بنام خدایی که زیباست و زیبایی ها را دوست دارد

 

سلام بر تمام توبه 94هایی عزیز

مصاحبه داریم، چه مصاحبه ای!

کافیه بخونید تا شما هم در لذت این روزهای پاکی دوستمون شریک بشید.

دوستی که بعد از حدود یازده سال، موفق به ترک شدند و از رسیدن به شیرینی های این پاکی ارزشمند برامون گفتن. به همراه راه رسیدن به این پاکی.

معبری به آسمان

پس بی معطلی برید به ادامه مطلب

1) لطفا خودتون رو برای دوستان معرفی کنین(همین که نام کاربریتون رو بگین هم کافیه، میتونین در صورت تمایل سنتون رو هم بفرمایید)

با سلام من نیما آزاد یا همون جهان نت (وب مستر) دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و 25 سالمه.

 

2) از حس و حال این روزهاتون برامون بگین. پشت سر گذاشتن چهل روز پاکی چه حسی داره؟

 

حسی که توی عمرم هیچ وقت تجربه نکرده بودم. حس می کنم خدا همین نزدیکی هاست. دیگه با خدا غریبه نیستم . و هرچی از خدا خواستم جوابمو میداد انقدر اشک ریختم شرمندش شدم طوری که هی به خودم می گفتم چرا اینهمه مدت من از این موضوع خبر نداشتم!! 

 

3) آیا قبل از آشنایی با سایت هم اقدام به ترک کرده بودین؟ تا چه حد نتیجه بخش بوده؟ 

قبلا چندین بار تلاش کرده بودم اما نتیجه بخش نبود! حداکثر تا 1 هفته دوام می آوردم ولی این سایت خیلی فوق العادس برای همین یه سایت ایجاد کردم مخصوص این برنامه ، و کل سایت رو به این وبلاگ ارجاع دادم تا افراد زیادی بتوانند از این فرصت استفاده کنند.


4) خودارضایی چه عوارضی براتون در پی داشت و با ترک اون در همین مدت تا چه اندازه بهبود پیدا کردین ؟

مشکلاتی که خ.ا برای من ایجاد کرده بود همیشه سردرد داشتم و حوصله خیلی چیزها را نداشتم و مغزم سلول هاش تحلیل رفته بود و کلی مشکلات گوارشی داشتم و لرزش دست. که با ترک این عادت ناپسند این مشکلات به طرز باورنکردنی حل شدند و دیگه اون مشکلاتو نداشتم.

 

5) به نظرتون چه افراد یا عواملی باعث شد که شما به این راه کشیده بشین و اگه به عقب برگردین چه چیزی رو تغییر میدین؟

 

اولین باری که من به خ.ا مبتلا شدم 13 یا 14 سالم بود که پسر عموم با تشویق تماشای فیلمهای مستهجن و انجام خ.ا با این موضوع که این کار باعث میشه توی امتحانات فرآیند یادگیری بهتر میشه با اینکه شاگرد ممتاز  بودم!! اما بعدها دیدم که چه گرفتاری بزرگی نصیبم شده که نمازهایم همیشه قضا می شوند ، از ممتازی به متوسط یا حتی ضعیف نزول کردم! و حتی اون چهره همیشگی و شادابی را ندارم. اگر به عقب برگردم به جای نشستن توی خونه به ورزش و فعالیتهای فرهنگی می رفتم و بجای اینکه در مورد حرفی مطمئن باشم در موردش تحقیق می کنم.


6) به نظرتون مهم ترین کارایی که کردین یا نکردین تا به سمت این عمل نرید چی ها بودن ؟(رمز موفقیتتون چی بوده؟؟؟)

اول از همه نمازم را که مدتهاست ترک کرده بودم دوباره شروع کردم (نماز اول وقت) ... تمام فایلهای خراب و مضر که توی لپتابم بود بطور کامل پاک کردم حتی از گوشی! تا اونجایی که می شد سایتهای مخرب را برای خودم فیلتر کردم. موقع کار با لپتاپ می رفتم توی جمع خانواده ازش استفاده می کردم تا حافظه ام حاشیه نره! هروقت شهوتم بالا میرفت  به مچم چند بار ضربه می زدم و سوره لقمان میخوندم و از خدا میخواستم به دادم برسه. از دست زدن به آلت هم خودداری میکردم. و اوقات فراغتم را با خوندن کتاب پر میکردم.
با این همه، نماز اول وقت از همه مهمتر بود ...

نماز

 

7) آیا کتاب، متن یا موسیقی خاصی توی این مدت بهتون کمک میکرد؟ اگه آره لطفا معرفی کنین 


کتابی که توی این مدت خوندم و خیلی هم جالب است اسمش "لطفا گوسفند نباشید" هست ، وقتی متن " هدف خدا از خلقت انسان این نیست که فقط مدفوع تولید کنیم بلکه عمر مفید انسان به تغییراتی هست که در طول عمرش ایجاد کرده است" خوندم، خیلی خجالت کشیدم و با خودم گفتم واقعا چقدر بی انصافم. به دوستان عزیز خواندن این کتاب را به شدت توصیه می کنم حتی اگر این کتاب را خواندید بازم بخونید.


8) به نظر شما چرا بعضیا نمیتونن ترک کنن ؟


اول از همه چیز "خواستن ، توانستن است" و این را هم اضافه کنم وقتی انسانی با یه انگیزه ای دست به خ.ا میکنه، باید عاملی پیدا کنه تا انگیزه ای بشه برای ترکش. برای همین بجای گشت و گذار در محیط های آلوده، محیط هایی که رنگ و بوی خدا می دهند را باید انتخاب کرد. برای مثال بجای خوندن داستانهای س ک س ، داستانهای توبه کنندگان بهترین گزینس.


9) حتما دیدید که برخی در اثر شکستهای زیاد، دچار ناامیدی میشن و حس میکنن نمیتونن ترک کنن. آیا این حالت برای شما هم پیش اومده بود؟ چطور تونستید بر اون غلبه کنید؟

 

بله. علت اینکه این مسئله وجود داره اینه که وقتی پدر و مادری می بینن ماها غذای فاسدی میخوریم آن را از دستمان میگیرن و نمیزارن اونو بخوریم تا مریض شیم و خطر رفع میشه.اما در مسئله خ.ا وقتی کسی نیست این هشدار را به شما بده، شما ناچار میشید این کار را بارها و بارها انجام دهید و تشنه این کار میشید!
حقیقت اینه که من وقتی دوره کارشناسی ارشدمو شروع کردم به این نکته پی بردم که تمامی کسانی که سواد خیلی بالایی دارند و به درجه بالایی از خودشناسی رسیدند همه اش از خداپرستی حاصل میشه (خصوصا یکی از استادام که فوق العاده خداشناس و ضدشیطانی هستن همیشه توی کلاس می گفت قبل از اینکه شروع کنیم همگی نفستان را توی سینه حبس کنید و بسم ا... بگید بعد درسشو شروع می کرد و واقعا هم تاثیر گذار بود) این باعث شد که منم به سراغ خداشناسی برم اما یه جای کار ایراد داشت اونم همین موضوع خ.ا بود که توی گوگل سایت شما رو دیدم و توی عمرم اولین بارم بود که اینهمه مدت تونستم غلبه کنم.

 

10) به نظرتون والدین و بزرگترها چه نقشی در عدم ابتلای فرزندانشون به این بلای خانمان­سوز میتونن داشته باشن؟

 

تنها کسانی که مرهم درد ماها هستند همین پدر و مادرها هستن. علتش اینه که تنها کسانی که هرچقدر از ما خطا ببینن بازهم همون پدر و مادر سابق هستن. به نظرم پدر و مادرها وقتی فرزندی به سن بلوغ میرسه رفتارشان را زیر نظر بگیرند و اگر موارد عجیب و غریبی را مشاهده کنند به کمکشان بیایند. و مسئله دیگه هم زیر نظر داشتن انتخاب دوست مناسب هست .

 

 

11) انگیزه شما برای ترک چی بود ؟ (مهمترین علتی که به خاطرش ترک کردین چی بوده؟)

 

مهمترین انگیزم بخاطر دوران بعد از ازدواج هست تا همسرم رضایت کافی از من داشته باشد و این مسئله بهانه ای برای بهم ریختن روابط زناشویی نشه. و همینطور عاقبت بخیر شدن از جانب خدا در دوران بعد از ازدواج.


12) آیا اتفاق جالبی توی این چهل روز براتون افتاد که مربوط به ترک باشه؟ (اگه آره میتونین درصورت تمایل تعریف کنین)

 

مهمترین اتفاقی که توی این چندروز افتاد این بود که توی مغازه بودم که خانمی اومد مغازه و با صحبتهای فراوان قصد تحریک داشت که به خدا گفتم من هم یکی از بنده هات، اگر فرقی نمیذاری به دادم برس و با ذکر "الا بذکر الله تطمئن القلوب" یه چیزی خرید و فوری غیب شد. انقدر شوکه شدم گفتم خدایا خیلی بزرگی. (یهو یاد این جمله افتادم که خدا میگه : بندگی کن تا هرکاری بگی برات بکنم.)

دعا

 

13) رابطتون با خدا و ائمه(علیهم السلام) طی این دوره چه تغییراتی کرده؟

 

اراده ویژه ای به خدا و حضرت علی پیدا کردم . و رفتارهای حضرت علی را در زندگیم تاثیر میدم . با خدا انقدر دوستم که توی درونم گاهگاهی باهاش حرف میزنم انگار خدا همین نزدیک هاست انگار همین بغلت نشسته و داره باهات حرف میزنه. حتی زمانهای نزدیک شدن به روز چهلم خوابی دیدم که تقریبا میشه گفت ائمه اطهار اونجا بودن و همینطور 2 تا چشم زیبا از پشت سنگها داشتن نگام میکردن که نفهمیدم کی بود!!


14) خوب با توجه به چیزای خوبی که الان به دست اوردین برنامتون برای آینده چیه ؟

 

حالا که به خودم آمده ام و خودمو بعد از چندین سال پیدا کردم میخوام توی زمینه مورد علاقم مشغول به کار بشم و بعدش با فراهم کردن زمینه ها و با کمک خدا ازدواج کنم و تشکیل خانواده دهم.

 

15) همونطور که میدونین چله گرفتن کمک بزرگی برای ترک همه عادتهای ناپسند محسوب میشه

آیا قصد دارین باز هم چله بردارید؟

اگر چله با برنامه بشه چرا که نه!

 

16) از اینجا برای ما بگید

چطوری با سایت آشنا دارین و چه نظری برای بهبود مطالب دارین؟


من با توجه به اینکه به سایتها خیلی خوب آشنایی دارم این سایت واقعا با نیت خیر ایجاد شده ... برخلاف دیگر سایتها که برای افزایش بازدید کننده تلاش میکنن نه برای کمک!
سایت زیباست ولی به سایت باید نظم بخشید (توصیه ام این هست که توی وردپرس با دامنه اختصاصی ساخته بشه) چون جداول و ... از نظم خارج شده اند. البته در زمینه حمایت بابت هاست و دامنه هم در خدمتتان هستم.

17) بخش مورد علاقه شما در سایت کدوم بخش هست؟

قسمت اعلام پاکی و تجربه های موفق که واقعا انگیزه بیشتری بهم میدن.

 

18) فکر میکنین بتونین کسی که مبتلا هست رو با معرفی سایت یا ..نجات بدین ؟

 

اگر منی که واقعا تونسته باشم به هدفی برسم قطعا دیگری را هم میتونم به همین راه بکشانم.

 

 

19) سوالی که انتظار داشتین مطرح بشه اما نشد چی هست؟ و پاسخ شما به اون سوال؟


به نظرم سوالات کامل بود

20) الان که دوره ترک رو گذروندین باز هم همراه دوستانتون اعلام پاکی میکنین؟

با افتخار اعلام میکنم پاک پاکم.

21) اگه نکته ای برای کمک به دوستان به ذهنتون میرسه لطفا بهمون بگین ؟

 

دوستان هیچوقت خدا را فراموش نکنید یا بهتر بگم اگر دوستی ندارین و تنها هستین بدونین خدا هست و خدا تنهاترین آدمها را اتفاقا خیلی دوست داره چون رفیق خودشو میدونه پس بجای اینکه به دوست ناباب پناه ببرید به خدا پناه ببرید . برای چشمانتان فیلتر درست کنید و به هرچیزی نگاه نکنید و اگر کسی حرفی برای شما میزنه که در انجام دادنش شکاک هستید در موردش تحقیق کنید. یا علی

درخت در نور 

 

22) و کلام آخر...

 

و کلام آخر اینکه

 

من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه
                          ذره ای بودم و مهرتو مرا بالا برد

از همه عوامل این سایت بطور ویژه قدردانی می کنم و ایشاالله روزی بیاید که همه را شاد و باانرژی کامل ببینیم و آقا امام زمان هم هرچه زودتر ظهور کند. آمین