سلام دوستان عزیز
حالتون چطوره؟ روبه‌راهین؟ 


راستش بچه‌ها من نمازرو ازهمون اول میخوندم امانمیفهمیدم یعنی چی؟
الله اکبریعنی چی؟
لا اله الاالله یعنی چی دقیقا نیست خدایی جزخدا خب یعنی چی؟

تااینکه کم کم رفتم دنبال مفهوم ومعنی

بعضی سایت ها واقعا قلبمه سلمبه گفتن اصلا پیگیری نکردم

ازبقیه سایت هاهم نکات راحتش وقابل فهمش رو دراوردم که به شمابگم:) ❤️

بیاین ادامه مطلب که حرف‌ها داریم😌

 
مطمئن باش چیزایی که خودم نفهمیدمشون رو اصلا نمیخوام بگم

فقط بچه ها؟

من ذکرهای تکراری رو نمیگم.
مثلا چندین باردر نماز الله اکبرهست من امامن فقط یه بارمفهومش رو میگم😍

واینکه اهسته اهسته پیش میریم عجله ای نداریم😊

الان که دارم باهات حرف میزنم کیفیت نمازام خوب شده ان شاءالله مورد قبول خداهم باشه🙏
تمرکزم خیلی بیشترشده.
حضورذهن دارم...
بعدازنمازحالم خیلی متفاوت ترازقبل نمازه...
میفهمم دارم چی میگم...

من کسی بودم که نمازمیخوندم خیلی کم پیش میومد که نخونم،اما تندتند بدون دقت به اینکه دارم چی میگم تندتند الله اکبر یهو میرفتم توفکرخیال تا السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته😁

خب بریم سراغ اذان نماز

❤️الــــلــه اکــــبر❤️

بچه ها الله اکبریعنی خدابزرگتراست از...
اونایی که عربی خوندن میدونن اکبر بروزن أفعل هست،اسم تفضیل به معنا فلان چیزبرتراست از...

حالاسوال ازکی؟
ماجواب اینو هرچی بدیم بزرگی خدارو محدود کردیم.
پس طبق منابع معتبر،خدا بزرگتراست از"هرچیزی که مافکرش روکنیم😍😍

من عااااشق کلمه الله اکبرم ادم عشق میکنه میگش باایمان

چون فقط دوکلمه نیست تمااااااام معنای دنیا توهمین دوکلمه ست👌👌



خدابزرگترازهـــــر چیزی که فکرش رو کنیم یعنی چی؟

یعنی خدابزرگترازهمهههه مشکلاتته😍

خدابزرگترازهمه ترساته😍

خدابزرگترازهمه نگرانی هاته😍

خدابزرگترازبیماری هاته😍

خدابزرگتراز خانواده بدته😍

خدابزرگترازدل مشغولی هاته😍

خدابزرگترازهمه غصه هاته😍

خدابزرگترازهمههه قدرت هاست😍

خدابزرگترازمشکل شهوتته😍

خدابزرگترازهمه نگرانی هاقبل نمازته😍

خدا بزرگترازبی پولیته😍

خدابزرگترازپارتی بازیایی که توفکرشی😍

خدابزرگتراز هرچیزیه که توفکرمیکنی واسه خودش کسیه😍

خدابزرگترازهمسربدته😍

خدابزرگتراز پدر بداخلاقته😍

یعنی خدا بزرگترازهرچیزیه که توفکرش رو بکنی ودل وذهنت رو بلرزونه👌

یعنی ای انسان بریز دور تمام چیزایی که میترسونت وبهت استرس میده...
تودرمقابل کسی ایستادی که بزرگترازهمهههه چیزه میفهمی درمقابل چه کسی ایستادی☺️

خدایی چندتاکلمه میتونیم به این زیبایی پیداکنیم.

الله اکبریعنی بخودت میگی بیخیااااال همه مشکلات بی پولی بیماری بدبختی شغل بد و... بیا حال کن که داری بایه موجودی حسااااابی حرف میزنی😍😍😍

اصلااا ماکافیه فقط همین الله اکبررو باورکنیم وبفهمیم اصلااااا انگاریه اب سرد ریختن رو ذهن وقلبمون

اما ماچقدر ساده ازش میگذریم؟؟؟

فقط میگیم اوکی الله اکبر برو ذکربعدی😐

ازالان دیگه برو توقعر وعمق این دوتاکلمه موقع نماز

بریم ذکربعدی

❤️أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ❤️

یعنی شهادت میدم خدایی جز الله نیست.
یعنی چی؟؟

یعنی اینکه گواهی میدم شهادت میدم که تودل من فقط قدرت خداحاکمه😍

شهادت میدم که تودل وذهن من هیچ کس جز خدا قدرتی نداره به اندازه یه پا مورچه😍

شهادت میدم تمام قدرت هاازنظرمن وباورای من ماله خداس😍

شهادت میدم به کسی امیدنداشته باشم الا خدا😍

شهادت میدم دنبال پارتی بازی نباشم فقط به توتوکل کنم اخه قدرتت بی نظیره😍

شهادت میدم وقتی مریض شدم ناامید نشم اخه تو تکی😍

شهادت میدم وقتی یکی باهام بد رفتارکرد من تحمل کنم صبرکنم ومحلش نذارم چون ذره ای قدرت نداره😍

شهادت میدم که ترسامو به توبسپارم چون تومثل پرقو منوبغل کردی😍

شهادت میدم نگران اینده نباشم چون تو قدرتت ازنگرانی هام بیشتره😍

شهادت میدم که توذهنم به هیچ کس جز توقدرت ندم😍

شهادت میدم امیدم به توبیشترازامیدم به پدرومادرم همسرم باشه😍

شهادت میدم درتنگنا هم تودستم رو ول نمیکنی چون توقدرت بالایی داری😍

شهادت میدم که مشکلات منو احاطه نکردن،قدرت تومنو احاطه کرده😍

ببین چه مفهوم زیبایی داره

شهادت میدم بایه دلخوشی تورو فراموش نکنم،چون توقدرتت بینهایت وتابگی باش یه ثانیه هم طول نمیکشه که تمام دلخوشی هام میره😍

شهادت میدم من من نکنم اول بگم خدا😍

شهادت میدم غرور ورم نداره چون من به اندازه سرمورچه هم ازخودم قدرتی ندارم هرچه دارم ازتوست😍

گواهی میدم پذیرای امتحانان الهی باشم،چون تو درنهایت قدرتی ونیازی نداری به من ظلم کنی پس خیرمن توهمین امتحاناته😍

گواهی میدم بابقیه مهربون باشم حتی تواوج قدرت،چون توکه نهایت قدرت هستی به همه کمک میکنی ومهربونی😍

شهادت میدم وقتی به جایی رسیدم یادم باشه کی بودم و #تو منو به کجا رسوندی😍

شهادت میدم بدون اذن تو برگی ازدرخت نمیوفته😍

شهادت میدم هیچ قدرتی والاترازقدرت تونیست وهمه قدرت ها درطول قدرت توست😍

شهادت میدم من بدون تو پوچ وبی ارزشم😍

شهادت میدم تو چراغ راه منی جز تو هدایت گری ندارم😍

شهادت میدم ازرحمت تو ناامید نمیشم چون چه کسی ازموجودی که درنهایت قدرته ناامید میشه؟😍

شهادت میدم وعده توحتمی ست قیامت عدالت جزا وپاداش حتمی ست چون تو نیازی نداری زیر قولت بزنی😍

شهادت میدم هیچ کسم نباشه به توایمان داشته باشم😍

شهادت میدم این دنیا کاملا منظم ودقیقه چون خالق تک ومنظمی داره😍

شهادت میدم هرکی پولدارتره توچشمم بیشتر قدرت نداره😍

شهادت میدم هرکسی معروفه دانشمند یاهرکسی هست به اندازه یه سلول بدن مورچه ازخودش قدرتی نداره😍

من گواهی میدم باهمین زبانم که ام هم ازتوست که هیییییچ قدرتی به پای قدرت تو نمیرسه😍

میبینید بچه چقدر مفهوم گسترده ای دارن اذکارنماز؟؟؟

چقدرخوبه اینارو باباور عمیق بگیم که قشنگ به دلمون بشینه...

نه اینکه زبونمون یچی بگه دلمون یچی دیگه

زبانمون بگه هیچ قدرتی بالاترازقدرت خدا نیست ولی بعد نماز التماس فلانی کنیم کارامون رو راه بندازه پارتی بشه

میدونی چه تضادزشتی میشه؟

أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ

آیا مردم گمان کرده اند، همین که بگویند: ایمان آوردیم، رها می شوند و آنان [به وسیله جان، مال، اولاد و حوادث] مورد آزمایش قرار نمی گیرند؟

عنکبوت/ایه۲

توقران هم گفته فقط به زبون نیست برو باورات رو تقویت کن...
چه فایده وقتی تونمازبااه واشک میگی خدایاتسلیم توام تودرنهایت قدرتی ولی تایه مرضی میاد سراغت تافقر میاد توزندگیت ...فحش همه میدی؟؟؟

اینقدر باخودت تکرارکن جملات توحیدی رو اینقدر بگو همهه چی ازخداست...من هیچی ندارم و... تاباورات تقویت بشه😍

اونوقت هرذکری تونمازمیگی قشنگ چهار زانو شیک ومجلسی😁به دلت میشینه:) ❤️

اما وقتی دلت یچی میگه...
زبونت یچی...
عملت یچی...
دچارتضاددرونی میشی ...خودتو تواینه نگاه میکنی ارامش نمیگیری...ازنمازتم لذت نمیبری...

وقتی تودلت پرازترس واسترسه ونگرانی ازاینده اتفاقاته... اما تونماز هی میگی خدایاببین من تسلیمممم تااااام توام هاااا ببین خداااا من دارم شهادت میزنم اثرانگشت میزنم که توذهنم هیچ قدرتی نیستااااا

توعمل هم گناه کنی،غیبت کنی،دروغ بگی،حسادت کنی،حرص بخوری...

این چه نوع باورعمیقیه؟؟

بعدشم میگی من اصلا ازنمازام لذت نمیبرم

خب توداری چیزی رو میگی که باورنداری

اگر اشتباه میگم تاساکت بشم چیزی نگم

+خب دیگه ممنون که اطلاع بهمون دادی یعنی میگی دیگه نمازرو بذاریم کناردیگه😐 چون ماکه باور نداریم خب چکاریه هی بایستیم چیزی که باور نداریم رو بگیم هان؟🤔

_بابا توووو دیگه کی هستی🤦‍♀🤦‍♀

من دارم میگم برووو باورت رو درست کن، دقت کن به مفهوم نماز،نه اینکه بشور بذار کنارجانمازت رو.

عجببب ادم زرنگی هستی توهااا😂

بعضی هامون اماده ایم یچی بشنویم ...تابگیم خب مانداریمش پس خدافظ😐😐😐

اصلا یه لحظه فکرنمیکنیم چطور بقیه دارنش؟؟
ایت الله بهجت چطور نمازمیخونه؟
باید چی رو درست کنم؟؟؟

فقط دلمون میخواد خلاص بشیم همین

حکایت بعضی هاست که میرن روسجده ازخدا کمک میخوان مثلا ببین چطورباخدا حرف میزنه👇👇

ببین خداایا اومدم دمه خونت... ببین من خودمم نیومدم هی گفتن برو پیش خدا برو پیش خدااومدم...😐

بگذریم
حالااومدم دمه خونت...دادی دادی ندادی اینوراهم پیدام نمیشه...
یه چندباردیگه هم میام دمه خونت ندادی بشین تامنوببینی😐😐

زورت میاد بدی مگه؟؟؟
یالا بده دیگه... په چراندادی... تو زورت میادبدی مگه؟ببین دیگه برمیگردم توهمون مسیرا!!🤦‍♀

ببین بدترمیشمااا

صرفا طلبکاریم:)

خلاصه فعلا حواست به همین دوتاذکر باشه خیییلی قشنگن😍😍👌من خیلی این دوتاذکر رو دوس دارم.

بزن بریم ادامه ذکرارو😍😍

من خیلی ذوق دارم این ذکرارو توضیح بدم حقیقتش خیلی خوشحالم که تونستم بالاخره همه چی رو ساده توضیح بدم:) 

من خودم عاشق دوتاذکر الله اکبر ولااله الاالله هستم👌عااااالیه 

تونمازت به مفهومش دقت میکنی؟
تمرین کن خیییلی

خب بریم ذکر بعدی اذان👇

❤️أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُوْلُ اللّهِ❤️

خب این ذکر خیلی مفهوم راحتی داره دیگه.

میگه"ای خدای مهربونم من شهادت میدم محمد فرستاده خداست"

ای خدای مهربونم رو خودم اضافه کردم😁

اخه مگه میشه یه ذکر بگی و قبلش خدارو صدارونزنی...
اصلا نمازعشق بازیه بنده وخداست جز این مفهومی نداره😍😍

بااین ذکر میگی وشهادت قلبی میدی ومیگی خدایا من باور دارم اهل بیتت وحضرت محمد(ص)❤️

❤️اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلِىُّ اللّهُ❤️

یعنب شهادت میدم که حضرت علی(ع)به اذن خدا وازجانب خدت ولایت وسرپرستی داره بر مردم.

یعنی صرفا عقیده شیعیان رو درباره ولایت داره میگه اول حضرت محمد(ص)بعدحضرت علی(ع)😌

❤️حَیَّ عَلَی الْصَّلاٰة❤️

بشتاب بسوی نماز

بچه ها؟

بنظرتون چرا نمیگه"اروم اروم برید بسمت نماز؟"🤔

چرانمیگه اهسته بدون عجله برید سمت نماز؟

چرا میگه بشتاب؟

خب میتونست بگه اوکی مردم خوب کاراتون رو انجام بدید بعد باخیال راحت برید دروقت بیکاری نمازبخونید😁

ناهاربخورید... بیرون سرکارید خب نمیتونید که بداربیاید خونه... مهمونی اید خب فعلا خوش بگذرونید...با دوستاتی خب فعلا خوش بگذرون...توعروسی فعلا لذت ببر خخخخ

چرااینجور نگفته بنظرت؟

بنظرمن بخاطر این مورده👇

بشتاب یعنی تاخیر نداشته باش...صبرنکن...سریع ازجات بلند شو... چیه هی میگی بذار فعلا خب😐

من اینو باااااارهاااااا تجربه کردم...
هروقت گفتم حالا بذار بعدا رفت تاچندساعت بعد...
قراربود یه ده دقیقه بعد بخونم دیدم چندساعت گذشت🤦‍♀

پس قطعا یچیزی تواین بشناب هست که بجاش بهت نگفته اهسته اهسته برو سمت نماز

چون کافیه یخورده تاخیر کنی...شیطون گولت میزنه سرگرمت میکنه که به موقع نری با خدای خودت عشق خودت صحبت کنی

یه قانون من خوندم تویه کتابی به اسم قانون ۵ثانیه.
میگفت که اگر تا۵ثانیه کاری رو به تاخیر بندازی بهونه هاشروع میشن ونمیتونی انجامش بدی👌

پس همون موقع پاشو انجامش بده

واقعا همچین چیزی رو میتونیم تونمازبکاربگیرماااا

تااذان میگه از۵تایک بشمار ودرجا بلندشو بروسمت نماز

یادیه خاطره افتادم...
کوچیک بودیم تقریبا رفته بودیم خونه یکی ازفامیلمون من اون موقع خب تومسافرت ها زیاد نمازنمیخوندم و...

ازجمله این فامیل ما خانومش بشدت مذهبی بود و صبح همهه رو بیدارمیکرد برانماز باصدابلند😂😂😂

یعنی دیگه همه میدونستن که کسی بره خونه اینا حتی اگر کافره باید بیدارشه نمازبخونه بعد بخوابه...

هم اذان میگفت بلند میگفت پاشید پاشید افتاب درمیاد زود😁

هرچقدر میگفتیم بابا بذار بخوابیم بعد میخونیم حتی یکی از فامیلا که باهامون اومده بودبهش گفت اقاما کافر ولمون کن بذار بخوابیم

واقعا هم راست میگفت باید همون لحظه پاشی وگرنه شیطون گولت میزنه هاا

بچه ها تو معنی "حَیَّ عَلَی الْصَّلاٰة"،به یه معنای جدیدی رسیدم برام جالب بود  

حَیَّ عَلَی الْصَّلاٰة یعنی ادمی که تادمه اذان گناه کردی بسه دیگه پاشو برو نمازبخون...

یعنی تاالان هرکارزشتی انجام داده بسته،برو سمت نماز...

همه کارارو رهاکن بیاسمت خدا...

گناه هم کردی بیا باخدا حرف بزن اون گناهت رو بلکه پوشش بده...

دیدی میگن گناه هم کردی نمازت رو ترک نکن،چون نماز قابلیت اینو داره گناهت بخشیده بشه اگر واقعا برگردی وتوبه کنی😍

حتی اذان میتونه وسط گناه هم تورو بکشونه سمت خودش...
داری گناه میکنی یهو صدااذان میاد،درواقع فقط یه اذان نیست زنگ هشداره دیگه بسته...باید شرمت بشه درمقابل این خدای مهربون گناه میکنی...

بعضی از مردم فقط خدارو به زبون میخونن...
قطعاااا براهممون اتفاق افتاده تونماز یهو بخودمون میام که صرفا الکی داریم یه چهارتا جمله عربی ازحفظ میگیم بدون ذره ای فکر درموردش

یعنی همون لحظه ادم حالش ازخودش بد میشه😢

من که وقتی اینجور میشم خیلی بدم میاد اینطور دارم نمارمیخونم شرمم میشه😢

اخه خیییلی حرف توشه.
اینکاریعنی من اصلا حواسم نیست دارم باچه موجودی خارقالعاده ای حرف میزنم😢

نمیفهمم که الان باچه موجود بینهایت قدرتمندی دارم صحبت میکنم😢

اون فکرای دنیایی رو هم رده خالقم قراردادم😢

خیلی زشته مگه نه؟

خب این ازاذان

مستحبه اذان و اقامه ولی خب اینقدر معنای کامل وجامعی داره که ادم کیف میکنه ذکرش رو بگه😍😍😍

خب بریم سراغ تکبیر و قرائت سوره

اهان درمورد نیت هم بگم

بچه هاااا فقط برای نماز نیت نکنید کلاااا نیت نماز ازنظر من میخواد اینو بگه که براهمه کارهاتوت نیت کنید،استاد پناهیان میگه اینقدر تکرار کن تا ملکه ذهنت بشه نیت کارهات❤️👌

نیتت رو خالص کن تونماز.
یعنی برای اجرای دستور خدا وقرب الهی نمازبخون...
نه برای اینکه یکی ببینتت...

نه برای اینکه مامان بابات مجبورت کردن بخونی...
نیتت رو خالص کن همون اول❤️ :) 

بچه ها؟
تویه تفسیر ذکر نمازی خوندم،یکی ازفلسفه هایی که موقع شروع نماز دست هارو میبریم بالا اینه که همه چیا دنیارو بندازیم پشت گوش حالا بایستیم به عبادت😍😍

بچه ها نمازاز تکبیر یعنی الله اکبر شروع میشه

یعنی وقتی میگی الله اکبر ازاینجا دیگه جز واجبات تااخر.
این الله اکبر خیییلی مهمه👌👌 حتی اگر روی الله اکبرای بقیه نماز تمرکز ندارس رو اولی وتکبیر داشته باش

ووقتی میگیش تمام مسائل مشکلات خوشی ها چیزای متعلق به دنیارو سعی کن رها کنی

استاد پناهیان میگن که چطور وقتی میرین حرم کفش هارو میدید مسئولای حرم که کفش هاتون رو نگه دارن..

شما باکفش نمیرید حرم ...

سعی کنید وقتی به نمازهم می ایستید،مشکلات دغدغه ها فکریت چه گذشته چه اینده بذارکنار،مثل این کفش ها😊

اصلا عهد ببند همون اول به هیچی تو نماز فکرت مشغول نشه...

تواگر واقعاااا معنای کلمه الله اکبررو درک کنی واقعا بدونی درمقابل چه موجود بزرگی درحال عبادتی،قطعا وقت شناس میشی وقدر میدونی وبه چیزا دنیایی فکر نمیکنی☺️

❤️اعوذ بالله من الشیطان الرجیم❤️

پناه میبرم به خدا از شر شیطان رانده شده

بچه ها خیلی گفتن این ذکر قبل شروع قرائت به ادم ارامش میده...

چون شیطان ازهرراهی و ازهر فرصتی استفاده میکنه...

نمیدونم براتون پیش اومده یانه...
میخوای تکبیر بگی و الله اکبر وشروع کنی یهو یه کاری برات پیش میاد که ممکنه اندازه نماز مهم نباشه

اما شروع نمیکنی و میری مشغول اون میشی...

من فکر میکنم ایناازشیطانه که تالحظه اخر هم تلاش میکنه توسروقت نری سمت نماز👌

اماوقتی این ذکررو میگی دلت اروم میشی و شیطان نمیتونه تورو منصرف کنه

❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️

به نام خداوندمهربان و مهرگستر

بچه ها دوکلمه رحمان ورحیم باهم متفاوتن

هردو از ویژگی های خداست👌
اما رحمان یعنی اینکه خدا رحمتش رو نعمتش رو به همههههههه میده.
مومن کافر بی دین با دین خارجکی😄 ایرانی،همههه موجوداتی که افریده چه حیوان وچه انسان.
چه کسی شکر بکنه یانکنه

یعنی همه مخلوقات و کائنات ازنعمت و رحمت خدا برخورد دارن👌👌

اما رحیم یعنی چی؟

یعنی نعمت هایی که خاص افراد درست کار ومومنیه که در مسیر خداست❤️

یعنی فرد مومن هم از نعمت های عام برخورد داره👌هم از نعمت خاص🥰

مثل معلمی که میگه به همون یکی یه نمره ارفاق میکنم منتها به فلانی وفلانی چون شاگرد اولن یه نمره اضافه تر براشون درنظر دارم😍

❤️الحمدلله رب العالمین❤️

ستایش خاص خداست پروردگارجهانیان

حالا یعنی چی؟؟

این ل که اومده بر سر کلمه حمد لام تعریف و عمومیت هست.
یعنی همهههههه ی قدردانی ها،تشکر ها سپاس ها.

اون ل که برسر الله اومده لام اختصاص هست یعنی کلمه بعدازخودش که الله هست رو خاص میکنه😍

عالمین هم یعنی تمام هستی و موجوداتش

چقدر قشنگه معنیش😍😍

میگه که هرستایشی فقط خاص خداست.

یعنی بقیه عروسکای خدان...
فقط خداست که لایق ستایشه.

یاد اون دسته ادمایی افتادم که فکر میکنن قدرت دست این واونه که راه میوفتن دنبال بقیه تا کاراشون رو راه بندازه براشون😐

بعدشم چقدر التماسش میکنه چاپلوسی هم میکنه تا زانو خم میشه وحتی یه درصد هم فکر نمیکنه توکه داری تازانو خم میشی و میپرستیش اینکه هیچ قدرتی ازخودش نداره.
یه تشکر کردی کافیه

این خداست گه لایق ستایش و تشکروخم شدنه😍😍

همه ادما و اشیا واسطه اند

❤️مالک یوم الدین❤️
ادامه... خدایی که مالک وصاحب روز پاداش وکیفره

مالکیت خدا ازنوع مالکیت حقیقیه وهمیشگی..
مثلا یه لامپ به محض اینکه برق قطع میشه نورش هم میره.
اما مالکست خدااینطور نیست همیشه هست👌👌

تو این آیه زیرپوستی یه هشداربه قیامت هم داده😊👌

❤️ایاک نعبد و ایاک نستعین❤️

جز تورا نمیپرستم و جزتو ازکسی یاری نمی خوام

واااااای عجب آیه ایه این😍😍😍

اصلا توقبل نماز درب وداغون هم باشه غرق مشکلات هم باشی ازکسی ناراحتم باشی که کمک نکرد به همینجا که میرسی دلت قرص میشه☺️

اما مسئله اینه که اصلا نمیفهمیم داریم چی میگیم

یعنی خدایا دمت گرماااا
من تاالان میگفتم فلانی چقدر نامرده کمکم نکرد...
فلانی بهم پول قرض نداد...
ماشینش رو بهم نداد...
نیومد ضامنم بشه...
دمت گرم واقعااا دیگه سمت کسی نمیرماااا میام پیش خودت😍

بقیه عروسک چرخون تو هستن وخبر نداشتم

هیچ کس اصلا هم رده تونیست توذهنم توقلبم😍

فرض کن بهت میگن الان این ساعت بهت اجازه دادن بری مثلا بارهبر یا یه فرد عزیزی که دیدارش سخته حرف بزنی

بعد تو روبه روش قراربگیری و چرت وپرت بگی... یه حرفایی بزنی که اصلا فکرت باهاش نیست...
وای چقدر بی احترامیه بزرگیه😢

تو خودت که یه مخلوقی بایه انسان دیگه حرف بزنی ببینی اصن مهلت نمیذاره بهم نمیریزی؟
نمیگی ولش کن بابااینکه نمیفهمه من چی میگم؟
چقدر بی ادبه؟

خدایا قربون صبرت😔

فرض کن روبه روهمچین فرد بزرگی ای...
ولی توفکر اینی برامراسم جشن چی بپوشم؟
کدوم لباس رو راستی بخرم؟
چه مدل گوشی ای بخرم؟

خیییلی مسخره ست...
اما تعجب نکن...
مابارهاوبارها درمقابل خداااااا همچسن کاری کردیم که می ایستیم به ظاهر فقط اما فکرمون هزارجای دیگه ست

بذارید یه خاطره تعریف کنم خستگیتون بپره😁

دبستان بودیم مارو بردن تونمازخونه...بهمون گفتن وقتی نماز میخونید به خدا فکر کنید...

بعد من نمیدونستم یعنی چی بخدا فکرکنیم؟به چیه خدا فکر کنیم دقیقا؟

بعدنمازشروع شد من باخودم فکر میکردم الان خدا چاقه یالاغر،الان یعنی تواسمون هاست،لباس چی پوشیده😂😂😂

و فکرای مسخره همینطوری تانماز تمام بشه..
بعد ازمون میپرسیدن به خدا فکر کردید گفتیم اره ازاول تااخرش داشتیم به خدا فکر میکردیم😐😐

تازه من میترسیدم یهو حواسم پرت بشه و فکر خدا بپره نمازم باطل بشه😂😂😂😂

اینا مقصرش مانبودیم...
مقصرش اون معلم کم عقل بود که نمیدونست یه بچه دبستانی نمیدونه فکرکردن بخدا دقیق یعنی چی؟

الان من بعد سالها دارم میفهمم اصلا نمازیعنی چی؟
بعد انتظارداشتن اون موقع مااین رابطه رو درک کنیم؟

❤️اهدناالصراط المستقیم❤️

یعنی خدایا هدایت کن مارا به راه درست

یعنی خدایاما داریم پشت سرتو میایم...
مارو باخودت ببر به راه خوب وادمای خوب😍😍

یعنی خدایا بین ما یه عااااالمه راه غلط واشتباه هست وراه تورو محو میکنه...
اما تو کمکمون کن راه تورو گم نکنیم ...
جاده خاکی نریم

بچه ها
خیلییاااا بودن که تومسیر درست و یهو جوری کج رفتن که خودشون هم نفهمیدن چطوری؟!

❤️صراط الذین أنعمت علیهم❤️

همان راه کسانی که به اونها نعمت دادی

مثل اهل بیت،شهیدان،صالحان😍😍

منظورازنعمت همههههه نوع نعمت رو شامل میشه دیگه وقتی کسی صالحه وخوشبخت یعنی خدا لبریزش کرده ازهمه نعمت ها

❤️غیرالمغضوب علیهم❤️
نه راه کسانی که برانها خشم گرفتی وغضبناک شدی😢

برعکس گروه اول همون کسانی که باعث خشم خدا شدن😔

میگه خدایا حواست به ما باشه مایهو نریم سمت ادمای بد که مارو ازتو دور کنن...
مارو ثابت قدم کن تومسیر خودت😍

❤️ولا الضالین❤️

ونه راه گمراهان

بچه ها فرق مغضوب(انسان های غضب شده)
وضالین(انسان های گمراه)
درچیه؟

من تویه تفسیرخوندم.
مغضوب به کسانی میگن که هم خودشون نابود شدن ومسیررو کج رفتن و هم بقیه رو دعوت میکنن ومیکشونن...

مثال بارز رفیقای ناباب

اما ضالین به کسانی میگن که فقط خودشون رو بیچاره کردن وگمراه شدن دیگه کاری به بقیه ندارن که بخوان به عمد بقیه هم بکشونن

مثل فرد معتادی که مواد مصرف میکنه اما اهل رفیق بازی نیست خودش مصرف داره وکسی هم الوده نمیکنه...
اما یه فرد معتادی هم هست خودشو داغون کرده دنبال اینه بقیه هم به سیاه چاله بکشونه

❤️قل هوالله احد❤️

بگو او خدایی ست یگانه

یعنی چی؟

چرا نگفته او خدایی ست "واحد"🤔

بچه ها؟

احد یعنی یک چیزی که دیگه همانندش نیست👌

اما واحد میتونه به معنای چیزی که همانندش هست هم بیاد؛ گرچه باز هم برای خدا معنای یکی بودن رو میرسونه.

وقتی برای خدا کلمه احد رو به کار میبرن یعنی هیچ موجودی هم ردش نیست و مثلش نیست فقط یکیه اونم خودشه. و فقط وجود همین خداست که سراسر عالم رو پر کرده.

❤️الله الصمد❤️
خدا بی نیازه

 

دیدی بعضی هارو که میگن خدایا چرا بدبختمون کردی😐
خداهییییچ نیازی نداره بیاد بهت ظلم کنه اخه این چه حرفیه.
کسی بهت ظلم میکنه که کمبود داشته باشه بیمارباشه مشکل داشته باشه خدا که در قدرت بینهایته👌:) 

خدا بی نیازیه که همه بهش نیازدارن نیازی نداره به چهاررکعت نمازتو اصلا

والاماخوبیم😁

خدا اصلا به ما نیازنداره...
ماهیم که دنبال ارامشیم ومیریم سمتش تازه بهمون پاداش میده😍😍
تواخرت برا افراد مومن واقعی بهشت در نظر میگیره.

والا خدا منت بر بندگان خوبش میذاره.
وگرنه مگه طلبکاریم؟؟؟

این ایه غیر مستقیم هم داره میگه ای بنده توهم بی نیازی هم نزن🤨

فکرنکن الان زندگی بهت رو کرده الان رو قله هایی...
توهمیشه بهم نیازداری...
رابطه من باتو مثل رابطه یه بیمار با دستگاه احیاس...
دستگاه جدابشه ماهم مردیم👌

نه غرور ورت داره نه توهم بزن...

❤️سبحان الله و الحمدالله ولااله الا الله والله اکبر❤️

پاک ومنزه ست خدا و ستایش هم خاص خداست و نیست خدایی بجز خدای یگانه و خدا بزرگترازهرچیزی ست

یعنی چی؟

فکر کنم رااااحت دیگه رمز ورموز ذکرا اومده باشه دستت😊

سبحان الله یعنی خدا عشقه،خدا هییییییچ نقصی نداره،خدا عیبی نداره،خدا ضعف نداره،خدا کاراشتباه والکی نمیکنه،خدا کلاازنظمه همه چیش.

خب ازیه خالق بانظم واین همه ویژگی های خاص، دنیایی بی نظم که شکل نمیگیره پس دنیامونم بانظم وترتیبه😍😍

سبحان الله یعنی مشکل از چشم ماست که چپکی میبینه...
وگرنه خدا کارش بیسته 😍حرف نداره...
فوق العاده ست بی نظیره...
هیییییچ کس مثلش نیست...
تکه:) 

مشکل ازخودمونه که دیدمون محدوده ونمیتونیم حکمت هارو همشو ببینیم و خداکل مسیررو مثل پکیج میبینه...

الحمدالله.
یعنی حالا که همچین خدایی هییییچ عیبی نداره،ایا لیاقت ستایش وسجده کردن وتشکر ازش رو نداره؟قطعاااااا داره

لااله الا الله
یعنی هیچ قدرتی به پای قدرت خدا نمیرسه:) 

الله اکبر هم یعنی خدابزرگتراز هر چیزیه که فکرت رو مشغول کرده

❤️سبحان ربی العظیم وبحمده❤️
پاک ومنزه ست پروردگار بزرگ من و مشغول ستایشش هستم

چقدر ذکر رکوع خوشگله😍

انگار ازاون جو یمقدار دور فاصله میگیره و باخدا بیشتر صمیمی میشه ادم و قشنگ وراحت میگه خدای بزرگ خودمه🥰هیییچ نقصی نداره منم دارم ستایشش میکنم

خدایی که هیچ عیبی نداره و هررررچیزی درمقابلش صغیر وکوچک و بی ارزشه وفقط خداست که بزرگه:) 

❤️سبحان ربی الأعلی وبحمده❤️

پاک ومنزه ست خدای بالامقامم و من درحال ستایشش هستم

بچه ها میگن نزدیک ترین حالت بنده به خدا در سجده ست.

ازنظر پزشکی سر گذاشتن روی خاک اونم روبه قبله انرژی منفی رو میگیره

ذکر سجده یعنی هرچیززززی تو ذهنت الکی بزرگ و والا مقامش کردی بریز دور فقط خداست که بالاترین جایگاه ومقام رو داره

مقاااام هییییچی وهیچ کس به مقام خدا نمیرسه👌

یعنی اولویت هات رو توذهنت درست کنی والکی بقیه رو توذهنت اولویت بندی نکن.

❤️ربنا آتنا فی الدنیا حسنة و فی الاخرة حسنة وقنا عذاب النار❤️

پروردگارا بده به ما تمام نیکی هارا دراین دنیا ودراخرت و ماازعذاب اتش جهنم حفظ کن

بچه ها حسنة یعنی تماااااام خیر ونیکی که توی دنیا واخرت هست هرچیییی توفکرش رو کنی درقالب کلمه حسنة جا میگیره👌👌

سلامتی،پول،نعمت،شغل،رضایت اهل بیت خدا،درون زیبا ویژگی های خوب و...

همههههه چی رو شامل میشه

بچه ها چرا بنظرتون تو قنوت نمیگیم خدا بده به "من"؟؟
چرامیگیم بده به"ما"؟

چون وقتی میخوای دعاکنی دعاهای دسته جمعی زودتروبهتر مستجاب میشه😍😍

واینکه ادم نباید خسیس بازی در بیاره وهی من من کنه یخورده خدااینجا دست ودل انسان رو بازترمیکنه که حالا که داره دعامیکنه زورش نیاد برابقیه هم دعاکنه 😊❤️

تشهد که ذکراش رو توضیح دادم درواقع مجدد انسان شهادت میده به یگانگی خدا به اینکه پیامبر فرستاده خداست:) 

❤️اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ اَیُّهَا النَّبِیُّ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُه❤️

سلام بر تو ای پیامبرخدا ودرود ورحمت وبرکت خدابرتو باد😍

❤️اَلسَّلاَمُ عَلَیْنَا وَ عَلی عِبَادِ اللهِ الصّالِحِین❤️

سلام برما(نمازگزاران)و بربندگان درست کارخدا

❤️اَلسَّلاَمُ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُه❤️

سلام و برکت و رحمت خدابرشما بندگان مومن:) 

سلام کردن کلا به معنای سلامتی ظاهر وباطنه👌

بچه ها؟

حتماااا متوجه شدید کل نماز عشق بازی بنده باخالقشه😍😍

اگر من بخوام خلاصه کنم کل معنای نمازرو اینطور میگم:

نماز یعنی توهمه کار فقط خدا فقط خدا فقط خدا ولاغیر😍😍

حالا که معنای نمازرو شیک وساده ومجلسی 😁یادگرفتی،دیگه حواست باشه تونماز داری چی میگی👌👌

کلا بستن چشم درنماز کراهت داره اما من خودم گاهی چشمام رو میبندم چون تمرکزم بیشترمیشه❤️:) 

سعی کن بفهمی داری تونماز چی میگی...
دقت کن به معناش اونقدر دقت کن که برات عادت بشه دقت کردن به معنای نماز...
عجله عجله ای نخون...
اون چیزی که بعدازنماز میخوای بهش برسی هم تودستای خداس❤️