتاب دوجلدی رو از دست نده... ارزش خوندن رو داره واقعا..

...

...
لینک ها (اصلاح شدند):لاح شدند):

...
دریافت نامه

...
دریافت کتاب/ جلد اول

...

دریافت کتاب/ جلد دوم

...

...

حواست به خودت و خوبیات باشه🌻
التماس دعا
یا علی مدد/مصباح